Cumartesi 25.09.2010

Moda dünyasından da KÜRKE HAYIR

Kürke Hayır Platformu'nun moda dünyasından uzun süredir beklediği destek sonunda geldi. Bir tasarımcı değil belki ama moda sektöründeki markaların ve ünlülerin stil danışmanı Deniz Marşan, artık kürk karşıtı projelerde yer alacak. Marşan kürk üretiminin ardındaki vahşeti herkese duyurmaya kararlı

Kış geliyor ve kürklü giysiler vitrinlerdeki yerini almaya başladı. Kürke Hayır Platformu bu duruma bir kez daha 'dur' diyebilmek için harekete geçti. Bu kez moda dünyasından bir destek alan platform, yeni projelerinde Aşk-ı Memnu dizisinin kostümlerinden de tanınan stil danışmanı Deniz Marşan'la çalışıyor. Kürk konusunda pek çok gerçeğin yer alacağı bir kitapçık bastırılacak. Aynı zamanda 'kansız alışveriş' edebilmenin tüyolarını ve Türkiye'de kürk kullanmayan markaları içeren kitapçık, Türkiye'de bu kapsamda yapılacak ilk proje. Kürke Hayır Platformu kurucusu Ezgi Aktaş, insanların kürke karşı olumsuz bir tutum geliştirmeye başladığı görüşünde: "Bize en çok sorulan sorulardan biri, Türkiye'de kürk kullanmayan markalar hangileri olduğu. Bu projeyle bu markaları derleyerek insanlara sunmak istedik. Projeyi doğru tamamlayabilmek içinse, kürk karşıtlığını pek çok defa vurgulamış olan stil danışmanı Deniz Marşan'ın bilgilerine ve fikirlerine başvurmayı düşündük. Sonra görüştük ve proje için çalışmaya başladık. Tabi bu noktada Başak Dizer Fransez'in desteğini unutmamak lazım."
TÜRKİYE'NİN STELLA'SI BULUNAMADI
Kürke Hayır Platformu uzun zamandır Türkiye'nin Stella Mc Cartney'sini arıyor ama henüz bulabilmiş değil. Ezgi Aktaş moda sektöründe bu konuda hatırı sayılır bir tepki göstermiş isim bulamadıklarını söylüyor: "Kürk karşıtı olduğunu beyan eden isimler var, ama bizim Stella Mc Cartney örneği gibi bayrak taşıyıcı bir isme gereksinimimiz var. Deniz Marşan bir stil danışmanı olarak bize çok önemli bir destek veriyor, ancak kendisi bir kreasyon tasarlamıyor. Bize 'Gözümle görmek bile istemeyeceğim vahşeti giysi diye tasarlamam,' diyebilecek cesur bir tasarımcının desteği gerek! Deniz Marşan bu kişilere ulaşma konusunda bize çok yardımcı oluyor." Şu anda kürk karşıtı kitapçığın içerik çalışmalarının devam ettiğini belirten Ezgi Aktaş, desteğe ihtiyaçları olduğunu ekliyor: "Proje yeni başladı. İçerik üzerinde çalışıyoruz. Bir sonraki adım, kitapçığın tasarlanması ve basılması. Tasarımı gönüllü tasarımcı arkadaşlarımız üstleniyor. Basımı ve dağıtımı içinse, sponsor bulmalıyız. Gönül istiyor ki, kürk kullanmayan giyim markalarından biri bize el versin, sosyal sorumluluk projesi olarak düşünsünler. Ya da bir yayınevi katkıda bulunsun." Deniz Marşan ise uzun zamandır bir kürk karşıtı olduğunu ancak Kürke Hayır Platformu'ndan haberi olmadığını söylüyor: "Hayvanlar ve kürk kullanımıyla ilgili hassasiyetimi beni tanıyan herkes bilir. SABAH gazetesi moda editörü Yaprak Aras Şahinbaş beni platforma söylemiş. Biz de bir araya geldik ve ben elimden geldiğince her konuda destek vermeye hazır olduğumu söyledim." Platformla Deniz Marşan buluşmasının ilk projesi olan kitapçıkta kürk karşıtı olan moda editörlerinin, sanatçıların ve ünlü isimlerin konuyla ilgili görüşlerine yer verilecek. Sonrasında, kürk ile ilgili gerçekler kısa ama çarpıcı notlar halinde yer alacak. Deniz Marşan kitapçığın en önemli bölümünün ise, kürk kullanmayan markaların ve tasarımcıların yer alacağı bölüm olduğu görüşünde: "Ben bu çalışmanın çok etkili olacağını düşünüyorum çünkü burada çok cesur bir şey yapıp bu vahşetin görüntülerini de yayınlayacağız. Tüm karşıt ve yandaş fikirlere yer vereceğiz. İnsanlar da neyin doğru neyin yanlış olduğunu bir kitapçık sayesinde görecekler. Ve ben eminim ki pek çok kişi bu kitapçıktan sonra artık kürk giymeyecek."

BÖYLE BİR VAHŞET OLAMAZ
Deniz Marşan'ın kürk karşıtlığı yedi-sekiz yıl önce başlamış. Bir yerde kürkü için öldürülen hayvanlarla ilgili yazı okumuş ve bundan çok etkilenmiş. Sonra birtakım yerlerde ve PETA'nın sitesinde canlı canlı kürkleri yüzülen hayvanların görüntülerini izlemiş. "Böyle bir vahşet olamaz bu gerçekten acımasızlık," diyor ve ekliyor Marşan: "Çin'de artık kedi ve köpekleri de kürkleri için öldürüyorlar, pazar gibi yerlerde gördüğünüz kürklerin çoğu kedi ve köpek kürkü. Kürkü için öldürülen mink, çinçila, vizon gibi hayvanlar o kadar şeker hayvanlar ki öldürülmeden önceki hallerini görüp, bir de o işkenceden sonraki hallerini bakınca insan gerçekten aklını oynatabilir. Ben bunları okuyup, gözümle görüp, araştırdıktan sonra ciddi anlamda kürk karşıtı oldum. Giyenlere de iyimser yaklaşmam mümkün değil. Bazı insanlar bilmediği için giyiyorlar kürkü ama görüntüleri izleseler, kimse kürk giymez diye düşünüyorum. Çünkü bu hayvanlar sadece kürkleri için öldürülüyorlar." Deniz Marşan bundan sonra kürk karşıtı başka projelerde de yer alacağını söylüyor: "Belki hayatımızda PETA olmasaydı bu vahşeti göremeyecektik, kürk karşıtı eylemler yapılmasaydı merak edip araştırmayacaktık. O yüzden ben sonuca giden, insanları bilinçlendirmeye giden her türlü projenin içinde yer alırım. Benim çevremde kürk giyen insanlar vardı ama pek çoğunu konuşa konuşa, söylene söylene, anlata anlata kürk giymekten, almaktan vazgeçirdim." "Moda dünyasının içindeki bir isim olarak kürk karşıtı projelerde yer almak, sizin mesleki yaşamınızı olumsuz etkileyebilir mi?" diye sorduğumuz Marşan işin bu tarafını hiç düşünmediğini söylüyor: "Çünkü hayatta hiçbir şey bir canlının göz göre göre katledilmesinden daha önemli değil. Ayrıca benim zaten gidip bir kürk firmasına styling yapmam veya bir müşterime kürk almam mümkün değil." Deniz Marşan dünyada ve Türkiye'de kürk kullanmayan markalarla ilgili ise şu bilgileri veriyor: "İngiliz tasarımcı Stella Mc Cartney bu konuda öncü bir isim. Deri ve kürk kullanmadan da çanta, ayakkabı yapılabileceğini gayet güzel gösteriyor. Dünyada bir sürü marka var aslında tamamen hayvan dostu olan. En meşhur kürk kullanmayan markalardan bazıları; Abercrombie&Fitch, American Apparel, Betsey Johnson, Calvin Klein, Gant, Gap, H&M, Levi's, Polo Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Topshop, Kate Spade, Nine West. Türkiye'de kürk kullanmayan tasarımcılardan bazıları Bahar Korçan, Gamze Saraçoğlu, Mehtap Elaidi ve Zeynep Erdoğan." Peki moda endüstrisinde kürk kullanımını yok etmek hayal mi yoksa mümkün mü? Deniz Marşan bunun şu an hayal gibi göründüğünü ama hiçbir şeyin imkânsız olmadığını söylüyor: "Gün geçtikçe insanlar bilinçleniyor yeni genç nesil çok daha duyarlı ve araştırmacı. Eskiden kürk bir zenginlik göstergesiymiş, her kadının kürkü varmış ama artık öyle değil. Kürk şuan alaturkalık ve acımasızlık göstergesi. Pek çok marka ve tasarımcı da kürk kullanmamaya başladı ama maalesef kürk ticaretinden ciddi gelir eden firmalar var. Onların baskısıyla ve bilinçsiz insanların da tüketimiyle kürk satışı hâlâ yapılıyor." Bilgi için: www.kurkehayir.gen.tr
YUVA ARAYANLAR
Çok acılar çekti
Üç aylıkken yaralı bir halde bulunan bu ufaklık, iki ay tedavi gördükten sonra iyileşmiş. Çok insan canlısı, herkesin kucağına çıkıp kendini sevdiriyor. Kısırlaştırıldı. Aşıları yapıldı. İç ve dış parazit tedavileri yapıldı. Ona yuva aranıyor. Bilgi için tel: (0555) 986 97 30
Evde özenle büyüdüler
Sokakta annesiz bulunup evde özenle büyütülen bu iki aylık kediciğin erkek ve dişi kardeşleri var. Onlara ömür boyu özenle bakılacakları yuvalar aranıyor. Tel: (0216) 384 51 65
Tek gözlü uysal kedicik
Gözü oyulmuş ve yaralı halde bulunan ve tek gözü alınan, dört aylık, tüm aşıları yapılmış, tek gözlü uysal, sevgi dolu sarman kediye, çok sevileceği bir yuva aranıyor. Tel: (0532) 628 26 69

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.