Cumartesi 12.11.2011

En çok satan dergi

TÜBİTAK, çocuklara bilimi sevdirmek amacıyla Bilim Çocuk ve Meraklı Minik dergilerini yayımlıyor. Üstelik Bilim Çocuk, Türkiye'nin en çok satan dergisi

TÜBİTAK'ın (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu) çocuklara yönelik popüler bilim dergileri Meraklı Minik dört, Bilim Çocuk 13 yaşında. Meraklı Minik, okul öncesi çağındaki çocuklara, Bilim Çocuk ise biraz daha büyüklere hitap ediyor. Çocuklara bilimi sevdirmek amacıyla çıkarılan iki dergi, Türkiye'nin dört bir yanından binlerce okuyucuya sahip. Öyle ki Bilim Çocuk, Türkiye'nin en çok satan dergisi unvanını elinde bulunduruyor.
TÜBİTAK tarafından aylık olarak yayımlanan Bilim Çocuk ve Meraklı Minik dergilerini aynı ekip hazırlıyor. Ekipte her biri farklı dallarda lisans eğitimi almış kişiler yer alıyor.
Dergilerin editörü Zuhal Özer ekibi şöyle anlatıyor: "Biyoloji, psikoloji, çocuk gelişimi, okul öncesi eğitim, kimya, İngiliz dilbilimi, çevre mühendisliği gibi dallarda eğitim almış bir ekibimiz var. Ayrıca bu kişilerden birkaçı da yine farklı dallarda yüksek lisans eğitim almış. Bir de dergilerimizin grafik tasarımını yapan iki arkadaşımız ve redaktörümüz var. Çoğumuzun çocukları var; en büyüğü 18 yaşında, en küçüğü 10 aylık.
Birçoğu ilkokula gidiyor. Kreşe gidenler de var. Çok yakın bir zamanda bebeği doğacak olan bir arkadaşımız da var."
BİLİMSEL TERİMLER TÜRKÇE
Özer, dergiler hazırlanırken birçok noktaya önem verdiklerini ama en önemlisinin farklı şeyler üretmek olduğunun altını çiziyor: "Her zaman yeni işler üretmek bizim için çok önemli. Daha önce benzerleri yapılmış olan, sürprizi olmayan işler yapmaktan olabildiğince kaçınıyoruz.
Ayrıca olabildiğince ezberci davranmamaya çalışıyoruz. Yapacağımız işleri incelikle tasarlamaya özen gösteriyoruz. Dergi içeriğini belirlerken, öncelikle kendimiz okurken sıkılmayacağımız şeyler üretmeye dikkat ediyoruz. Sıkıcı konular, akıcı olmayan anlatımlar, klişe sözler, kitabi bilgilerden olabildiğince kaçınıyoruz. Dili doğru kullanmak bizim için çok önemli.
Türkçe bilimsel terimleri kullanmaya özellikle özen gösteriyoruz. Dergilerimizde anlaşılmayan hiçbir şeye yer vermemeye çalışıyoruz.
Hepsinden önemlisi çocukların her şeyin en iyisine layık olduklarını ve niteliksiz işlerle kandırılamayacağını çok iyi biliyoruz.
İşte tüm bunlar nedeniyle her şeyden önce bireysel olarak kendimizi sık sık yenilememiz gerekiyor. Hemen hepimizin farklı uğraşları, ilgi alanları var. Bunlar bizi daha da zenginleştiriyor."
Her iki derginin de birer yayın kurulu mevcut. Yayın kurullarıyla her ay düzenli olarak toplantı gerçekleştiriliyor, hazırlanan dergi içeriği paylaşılıyor. Kurulun görüş ve onayı alındıktan sonra baskı aşamasına geçiliyor. Yayın kurulu, üniversitelerde görevli olan farklı uzmanlık alanlarından kişilerden oluşuyor.
TİRAJLARI GİDEREK ART IYOR
Dergilerin editörü Zuhal Özer, "Her iki dergimizin de hem çocuklar hem aileler hem de okuldaki eğitime önemli katkıları olduğunu düşünüyoruz. Çocuklar için hazırlanan işlerin, bunlar ister dergi, ister kitap, ister oyuncak olsun özenle tasarlanması, nitelikli ve anlaşılır olması gerekiyor. Ancak bu şekilde çocukların dünyasını zenginleştirebilirler. Biz her iki dergimizde de bunları sağladığımıza inanıyoruz. Zaten bu nedenle her iki dergimizin de satış rakamları sürekli yükseliş gösteriyor. Ayrıca Bilim Çocuk dergisi tüm dergiler arasında Türkiye'nin en çok satan dergisi. Örneğin kasım sayımızın tirajı 175 bin 750," diyor. Bilim Çocuk dergisinin 9 binden fazla abonesi var. 2011 yılının ilk dokuz ayındaki ortalama satışıysa 112 bin. Meraklı Minik dergisininse 3 bin 800 abonesi bulunuyor. Derginin 2011 yılının ilk dokuz ayındaki ortalama satışı 32 bin.
Zuhal Özer Türkiye'nin dört bir yanından takipçileri olduğunu söylüyor; "Her iki dergimiz de yalnızca çocuklar değil aileler ve öğretmenler tarafından da çok seviliyor, destekleniyor. Dergilerimiz köylere kadar ulaşabiliyor. Yurtdışında da abonelerimiz var," diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.