Cumartesi 20.08.2011
Son Güncelleme: Cuma 19.08.2011

'Âlâ' bir tesettür dergisi

Türkiye'nin ilk 'tesettür' dergisi, haziranda yayım hayatına başladı. Muhafazakar gençlere hitap eden Âlâ ; 'güzel yaşam tarzı' tanımlamasıyla tesettür giyimin inceliklerini yansıtıyor

Artık tesettürün de bir dergisi var: Âlâ. Aylık dergi, muhafazakar giyimin incelikleri başta olmak üzere 'âlâ' olan her şeyi okuyucularıyla paylaşıyor. Kişisel bakımdan sağlığa, çocuk gelişiminden dekorasyona uzanan bir içeriğe sahip. Köşe yazarları, söyleşiler, mekan önerileri, kültür sanat ajandası, gezi rotaları derginin sayfalarında yer buluyor. Âlâ'yı 11 kişilik genç bir kadro çıkarıyor. Derginin imtiyaz sahibi Mehmet Volkan Atay ve ortağı Burak Birer, moda editörü Esra Seziş, sanat yönetmeni Sevde Ekinci ve fotoğrafçı Rukiye Sevilay Taşçı ile dergiyi, içeriğini, dindar kadınların modaya ilgisini, tesettür giyiminin inceliklerini ve ne tür tepkiler aldıklarını konuştuk.
- Tesettür dergisi fikri nasıl ortaya çıktı?
- Burak Birer:
Ben ve Atay'ın mesleği reklamcılık. Reklam ajansımızı, İngiltere'deki bir derginin editörü olan Sarah Joseph aradı ve bir firma için yaptığımız fotoğraf çekimini dergisinde kullanmak istediğini söyledi. Sonradan derginin Emel Magazin adında, Müslüman yaşam tarzı dergisi olduğunu öğrendik. Bu dergiden ilham alarak, neden Türkiye'deki muhafazakar kadınlara yaşam tarzıyla ilgili bir hizmet ve ayrıcalık sunulmasın diye düşündük.
- Mehmet Atay: Böylece mütedeyyin insanların rahatlıkla okuyabilecekleri Âlâ dergisini çıkardık. Emel Magazin'den ilham aldık, ama dünyada bir ilki de gerçekleştirdik. Çünkü Emel Magazin, Âlâ dergisi gibi tamamen modayla ilgili bir dergi değil, ideolojik içeriğe sahip. Bu yüzden Âlâ bir ilk.
- Neyi amaçladınız?
- B.B:
Dergiyi çıkarmadan önce fizibilite çalışması yaptık ve tesettürlü kadınlara sorular sorduk. Çıkan sonuç: 'Niye bizimle hiç iletişim kurulmuyor?' oldu. Biz de görünmeyeni görünür hale getiren bir dergi çıkarmayı amaçladık. Bu dergiyle tesettür giyimin dışındaki markalar, tesettürlü kadınları daha ciddiye almaları gerektiğini ve görmezden gelemeyeceklerini anlamaya başladı.

- Bu bir ihtiyaç mıydı?
- M.A:
Böyle bir platform oluşturarak, muhafazakar kadınların kendilerini bulabilecekleri, aralarında iç iletişimi sağlayabilecekleri bir platform oluşturmak istedik. Bu yüzden dergi; moda, güzellik, kişisel bakım, yemek ve dekorasyon gibi bölümlere ayrılıyor. Muhafazakar kadınların en sıkıntı yaşadıkları husus, üreticiyle hedef kitle arasındaki iletişimin kurulamamasıydı. Bu dergiyle bu sıkıntı ortadan kalktı, büyük bir ihtiyaçtı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.