Giriş Tarihi: 16.10.2010

Türk erkekleri artık yeniliklere çok açık

Ramsey'in baştasarımcısı Selhan Tezerken, erkeklerin son yıllarda modayı daha yakından takip etmeye başladığını söylüyor: "Artık renkli pantolon giyiyor, desenleri karıştırıyor ve alışverişe yalnız çıkabiliyorlar"

Modanın döngüsünün hızlandığı kesin. Eskisi gibi altı ayda bir değişmiyor sezonlar. İnternetin de sayesinde artık her gün, her dakika, yeni bir silüetten, yeni bir görünümden, yeni bir trendden haberdar oluyoruz. Dünya avcumuzun içinde. İstediğimizden ilham almak, istediğimizi uyarlamak bize kalmış tabii. Her hafta ürün girişi yapan mağazalar da bu döngüde bizi yalnız bırakmıyor. Erkekler ise moda ve trendler konusunda daha tutucu. Gençler artık giyimlerine biraz daha deneysel yaklaşsa da, internet öncesi zamanlarda zevkleri oturanların bu yeniliklere adapte olmaları kolay olmuyor. Veya biz öyle sanıyorduk. Türkiye'deki erkek giyiminin öne çıkan isimlerinden Ramsey'in baştasarımcısı Selhan Tezerken, bunun aksinin yerleşmeye başladığını savunuyor çünkü. Bu eğilimin Ramsey'in koleksiyonlarına da yansıdığını, erkeklerin yeniliklere daha açık olduğunu satışlarla da ispatlandığını anlatıyor. Tezerken'le Ramsey'in yeni sezonunu, Türk erkeklerinin modaya karşı değişen bakışını, yeni giyim ve alışveriş eğilimlerini konuştuk.
- Ramsey nasıl bir erkeğe hitap ediyor?
- Çok geniş bir yaş aralığına hitap ediyoruz. Çünkü artık yaş diye bir şey kalmadı. 18 yaş için tasarladığımız şeyi, 40 yaşındaki, sportif hayat tarzı olan bir erkek de alabiliyor. Ramsey erkeği şehirli, modern ve yeniliklere açık. Marka olarak sürekli yenilik peşindeyiz.
- Erkekler modadaki yeniliklere karşı kadınlara oranla daha tutucu davranıyor değil mi?
- Evet. Kadınlar kıyafetleri az çok neyle giyeceklerini bilir. Ben mesela gidip askıdan, denemeden bile kıyafet alırım. Erkekler için bu çok daha zor. Ürünü alır, içine, dışına bakar; giyer, çıkarır, bir daha giyerler. Mutlaka konfor ararlar. Kumaş çok önemlidir. Kıyafetin görselliğine dikkat ederler, içinde mutlaka farklı bir detay ararlar. Giydiklerinde, kıyafetin üzerlerine müthiş oturması gerekir. İyi hissetmeleri şarttır. Ayrıca daha genç, daha ince görünmek isterler. Ve tabii ki mağazada, neyin nasıl giyileceği konusunda yardım etmeniz gerekir. Gri bir takım elbiseyi gidip öylece asamazsınız. İçine hangi gömleği giyebileceklerini, hangi kravatın doğru bir seçim olacağını anlatmanız, yardımcı olmanız gerekir. Biz buna çok dikkat ediyoruz; mağaza personelimiz trend ve styling eğitimlerinden geçiyor.
SEZONUN HİTİ: HAFİF CEKETLER
- Ama son yıllarda Türk erkeklerinde, trendleri takip ve yeniliklere açıklık anlamında bir ilerleme yok mu?
- Tabii ki var. Hem de oldukça çok var. İki yıl öncesine göre çok daha yenilikçiler. Yeni modalara ve eğilimlere çok daha hızlı cevap veriyorlar. Dünyada da moda olan ürünlerin benimsenmesi artık çok daha çabuk oluyor. Trendy ürünlere rağbet arttı.
- Nasıl?
- Mesela dört yıl önce kırmızı pantolon üzerine blazer ceket, Avrupa'da çok modaydı. Biz de hemen denedik. Ama bir tane bile satılmadı. Bu sezon kiremit rengi ve yeşil pantolonlarımız var, talebe inanamazsınız. Ama bu gelişme sadece gençlerde değil; bütün yaş gruplarında geniş bir vizyon görüyoruz. Ama biz de çok uçmuyoruz tabii. Detaylar, dokular veya teknolojik yeniliklerle farklılık yaratmaya çalışıyoruz. Örneğin eskiden Türkiye'de ceket ne kadar ağır ve vatkalıysa, o kadar iyi, o kadar pahalıdır diye düşünülürdü. Dünya modasındaki yeni trend, hafif ama bir o kadar da iyi oturan ceketler. Erkeklerin omzundaki yük kalkıyor bir nevi. Vatka varmış gibi görünen bu ceketlere 'zero weight' (sıfır ağırlık) ceketler deniyor. Bunlarla erkekler ceketin içine girmeye çalışmıyor, ceket, vücudun şeklini alıyor. Çok rahatlar; neredeyse gömlek ağırlığındalar. Ve bu ceketlere de çok rağbet var.
- Türk erkeği alışverişle de barıştı mı peki?
- Eskiden karısı, sevgilisi alsın isterlerdi. Tek bir markanın bir kalıbını benimser, sürekli aynı şeyi alırlardı. Mutlaka yanlarında biriyle gelir, fikir sormadan alışveriş yapamazlardı. Şimdi bunların hepsi azaldı. Alışverişle barıştılar, kampanyalara, inidirimlere daha çok ilgi duyuyorlar. Ayrıca internetten alışverişe de sıcak bakıyorlar. Farklı web sitelerinde yaptığımız satışlarda da görüyoruz bunu. 'Denemeden takım elbise almazlar,' derdik ama internetten takım da çok satıyoruz. Tabii yine en çok kravat ve gömlek satılıyor.
- Desenlerle arası nasıl erkeklerin?
- Erkekler desenleri karıştırmaya, daha cesurca beraber kullanmaya başladı. Eskiden düz gömlek üzerine düz kravat alırlardı. Şimdi çizgili bir takım elbise içine ekose gömlek, üzerine de desenli başka bir kravat alabiliyorlar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.