Cumartesi 28.01.2012
Son Güncelleme: Cuma 27.01.2012

Dünyaca ünlü fotoğrafçıdan New York hatırası

Dünyanın dört bir yanından, 8 binden fazla kişi başvurdu; ancak Aile Portreleri yarışmasına katılan ailelerden sadece 11'i, New York'ta ünlü fotoğrafçı Steve McCurry'ye poz verme şansı yakaladı. Onlardan biri de Özgümüş ailesiydi...

Güneşli bir New York sabahı. Altı kişilik fotoğrafçı ekibi toplanmış. Arkada Manhattan manzarası, Brooklyn Köprüsü'nün ayağında çekimler başlıyor. Dünyaya adını Afgan Kızı portresiyle duyuran Steve McCurry, fotoğraf makinesinin arkasına geçmiş, objektiften 'etrafı kesiyor'. McCurry hayli sinirli. Sağa sola komutlar yağdırıyor; yardımcıları oradan oraya koşturuyor. Zihninde oluşturduğu bir görüntü var ve bu görüntünün, çekeceği kareye aynen yansımasını istiyor: "Martılar, martılar!" Cebinden yem çıkarıp martıları yemliyor. Onlar da kareye girsin! Sonra gözü, ekip arkadaşlarıyla çene çalan yardımcılarından birine takılıyor. Hızla yardımcısının yanına seyirtip, kızcağızın elinde tuttuğu montları ve paltoları yere fırlatıyor; kızı, makyözü çağırmaya gönderiyor. Sonra ekip yer değiştiriyor, başka bir yerde 'üs' kuruyorlar. Amaç, McCurry'nin istediği 'o' kareyi yakalayabilmesi. Hayır, elbette bir moda çekimine tanıklık etmiyoruz. McCurry bir ailenin, üstelik Türkiye'den bir ailenin portresini çekiyor. Şanslı aile, Ankara'dan. Simin Özgümüş, eşi Emre ve beş yaşındaki oğulları Okan. Onları Ankara'dan ABD'ye getirense, beyaz eşya markası Hotpoint-Ariston'un Aile Portreleri adlı fotoğraf yarışması; daha doğrusu, bu yarışmayı kazanan ailelerden biri olmaları. Marka, Steve McCurry'le birlikte 1 Temmuz'da Aile Portreleri yarışmasını başlattı. Ödülün yılbaşında New York tatili ve Steve McCurry tarafından fotoğraflanmak olduğu yarışma kapsamında, Türkiye'nin yanı sıra İtalya, Fransa, Polonya, Çek Cumhuriyeti, Romanya, Rusya, Ukrayna, İngiltere, Hollanda, İspanya ve Portekiz gibi, Hotpoint- Ariston'un faaliyet gösterdiği ülkelerdeki ailelerden, herhangi bir yerde, herhangi bir zamanda çektikleri aile fotoğraflarını, web sitesine yüklemeleri istendi. Web sitesine yüklenen fotoğraflar içinden, site ziyaretçilerinden en çok oyu alan ilk 100 fotoğraf, ilk elemeyi geçti. Bu fotoğraflar arasından, yarışma jürisinin yaptığı ikinci bir elemeyle her ülkeden 10 fotoğraf finale kaldı. Son aşamadaysa Steve McCurry finale kalanlar arasından en ilgi çekici kareyi belirledi. Ve sonunda ünlü fotoğrafçının en çok beğendiği fotoğraflardaki aileler, yani 11 ülkenin birincileri, çoluk çocuk, yaşlısı genci, 27 -01 Aralık 2011 tarihleri arasında New York'ta buluştu.

BLOG'UM ÜZERİNDEN ULAŞTILAR
Grafiker olan Simin Özgümüş ve ailesi bu yarışma sayesinde ilk defa ABD'ye gelmiş: "Yarışmayı, 'We are social' isimli iletişim ajansından gelen bir mail ile öğrendim. Boş zamanlarımda yaptığım hobi çalışmalarımı ve ailemle ilgili güzel anları paylaştığım bir blog'um var. Okumuşlar ve ailemden bahsetme tarzım ilgilerini çekmiş. Gönderdikleri mail'de, Aile Portreleri yarışmasından bahsedip katılmamı istediler. Kazanacağımızı tahmin etmiyorduk. Bizim için büyük sürpriz oldu. Bu tip yarışmalardan herhangi bir ödül kazanmışlığımız yok. Yarışmayı kazanmamız da oğlumuz Okan'ın şansı. Umarım tüm hayatı boyunca böyle şanslı olur. Kazandığımızı bildiren mail geldiğinde, önce inanamadık. Tekrar tekrar okuduk. Çok şaşırdık ve çok heyecanlandık. Hayatımız boyunca yaşadığımız çok farklı ve heyecanlı bir deneyimdi bizim için. Bir daha böyle ünlü bir fotoğrafçının objektifine poz verme şansımız olur mu, bilmem."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.