Cumartesi 28.05.2011

Monaco yarışını balkondan seyretmek bile 2.500 €

Formula 1'in en sosyetik yarışı Monaco Grand Prix'sinde heyecan dorukta. Yarış için dünya jet sosyetesi Monte Carlo'ya akın etti. Ünlüler, F1'i milyonlarca dolarlık teknelerinden seyredecek

Formula 1'in Avrupa yolculuğu tüm heyecanıyla devam ediyor. Avustralya, Malezya, Çin, İstanbul, Barselona derken sıra Avrupa'nın en sosyetik yarışına geldi. F1 tutkunları bir yana; jet set, bugün sıralama turları koşulacak ve yarın heyecanın doruğa ulaşacağı Monaco Grand Prix'sine akın edecek. Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Porsche ve Bentley'lerin cirit attığı daracık caddelerde, kısa virajlarda bu kez F1 otomobilleri lastik izlerini bırakacak. Tabii en sosyetik F1'de alışkanlıklar da değişecek... Her santimetrekarenin altın değerinde olduğu Monaco'da oteller ateş pahası. Yaklaşık 2 bin metrekarelik masal ülkesinde yarış haftası otel odaları yok sattı. Hatta Monaco'nun yerlisi evinin balkonunu yarış saatinde kişi başı 2 bin 500 avrodan kiraya veriyor. Zengin ve ünlülerin mabedi Monaco'nun marinası milyon dolarlık yatlardan geçilmiyor. Bu büyülü atmosferde Avrupa sosyetesi, F1 takımlarının müthiş mücadalesini izleyecek.
SOLLAMAK İMKANSIZ
Gelelim Monaco pistinin özelliklerine yani yarışın yapılacağı caddelere. 'Sollama' ve 'Monaco' kelimelerinin nadiren bir araya geldiği Monte Carlo'nun dar caddelerinde temiz bir geçiş yapmak neredeyse imkansız. Monaco Grand Prix'si sarsıntılı ve hızlı bir parkur. Bariyerlere dokunmak için insanın ciddi cesaret sahibi olması lazım. Bu, sadece en iyi pilotların yapabileceği bir şey. Burası da en cesur pilotların damalı bayrağı gördüğü bir arena. Geçen hafta Katalonya pistinde otomobilinin lastik izlerini bırakıp Monako'ya gelen Sebastian Vettel, Formula 1 taraftarlarına, bu yılki Monaco Grand Prix'sinde gerçek bir yarış ziyafeti çekebileceklerini ifade ediyor. Vettel "Geleneksel olarak Monaco sollamanın çok zor olduğu bir yer ancak bu yıl lastikler sebebiyle geçişler mümkün olabilir. Bazı pilotlar eski lastiklerle yarışırken, bazıları yenilerle mücadele ediyor olacak. Daha önceki yarışlarda gördüğümüz gibi arada büyük bir fark oluyor. Burada da bunu görebiliriz," diye konuştu. Alman pilot, şu ana kadar Monaco'da zafer kazanamadı. Bununla birlikte sıralamalarda avantajını da kullanmayı düşünen Vettel, yılın en prestijli yarışlarından biri olan Monte Carlo'da mutlu sona ulaşmayı hedefliyor. Lewis Hamilton ise Monaco'nun geleneksel olarak geçiş imkanı zayıf bir pist olmasına rağmen, yeni kuralların yarışlara kattığı heyecanın Monte Carlo'da da devam edeceğine inandığını söyledi. Hamilton, "Monaco'daki yarışı gerçekten sabırsızlıkla bekliyorum. Çünkü bu yıl daha önceki yıllardan farklı bir yarış göreceğiz. DRS (Hareketli Arka Kanat), KERS (Kinetik Enerji Geri Kazanım Sistemi) ve lastik kombinasyonunun yarışı canlı tutacağını düşünüyorum,'' dedi. "Monaco'daki DRS bölgesi yaklaşık 300 metre ve oldukça kısa," diyen Hamilton, bunun hareketli kanatları etkin şeklide kullanmak için yetersiz bir mesafe olduğunu dile getirdi. McLaren pilotu bununla birlikte lastiklerin yarışa en büyük heyecanı katacak unsur olacağını belirterek, en iyi sollama şansının lastiklerle mümkün olacağını kaydetti.
İKİ PİT STOP MÜMKÜN
Pirelli Motor Sporları Sorumlusu Paul Hembery de süper yumuşak lastiklerin kullanılacağı Monako Grand Prix'sinde iki pit stop stratejisinin gerçekçi olduğunu savunuyor: "Monaco, kayar ve patinaj yaparsanız zor konuma düşeceğiniz pistlerden birisi. Bu yüzden yumuşak ve süper yumuşak lastikleri getirdik. Olay, ne kadar patinaj olacağıyla ilgili. En iyi performans, kesinlikle bir tur için. Yani en iyi turunuzu hemen atmalısınız. Çabuk aşınan bir lastik olacak. Planın bir parçası bu. Ama Monako'da neler olacağını bekleyip görmemiz gerek."
TÜNELDE KANAT KULLANIMI YASAK
FIA (Uluslararası Otomobil Federasyonu), Monako Grand Prix'sinde, tünel bölgesinde DRS (Hareketli Arka Kanat) kullanımını yasakladı. Pilotlar, antrenmanlarda ve sıralamalarda tünelden geçerken hareketli arka kanatları kullanmanın çok tehlikeli olabileceğini söylemişlerdi. FIA yarış direktörü Charlie Whiting de Grand Prix Pilotlar Birliği'ne (GPDA) gönderdiği yazıda, pilotların görüşüyle aynı fikirde olduğunu ifade etti. Buna göre FIA, pistin tünel ve çevresinin de içinde yer alacağı 1350 ve 2 bin 20. metreleri arasında DRS'yi kullanmayı uygun görmedi.
CADDELER ALTI HAFTADA HAZIRLANDI
Monaco Grand Prix'si her pilotun ve takımın kazanmayı hayal ettiği bir pist. Monte Carlo sokaklarında hızlıca sürmek için kusursuz bir pilotaj, sağlam bir teknik ve yüksek bir cesaret gerekiyor. Bariyerler ile çevrili pist hatayı asla affetmiyor. Monaco'da diğer hiçbir pistte olmadığı kadar konsantre olmanız lazım. Araçlar maksimum yere basma gücü ile yarışır. Geçişin neredeyse imkansız olduğu bu pistte özellikle sıralama turları hayati bir öneme sahiptir. Monaco'da iyi bir tur zamanı elde etmek için Portier virajını iyi almak gerekir. Buranın ardından Loews virajı yani Formula 1 tarihindeki en yavaş dönülen viraj gelir. Şu ana kadar yapılan yarışlarda bu virajlar Ayrton Senna ve Michael Schumacher gibi birçok efsane ismin yarış dışı kalmasına neden oldu. Monako'da kazanan bir pilotun ismi tarihe altın harfler ile geçer. Graham Hill namıdiğer Bay Monaco ve Michael Schumacher burada beşer kez galibiyete ulaştı. Alain Prost dört kez, Stirling Moss ve Jackie Stewart da üçer kez yarışı kazandı. Fakat tüm bu isimlerin tepesinde altı galibiyeti ile efsane Senna bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.