Cumartesi 23.04.2011

Gisele, parmak arası terliği Türk erkeğine sevdirdi

Brezilyalı manken Gisele Bündchen, geçtiğimiz haftalarda bir terlik markasının lansmanı için İstanbul'daydı. Markanın yönetim kurulu başkanı Sinan Öncel, Bündchen'in terlik satışını artırdığını söylüyor

5-7 Nisan tarihleri arasında İstanbul'da Gisele Bündchen fırtınası esti. Brezilyalı model gelmeden 10 gün evvel şehirdeki elektrik direkleri modelin fotoğraflarıyla kaplandı. Bündchen'in Türkiye'ye gelme nedeni, Twigy'nin mümessili olduğu Ipanema markasının lansmanını yapmaktı. Su Ada'da bir defile düzenlendi ve markanın yeni sezon modelleri tanıtıldı. Biz de Twigy Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel'le bir araya geldik. Hem Bündchen'in ülkemize gelme hikayesini hem de çok tartışılan "Erkek adam parmak arası terlik giyer mi?" konusunu konuştuk. Sinan Öncel, Gisele Bündchen'le beş yıl önce, Ipanema markasının lansmanlarında tanıştığını söyleyerek başladı söze. Markanın modelle bir işbirliği projesi var. Ve bu proje kapsamında her yıl modelin adına koleksiyon hazırlanıyor ve farklı bir ülkede lansmanı yapılıyor. Daha önce Paris, Madrid ve Milano'da lansmanlar gerçekleşmiş. Bu yıl 'Sıcak Kumsallar' ve 'Kelebekler' adı altında iki koleksiyon birden hazırlanınca, lansman yeri olarak iki kıtanın birleştiği İstanbul seçilmiş. Sinan Öncel, Ortadoğu'da çıkan olaylar yüzünden Bündchen'in önce tedirgin olduğunu, ancak kısa sürede bu tedirginliğini yendiğini ve sık sık Osmanlı ve modern Türkiye hakkında sorular sorduğunu anlatıyor. Ancak model, kaldığı otelden sadece lansman ve Boğaz turu için çıkabilmiş. Kahvaltısını otelde edip Boğaz'da tekneyle Hisar'a doğru tur atmışlar. Onun dışında başka bir yer gezme fırsatı olmamış.
İYİ BİR İŞ KADINI
Ama Öncel'in anlattığına göre Bündchen en kısa zamanda ailesiyle birlikte tatil için tekrar gelecekmiş. Zaten Gisele Bündchen de kendi web sitesinde İstanbul'la ilgili yazdığı yazıda şehirden ne kadar etkilendiğini ve en kısa zamanda geri gelmek istediğini belirtmiş. Sinan Öncel'e Gisele Bündchen'in terlik satışında etkili olup olmadığını soruyorum. "Oldukça etkili," yanıtını veriyor: "Hem kadınlar, hem de erkekler ona hayran. Ayrıca sırf iyi bir model değil, aynı zamanda iyi bir ortak ve iş kadını. Modelleri tek tek inceliyor ve onun onayı alındıktan sonra üretime geçiliyor. Lansmanlarda hangi modeli giyeceğine de kendi karar veriyor. İstanbul'daki defilede giydiği siyah, kelebekli parmak arası sandalet modeli en çok sipariş alan model oldu. Hatta defile sonrası gelen davetlilere ve basın mensuplarına ufak bir katalog verip hangi modeli istediklerini sorduk. Çoğunluk Bündchen'in defilede giydiği modeli seçti," diyor.
ESTETİK AYAĞIN TANIMI
İşi gereği önce insanların ayaklarına ve ayakkabılarına baktığını söyleyen Sinan Öncel'e Türkiye'de kimin ayaklarını beğendiğini soruyorum. "Gisele'in ayağı, boyuna rağmen ufak ve zarif. 38 numara giyiyor. Onun dışında Türkiye'deki ünlülerin ayakları arasında dikkatimi çeken olmadı," diyor. Ama ayak estetiğinin önemini de vurguluyor. Öyle ki defileye çıkacak mankenlerin önce yüz, sonra vücut en son da ayaklarının fotoğraflarının çekildiğini anlatıyor. Öncel, terlik defilesine çıkacak bir modelin ayakları kabul edilebilir estetik ölçülere sahip olmalı," diyor. Peki ama bir ayağı 'güzel' yapan neler? Öncel'e bu soruyu yöneltiyorum. Yanıtı: "Parmaklar orantılı olmalı. Örneğin küçük parmak uzun olursa terlikten çıkar ve kötü durur. Aynı şekilde ince ayak makbul. Taraklı ve kemikli ayakları da defilelerde tercih etmiyoruz," diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.