Cumartesi 08.01.2011

Modaya ‘temel’den girdi

Dayanıklı, kaliteli ama hesaplı tişört bulamamaktan yakınan Aysu Akagündüz, çareyi kendi markasını yaratmakta buldu. Basic (temel) ürünleriyle tanınan Tru Project, emin adımlarla ilerliyor

Çok iyi kesimli bir pantolondan, üzerimize cuk oturan ceketten, sezonun en güzel elbisesinden daha önemlidir, basic (temel) ürünler. Üzerine giyecek düzgün bir tişörtümüz yoksa çok para saydığımız jeanin de hakkını veremeyiz, 'hit ceket'imizi de iyi gösteremeyiz. Her zaman ihtiyaç duyarız, penye ağırlıklı basic ürünlere. Gelin görün ki hep de sıkıntısını çekeriz. Çünkü ya birkaç yıkamada renkleri ağarmıştır, ya yakaları kaymıştır ya da şekilleri bozulmuştur. Kaliteli bir basic parçanın yokluğu, haliyle büyük kıyafet krizlerine sebep olabilir. Tru (www.truproject.net) adını uzun zamandır duyduğum ama kişisel olarak nispeten geç keşfettiğim bir marka. Uzun yıllar finans sektöründe çalıştıktan sonra satın alma uzmanı olarak çalışan Aysu Akagündüz, hepimizin muzdarip olduğu sebeplerden dolayı kurmuş Tru markasını: "Türkiye tekstil cenneti. Piyasada da çok fazla basic var ama hem kaliteli hem de hesaplısı yok. Alışmışız ucuza düz beyaz tişört alıp, üç yıkamadan sonra bez yapmaya. Oysa iyi bir basic, hayat kurtarır."
HAYAT KURTARAN PENYELER
Sloganı "Arayıp da bulamadığınız basic tişörtler!" Hakikaten de öyle. Fiyatları da oldukça uygun. Tişörtler 21.95 TL, atletler de 19 ila 39 TL arasında değişiyor. Penye ve viskondan elbise, etek, tayt da yapıyor Akagündüz. Yerleri süpüren uzun atlet elbiseleri de var, yazın hayatınızı kurtaracak miniler de. Tru'nun erkek koleksiyonu da mevcut. Ve hatırı sayılır bir müşteri kitlesi. Çünkü bir kez satın alan, daha sonra mutlaka takipçisi oluyor. Özellikle de zor beğenen, beğendiği zaman da sadık müşterilere dönüşen erkekler. Midnight Express butiklerinin en çok satan ürünleri, Tru markalı basicler. Tünel ve Nişantaşı Bilstore'larda da bulunabiliyor. Ve tabii kendi sitesinden, www.truproject.net adresinden de satın alabiliyorsunuz.
RİSK ALMAYI SEVMİYORUM
- Satın alma uzmanıyken nasıl oldu da bir marka kurmaya karar verdiniz?
- İşten ayrılmıştım zaten. Uzun zamandır aklımda olan bir şeydi basic markası kurmak. Türk moda sektöründeki birçok kişinin aklında olan bir şeydir 'kaliteli basic' satan marka kurmak, hep konuşulur. Ama sanırım ilk ben harekete geçtim. Basic'ler, herkesin çok ihtiyaç duyduğu, ama kaliteli ve hesaplısına ulaşmanın zor olduğu ürünlerdir. Kendim de iyi basic ürün bulmakta zorlanıyordum. Birkaç yıkamada hepsinin şekli bozuluyor, yakası kayıyordu. O yüzden Tru'da iyi kumaş seçimi ve doğru kalıplara ulaşmak için çok uğraştım. Birçok kalıbı birleştirdim; kolları, beli farklı, göğsü, etekleri ayrı ayrı çalıştım. Çok uğraştım ve ortaya, yıllarca kullanabileceğim kalıplar çıktı.
- Tru'yu kurarken satın alma uzmanlığı tecrübenizin faydasını gördünüz mü?
- Elbette. Mağazaya çok gider ve müşterilerle birebir ilgilenir, nabız yoklardım. Çoğu müşteri basic tişört sorardı. Kaliteli olsun ama fiyatı da çok pahalı olmasın isterlerdi.
- Nasıl bir marka Tru?
- Herkese hitap eden bir marka. Çünkü moda anlamında baktığınız zaman Lanvin ceket de alsanız, Celine'den pantolon da giyseniz, mutlaka onu basic bir ürünle birleştirmeniz lazım. Modayı yakından takip etmiyor, sürekli jean giyiyorsanız da iyi bir beyaz tişörte ihtiyacınız var. Basic tişörtler 21.95 TL, viskon tişörtler 39-45 TL arası. O nedenle çok geniş bir kitleye hitap ediyoruz. Yaş aralığı 18-50 TL.
- Tasarım yaparken nelere dikkat ediyorsunuz?
- Öncelikle kumaşın kalitesi ve dikişine. Kalıpları, kendi üzerimde durmasını istediğim şekilde yapmaya çalışıyorum. Nispeten geniş yaka tercih ediyorum. Bir de etiket konusunda çok hassasım. Kumaş yerine baskı etiket kullanıyorum ki giyeni rahatsız etmesin, batmasın. Modelleri belirlerken sezon trendlerini göz önünde bulunduruyorum. Ve tabii ki ihtiyaçlara dikkat ediyorum, risk almayı sevmiyorum. Bundan sonra da bej, lacivert, siyah, gri, beyaz gibi soğuk ve ana renkler odaklı gitmeyi düşünüyorum. Bir tek yaz koleksiyonunda, ince çizgiler eklemeyi planlıyorum.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.