Cumartesi 30.07.2011

Ilk yarıda son raunt

Formula 1'in Orta Avrupa'daki yolculuğu devam ediyor. Sırada Macaristan Grand Prix'si var. İlk yarının son yarışında pilotlar ve takımlar sınırlarını daha da zorlayacak

Formula 1'de sezonun tam ortasındayız. McLaren ve Ferrari takımlarının rekabet gücü arttı. İngiltere Silverstone'da Ferrari, Almanya Nürburgring'de McLaren takımı podyumda zirve yaptı. Geçen hafta sonu koşulan Almanya yarışında Red Bull hız kesti. Red Bull takımlar sıralamasında 355 puanla liderliğini korusa da Mc Laren ve Ferrari'nin soluğu ensesinde. Dokuz yarışın altısında birincilik, üçünde ikincilik podyumunda yer alan Red Bull'un Dünya Şampiyonu pilotu Sebastian Vettel, Almanya'da dördüncü oldu ve bu sezon ilk kez podyumda kendine yer bulamayınca büyük hayal kırıklığı yaşadı.
FERRARI SALDIRIYA HAZIR
Scuderia Ferrari Takımı'nın patronu Stefano Domenicali, Fernando Alonso ve heyecan verici bir ikinci yarı bekleyen İtalyan ekibinin, daha fazla yarış kazanmak için saldırı moduna geçmeye hazır olduğunu söyledi. Takımın araçta yaptığı güncellemeler, Alonso'nun son beş yarıştan dördünde ilk iki sırada yer almasına yardımcı olmuştu. Alonso da takım gibi bu sonuçların ardından dünya şampiyonluğu mücadelesine daha büyük bir inançla sarılıyor. Alonso ile Vettel arasında hâlâ 86 puan gibi büyük bir açık bulunmasına rağmen Ferrari, daha çok yarış kazanmaya odaklanmaları halinde sezon sonunda şampiyonluk ümitlerinin süreceğine inanıyor. Aradaki farkın hâlâ çok büyük olduğunu belirten Domenicali, ideal olanın iki araçla mücadele ederek mümkün olduğunca çok puan almak olduğunu söylüyor. Alonso'ya göre ise bu yıl dünya şampiyonluğu şansını sürdürebilmeleri için McLaren'in yardımına ihtiyaç duyuluyor. Son üç yarışı bir veya ikinci sırada tamamlayan İspanyol pilot, sadece Ferrari'nin başarısıyla Red Bull'u mağlup etmenin yeterli olmayacağını düşünüyor. Alonso, "Şampiyon olmak için küçük bir şans varsa, McLaren'in de iyi olması lazım. Çünkü onlar da düzenli olarak podyumda olmalı. Bizim de onların önünde yer almamız gerekiyor," diye konuştu. Vodafone McLaren Mercedes Takımı'nın patronu Martin Whitmarsh ise İngiliz ekibinin daha fazla yarış kazanarak, şampiyonluk mücadelesine dönebilmek için sadece kendi performansına odaklanmaya devam etmesi gerektiğini belirtti. Almanya Grand Prix'sinde bir zafer kazanan Lewis Hamilton, Vettel'in spin atmasıyla dördüncü bitirdiği yarışın ardından aradaki farkı 82 puana indirdi.

VETTEL: ÇOK SU KAYBEDECEĞİZ
Sebastien Vettel, Macaristan Grand Prix'sinin pilotları en çok zorlayan pistlerden biri olduğunu söylüyor: "Yüksek sıcaklıklar nedeniyle kokpitin içi çok sıcak, çok su kaybediyoruz. Pistte birçok tümsek var, biraz sarsılabiliyorsunuz. Ana düzlükte 315 km/sa hıza ulaşabiliyoruz. Tümsekler nedeniyle ilk virajda iyice sarsılıyoruz. Son virajda beklemeniz ve ardından bordürün üzerinden geçip gazı köklemeniz lazım."
AVRUPA'NIN EN SICAK PİSTİ
Monako gibi Hungaroring de hem yavaş hem de bol virajlı bir pist. Pilotlar 4.3 km'lik pist boyunca 14 yavaş virajı geride bırakıyor. Takvimdeki en kısa düzlüklere sahip olan bu pistte maksimum downforce (otomobilin yere basma gücü) paketi ve iyi dengelenmiş bir araca sahip olmak son derece önemli.
Fiziksel olarak bakıldığında Macaristan, sezonun en zorlu yarışlarından biri. Yarış günü sıcaklıkları genellikle Avrupa'nın en yüksek değerlerinde oluyor.
Pistin eskiye nazaran daha az tozlu olan yüzeyi ise pilotlara zorlu anlar yaşatıyor. Ayrıca pistin yılan gibi kıvrılan acımasız virajları da pilotlara nefes almak için çok az zaman tanıyor.
Genel olarak 90 km/s ile 295 km/s hız aralığına sahip olan pistte, bir turun yaklaşık yüzde 58'i tam gaz geçiliyor.
Yavaş virajların çıkışında tork gücü çok önemli. Ayrıca mekanik yol tutuşu ve iyi bir çekiş de başlıca önemli unsurlar arasında.
Lastiklerin de önemli bir yere sahip olduğu Hungaroring'de fren, viraj ve hızlanma noktalarıyla çok karşılaşıldığından bu unsurlar soğutmada da hayli etkili oluyor. Bununla birlikte yüksek nem ve pist sıcaklığının 50 dereceye kadar çıkması, lastik yıpranmalarını en üst seviyeye yükseltiyor.
14 virajlı Hungaroring pisti, her turda sadece birinci virajda doğru dürüst sollama imkanı sunuyor. Onun haricinde kısa mesafeli fren gerektiren bölgelernedeniyle sollama yapmak neredeyse imkansızlaşıyor. Takımlar burada downforce limitlerini iyice zorluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.