Cumartesi 28.01.2012
Son Güncelleme: Cuma 27.01.2012

Bu ürünlerin geliri 'sivil toplum'un kasasına gidiyor

Kadınlara yönelik şiddete vurgu yapan Kurtuluş Son Durak filminin fularları, alışveriş sitesi Morhipo'da bir sosyal sorumluluk projesi kapsamında satışa sunuldu. Paylaş'tık adlı proje kapsamında, sitede tüm geliri STK'lara aktarılan ürünler satılıyor. Modacılar Arzu Kaprol ve Gamze Saraçoğlu da projeye destek olacak

Özel alışveriş siteleri hayatımıza girdiğinden bu yana üç buçuk yıl geçti. Zamansızlıktan mustarip pek çok kişi, bu siteler aracılığıyla istedikleri ürünleri hızlıca ve indirimli fiyatlardan satın alma imkanını yakaladı. Pek tabii, müşteri arttıkça ciro; ciro arttıkça da sitelerin sayısı arttı. Bugün geldiğimiz noktada, Türkiye'nin en çok ziyaret edilen 100 sitesi arasında çok sayıda özel alışveriş sitesi bulunuyor. Diğer yandan zaman içerisinde bu sitelerin bir bölümü, ulaştıkları geniş kitleyi sosyal sorumluluk konusunda bilinçlendirmek için de adımlar attı. Örneğin sivil toplum kuruluşları (STK) tarafından geliştirilmiş ürünler, birkaç günlük kampanyalarla müşterilere sunuldu ve bu ürünlerin satışından elde edilen gelir, söz konusu STK'lara aktarıldı. Geçici kampanyaların ötesine geçerek, sosyal sorumluluk projelerini kendi bünyesi içinde kalıcı hale getiren ilk özel alışveriş sitesi ise Boyner Holding'in kurduğu Morhipo oldu. Yeni yılla birlikte 'En Güzel Alışveriş Bahanesi: Paylaş'tık' adlı bir proje başlatan site, bu kapsamda farklı alanlarda faaliyet gösteren STK'ların ürünlerini müşterilerine satmaya başladı. Son olarak, Kurtuluş Son Durak filmiyle birlikte kadına yönelik şiddete tepkinin simgesi haline gelen fularlar da, proje kapsamında satışa sunuldu. Yakında Arzu Kaprol ve Gamze Saraçoğlu gibi ünlü tasarımcıların desteğiyle daha da büyüyecek projenin detaylarını, Boyner Holding Kurumsal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik Müdürü Aysun Sayın ile konuştuk.
- Paylaş'tık' projesi nasıl ortaya çıktı? Projenin hedefi nedir? - Birkaç yıl önce Ümit Boyner'in desteğiyle, sivil toplum kuruluşlarına katkı sağlamak amacıyla bir proje başlatmaya karar verdik. Başlangıçta farklı STK'lar tarafından üretilmiş ürünleri holdingimiz bünyesindeki mağazalarda sunmayı denedik. Ancak mağazalarda, bu tür operasyonları yürütmek kolay olmuyor. Büyük mağazalar içerisinde STK'ların ürünleri neredeyse görünmez hale geliyor. Bu yüzden düşüncemizi Morhipo bünyesinde hayata geçirmeye karar verdik. İnternette müşterilerimizin dikkatini çekmenin ve ürünleri onlara tanıtmamızın daha kolay olacağını düşündük. Morhipo'nun ana sayfasında kadın, erkek, çocuk gibi farklı dükkan seçeneklerimiz yer alıyor. Kısa süre önce başlattığımız En Güzel Alışveriş Bahanesi adlı sosyal sorumluluk projesi ile o dükkanların yanına bir de Paylaş'tık' adını taşıyan ve yalnızca STK'ların kendilerine gelir sağlamak üzere ürettikleri ürünleri sattığımız bir dükkan ekledik. Fiyatı ürünü yollayan STK'lar belirliyor. Bu dükkandaki satışlardan elde edilen gelir, kuruşuna dokunulmadan STK'lara gidiyor.

ANADOLU İLE TEMASA GEÇTİK
- Hangi STK'ların ürünleri satılıyor? Paylaş'tık'ta şu an nasıl bir ürün yelpazesi var? - Şimdilik, Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV), Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı (KEDV), Kadın Merkezi (KAMER), Tuna Okumaya İstekli Çocuklar Vakfı (TOÇEV), Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) ve Lösemili Çocuklar Vakfı'na (LÖSEV) ait ürünler satılıyor. Bu STK'lardan bazıları bize satılmaya hazır ürünlerini yolladılar, bazılarıysa bu kampanya için kendilerine gelir sağlamak için üretime geçtiler. AÇEV'in ürettiği şallar, KEDV üyesi kadınların ürettiği ev aksesuvarları, TOG ve Park Bravo işbirliğiyle üretilen tişörtler başta olmak üzere pek çok ürün bulunuyor. Çöp(m)adam projesiyle ortaya çıkan ürünleri de satıyoruz. Düzenli gelire sahip olmayan kadınlar, bu proje kapsamında kolaylıkla çöpe attığımız ve geri dönüştürülmeyen malzemelerden çanta ve cüzdanlar üretiyor.
- BKM ile de ortak bir çalışma yürütüyorsunuz. Başka ortaklıklarınız olacak mı? - Evet, Kurtuluş Son Durak filmiyle birlikte kadına yönelik şiddetin simgesi haline gelen fuşya renkli fularların üretim sponsorluğunu üstlendik. Paylaş'tık'ta müşterilerimize sunduğumuz fularlardan elde edilen gelir de tümüyle STK'lara aktarılıyor. Anadolu'daki pek çok STK ile de iletişime geçtik. Paylaş'tık'taki ürün yelpazesi yakında genişleyecek. Ayrıca Arzu Kaprol ve Gamze Saraçoğlu gibi ünlü modacıların projemiz için hazırlayacakları tasarımları da kısa süre sonra sunacağız.
- Proje henüz çok yeni. Satışlar nasıl gidiyor? - Şimdilik her şey yolunda. Satışlar gayet iyi gidiyor. Gelen talepler doğrultusunda STK'lara rapor yolluyoruz. Onlar da hangi ürünün daha çok satıldığını görerek, üretimlerini şekillendiriyorlar. Diğer yandan tüm STK'lara eşit mesafedeyiz ve projemizle ilgili onlara herhangi bir koşul koymuyoruz. Bizim aracılığımızla sattıkları ürünleri, başka yerlerde de satabilirler. Sonuçta hepimizin ortak amacı, STK'lara ve toplumun sorunlarına yönelik farkındalığı artırıp, bu sorunların çözümüne katkı sağlamak. STK'lara destek vermek isteyen ancak bunu nasıl yapacağını bilemeyen kişiler için de bir fırsat yaratmış oluyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.