Cumartesi 21.05.2011
Son Güncelleme: Cuma 20.05.2011

İmaj için 'kısa yol tuşu': Güneş gözlüğü

Şöhretlerin, güneş gözlükleri olmadan sokağa çıkmaktan sakınmalarının tek sebebi meraklı bakışlardan korunmak değil. Gözlükler, belli bir imaj çizmenin en kestirme yolu

Güneş gözlükleri, kişiliğiniz hakkında, daha doğrusu çizmek istediğiniz imajla ilgili ipucu veriyor. Kimi Grace Kelly misali 'soğuk bir sarışın' olduğunu, kimi de Jack Nicholson kadar 'haylaz' olduğunu ilan ediyor. Güneş gözlüğü deyince ilk akla gelen isimlerden biri Steve McQueen. Nitekim birçok büyük marka için gözlük imal eden Luxottica, yılın başında McQueen'in alametifarikası 'Persol 714' modelini yeniden ürettiğinde, stoklar iki günde tükendi! Ama bu aksesuarı seçerken dikkatli olmakta fayda var. Zira gözlüğünüz yekten niyetinizi açık eder. Örneğin Victoria Beckham dev gözlüklerini, suni görüntüsünden sıyrıldığını, artık Jackie Onassis ve Audrey Hepburn ile aynı kulvarda koştuğunu ilan etmek için kullanıyor. Rusya Başbakanı Vladimir Putin ise iki yıl önce, üstü çıplak, at sırtında ilerlerken taktığı gözlüklerle Soğuk Savaş döneminin aksiyon filmlerinin kahramanlarını fena halde andırıyordu. Elbette bu da Putin'in politikalarının parçası olarak kurgulanmıştı. Müzisyenlerse genelde gözlüklerini, ne denli ünlü olduklarını kanıtlamak amacıyla kullanıyor. Şarkıcı La Roux ile birlikte çalışan stilist Nova Dando'ya göre paparazziler etraflarını sarmış ve patlayan flaşların altındayken, gözlükler kalkan vazifesi görüyor. Elbette markalar da müzisyenlerin gözlük tutkularından faydalanıyor. Ray-Ban, Iggy Pop, Eric Clapton gibi 'eski tüfeklere' ve yeni nesil müzisyenlere kampanyalarında yer veriyor. Ray-Ban Marka Müdürü Sara Beneventi, müzik festivallerinin, marka imajını yerleştirmek için en mükemmel zemin olduğunu vurguluyor: "İngiltere pazarı için Isle of Wight festivalini, ABD için South by Southwest ve Coachella festivallerini, İspanya içinse Primavera Sound'u seçtik. Bu bağımsız rock festivallerinin ortak noktaları, şaşaalı ve niş etkinlikler olmaları. Bu özellikleri de markayla örtüşüyor," diyor.
'TUHAFLIK' MODASI
Peki, müzik festivalleri müdavimlerinin son üç yıldır en çok rağbet ettiği model olan Ray-Ban Wayfarer gözlüklerinin yakışmadığı kişiler ne yapacak? Tasarımcıları onları da unutmadı. Bu sezon 'kedi gözü' şeklinde, küçük yuvarlak modellere veya ABD'li sanat koleksiyoncusu Peggy Guggenheim'inkiler gibi çılgın gözlüklere yönelebilirler. Ayrıca çiçek desenli ve ekose desenli çerçeveler de çok moda. (slate.com)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.