Tasarımcı Simay Bülbül: Tasarımın değeri anlaşıldı
Tasarımcı Simay Bülbül, Galata'daki butiğini geniş bir binaya taşıdı. Bu büyüme, markadaki büyümenin bir izdüşümü aslında. Bülbül haute couture koleksiyonunu genişletiyor, Pure adlı bir de alt marka çıkarıyor
- Simay Bülbül'ün yeri, Galata sakinleri için önemli bir simge. Butiğinizi ve atölyenizi neden taşıdınız?
- Önceki atölye 250 metrekareydi ama showroom yetmemeye başlamıştı. Çünkü artık yurtdışındaki tasarımcılar gibi aynı anda iki sezonu birden çalışmaya; bir önceki sezonu zamanında çıkarmaya, yan koleksiyonlar hazırlamaya, couture koleksiyonuyla hazır giyimi aynı anda yapmaya başlamıştım. Showroom ve makineler büyümeye başladıkça, eski yere sığmamaya başladım. Çünkü marka hızla büyüyor. Hem üretim artıyor hem de projeler çoğalıyor. Yurtdışı satışları artıyor. Yurtiçinin yanı sıra Lübnan, Belçika, Rusya ve Almanya'dan da ciddi siparişler alıyoruz. Mekanı da markayla beraber büyütmemiz şarttı. Çalışan sayısı arttı, yeniden yapılanmaya gittik bir nevi. Yeni binaya geçiş, Simay Bülbül markası için milat gibi oldu aslında.
- Yabancı satın almacılar nasıl keşfediyor sizi? İstanbul Fashion Week'e gelenler mi yoksa Galata'yı gezen turistler mi yabancı müşterilerinize ulaşmanızı sağlıyor?
- Galata'ya çok turist geldiği için dönüşü iyi oluyor. Almanya'da butiği olan biri gezerken mağazayı keşfediyor mesela; daha sonra da showroom'a gelip sipariş veriyor. Yurtdışındaki fuarların da etkisi büyük. Düzenli katılırsanız, onların geri dönüşü de iyi oluyor.
- Şu sıralar tasarım anlamında nelerle uğraşıyorsunuz?
- Oturtmaya çalıştığım üç koleksiyon var. Biri, hep hazırladığım, daha ticari olan, mağazamda da sattığım, butiklerden sipariş aldığım hazır giyime daha yakın olan ana koleksiyon. Bunun yanı sıra, yeni yeni haute couture koleksiyonu da yapıyorum. O koleksiyon için ayrı defile ve organizasyon yapmayı planlıyorum. Bir de bugüne kadar hep istediğim bir şeyi gerçekleştirdim ve bir alt marka çıkardım: Pure. Pure'u Trendyol ile beraber yapıyoruz. İstanbul Fashion Week'te de sponsorumdu Trendyol. Defiledeki ürünlerin bazıları ilk kez orada satıldı. Çok ilginç bir deneyimdi çünkü internet sitelerinden satış hem kolay, hem de zor. Fiyatlar düşük tutulmalı. Defile parçaları ise ucuz olmadıkları halde bir saatte tükendi.
EN SON HABERLER
- 1 Sanal dünya çocuklara okuldan tatlı geliyor
- 2 Öğrendiğinizde şaşıracağınız 4 önemli beslenme bilgisi
- 3 Oysa her şey çok iyi gidiyordu
- 4 Sokaklar tenis kortuna döndü
- 5 Her şey bu ülkenin çocukları için
- 6 Bir rüyanın peşinde
- 7 7/24 şehirde yaşam
- 8 Hiçbir doğruluğu olmayan beslenme önerileri
- 9 İnsana güvenmekten vazgeçmeyin
- 10 Küçük sanatçılar için büyük deneyimler