Cumartesi 05.02.2011

Sosyal medyada şirket savaşları

Markaların savaşı şimdi de sosyal medyaya taşındı. Şirketler, Twitter ve Facebook gibi siteleri, müşterilerle sanal ortamda buluşmak için kullanıyor. Konunun uzmanları bu alanda rakiplerine fark atan 25 şirketi belirledi

Adının, 'sosyal' medya olduğuna aldanmayın. Sosyal medya uzun zamandır sadece sosyalleşmek için kullanılmıyor. İş dünyası çoktan keşfetti bu mecrayı. Üstelik sadece reklam vermekle kalmıyorlar. Twitter ya da Facebook gibi sitelerde yer alan, buradan müşterilere ulaşmaya çalışan şirketlerin sayısı hızla katlanıyor. Tabii Türkiye'de faaliyet gösteren şirketler de bu trendi takip ediyor. CNBC-e Business dergisi de şubat sayısında, Türkiye'de sosyal medyayı en iyi kullanan şirketleri belirledi. 10 kişilik jüri, potansiyel müşteri tabanında ulaşılan takipçi veya arkadaş sayısı, teknik altyapı, tasarım ve yaratıcılık, marka imajına ve stratejilerine uygunluk gibi kriterleri göz önünde bulundurarak sosyal medyayı en iyi kullanan 25 şirketi seçti.
UZMAN AJANSLAR İŞİN İÇİNDE
1- Listenin birinci sırasında Nike Football/Türkiye yer alıyor. 'Çizginin bu tarafına geç' sloganını benimseyen Nike Football'un Facebook'taki sayfasında spor meraklıları futbol üzerine tartışabiliyor, en yeni futbol videolarını izleyebiliyor. Facebook'ta, Türkiye'nin en çok kullanıcı sayısına (700 bin) sahip markası Nike, jürinin listesinde içeriği, kullanıcı trafiğini iyi yönetmesi ve hızlı geri dönüşleriyle 'tahta oturdu'.
2- İkinci sırada internet servis sağlayıcısı TTNET kendine yer buldu. Türkiye'deki, Facebook ve Twitter üzerinden kullanıcılarına destek veren şirketlerden biri olan TTNET, 500 binden fazla kullanıcıya ulaştı. Ayrıca şirketin tivibu (web TV hizmeti) ve müzik servisleri için de özel uygulamaları bulunuyor.
3- Üçüncü en 'sosyal medyatik' şirket ise Türk Hava Yolları (THY). Facebook ve Twitter'da hem Türkçe hem İngilizce olarak varlık gösteriyor. Facebook'ta 100 binin üzerinde 'hayranı', Twitter'da 50 binin üzerinde 'follower'ı var.
4- Listedeki dört numara Ülker. Şirket, Cola Turka'dan Çamlıca'ya kadar, bünyesindeki 20 farklı marka için Twitter ve Facebook'ta, toplam 500 bin kadar kişi tarafından izleniyor. Şirketin bu mecrada bu denli başarılı olmasının sebeplerinden biri de sosyal medya alanında uzman ajanslarla birlikte çalışıyor olması.
5- Gelelim beşinci sıraya: Efes Pilsen. İnternet mecrasını sadece Facebook ve Twitter ile sınırlı tutmamış. Şirketin, buradaki profillerinin dışında bir de www.muzikicinefes.com adlı bir sitesi ve de bir müzik blogu bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.