Cumartesi 12.11.2011
Son Güncelleme: Cuma 11.11.2011

Yaşasın indirim!

Marka saplantısı moda tutkunlarının birinci önceliğiydi. Aslolan kimsede olmayanı edinmeye çalışmaktı. Ama artık kalabalıklar indirimdeki kıyafetlerin peşinde koşuyor

Birkaç sene öncesine kadar moda merkezlerinde indirim arayanlara, pazarlık yapmak isteyenlere kapılar kapanırdı. Neyse ki bu dönem de geride kaldı. Artık indirim takip etmek de, modaevleri ile pazarlığa oturmak da moda bağımlılığının olmazsa olmazları arasında. 'Neden' mi? İşte sebepler: Ekonomik krizler, insanların bir aylık kazançlarını tek bir moda parçasına yatırmaları, hayat pahalılığı nedenler arasında. Ama bundan 20 yıl önce de aynı yoğunlukla savunulan bu tezler, neden tasarımcıların birer pop ikonu, tasarımın bir sanat eseri kabul edildiği döneme denk geldi? Bana sorarsanız modanın demokratikleşmesi, fiyatların karşılaştırılabilmesi ve kolay seyahat, pazarlıkla lüksün birleşmesinin ana nedenleri. Dünyada lükse sahip olan grubun küçük bir azınlık olmaktan çıkıp, dev kalabalıklara erişmeye başlamasının ardından, bir de internet ile fiyat karşılaştırılabilme olanağı ve farklı ülkelerden kolayca 'hayal parçanın' sipariş edilebilmesi, insanları hep daha ucuzunu aramaya itiyor. Yurtdışından alışveriş yapmak artık sadece zenginlere özgü değil. Durum böyle olunca da eskiden aldıkları ile hava atma derdindeki kadın, 'Pahalısını değil, uygun fiyatlısını buldum' derdine düşüyor, kimsenin ulaşamadığı 'ucuz' rakamlarla böbürlenir duruma geliyor.

MÜŞTERİNİN CEBİNİ DÜŞÜNÜYORLAR
Bu eğilim artık öyle bir duruma geldi ki markaların tüm bu pazarlık isteklerine kayıtsız kalmaları imkansızlaştı. Avrupa ve Amerika'da küçük tasarım butikleri kadar dev markalar da hem pazarlığa açık hale geldi hem de iyi bir yatırım yapma derdindeki moda bağımlıları için mağazalarının içinde 365 gün devam eden indirim noktaları koymaya başladılar. TopShop'ın 'Last chance' yani son fırsat bölümü, bir taraftan en çok rağbet gören parçaları bir araya getirirken bir taraftan da markanın elinde kalan son kalemleri eritmek için kullanılıyor. New York'un en pahalı tasarım mağazalarından olan Intermix ve Scoop gibi markalar uygun fiyat peşindeki moda meraklılarına yılın her günü fırsat bölümleri hatta 'outlet' noktaları tasarlıyor. İtalya'da Gucci, Prada gibi dev markaların butiklerinde satış elemanı ile pazarlık etmek ve çoğu zaman yüzde 20'lere kadar varan indirimi, sezonda almak da çok olası bir durum. Anlayacağınız lüks moda, ilk defa müşterinin cebini düşünüyor ve müşteriler kadar modaevleri de 'ucuz' olmakla gurur duyuyor. Yaşasın indirim!

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.