Giriş Tarihi: 25.2.2012

Türk girişimciler New York yolunda

ABD'de iş yapan Türk girişimcilerin geliştirdikleri bir proje, teknoloji ve internet alanında çalışan genç Türk şirketlerini, ABD'li yatırımcılarla buluşturacak. Projeyi yöneten işadamı Murat Aktıhanoğlu "Amacımız, Türkiye'den, Facebook'un kurucusu Marc Zuckerberg gibi 100 kişi çıkarmak," diyor

ABD'de yaptıkları işlerle kendi alanlarında söz sahibi olan pek çok isim, TurkTechNet isimli yeni bir projeye imza atıyor. TurkTechNet ile, 'startup' diye tabir edilen, özellikle teknoloji ve internet gibi alanlardaki yeni girişimciler ve başlangıç aşamasındaki firmalar Amerikalı yatırımcılarla buluşturulacak. Dünyanın farklı ülkelerindeki yeni girişimcilere hem danışmanlık hizmeti veren hem de bu şirketleri ABD'li yatırımcılarla buluşturan Murat Aktıhanoğlu, aynı hizmeti gönüllü olarak Türk girişimcilere de vermeyi planladıklarını söylüyor. Proje fikrinin, New York Ticaret Ataşesi ile yaptıkları bir sohbet sonucunda ortaya çıktığını anlatan Aktıhanoğlu sözlerine şöyle devam ediyor: "Türkiye'deki yeni girişimcilerin çok büyük potansiyelleri olmasına rağmen, yabancı sermaye ile yakın bağlantıları olmadığı için şirketlerini büyütemediklerini konuştuk. Bunun üzerine 'Öyleyse biz de kâr amacı gütmeyen bir proje hayata geçirelim ve ilk etapta 10 şirketi New York'a getirip hem eğitim verelim hem de Amerikalı yatırımcılarla buluşturalım,' dedik." Bu proje kapsamında Türkiye'deki teknopark, teknokent, Türkiye Ekonomi Bankası, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği gibi pek çok kuruluşla bağlantıya geçtiklerini söyleyen Aktıhanoğlu, "Öncelikle bu kuruluşlar, kendi aday şirketlerini belirleyecek. Onların belirledikleri bu şirketler ile İstanbul'da buluşup içlerinden 10 tanesini New York'a getirmek üzere seçeceğiz. Bu arada ABD yönetimi de gelecek olan girişimcilere sorunsuz vize verecek. 20 Mayıs'ta New York'a gelip, her biri kendi alanında uzman danışmanlardan eğitim alacak ve akabinde de ABD'li yatırımcılarla buluşacaklar. Amacımız, Türkiye'den, Facebook'un kurucusu 100 Marc Zuckerberg gibi 100 kişi çıkarmak," diyor. Amerikalı yatırımcıların hemen her gün kendisini arayarak Türkiye'de iyi bir fikri olan genç girişimci olup olmadığını sorduklarını söyleyen Aktıhanoğlu, özellikle son iki yıldır bunun çok arttığını belirtiyor: "İki yıl önce ülke riski vardı. Çünkü Türkiye hakkında bilgileri yoktu ve bilmedikleri bir yere yatırım yapmaya korkuyorlardı. Ama son iki yılda Türkiye'ye çok yatırım yapıldı."
YILLARDIR BEKLENEN FIRSAT
Projenin sponsorluk kısmından sorumlu olan Dünya Türk İş Konseyi Amerika Bölge Komitesi Başkanı ve aynı zamanda Türk Amerikan Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Celal Seçilmiş ise bu projenin Türk girişimcilerinin yıllardır beklediği bir fırsat olduğunun altını çiziyor: "Türkiye hazır ve keşfedilmeyi bekliyor. Türkiye bugün internet kullanımında 10., Facebook kullanımında sekizinci sırada. Genç bir nüfusumuz var. Bütün bunlar Amerikalı yatırımcının Türkiye'ye gözlerini çevirmesi için yeterli." TurkTechNet'in kâr gayesi gütmeyen bir proje olduğunu vurgulayan Seçilmiş şöyle diyor: "Bu projeyi Türkiye devleti ile birlikte yürütüyoruz. Herkes heyecanlı ve bunun bir parçası olmak istiyor. Projeyi hayata geçirenler de, herhangi bir çıkar gözetmeden bu işin içinde. Türkiye'den gelecek olan girişimcilerimizin ulaşım ve konaklama masrafını karşılamak üzere sponso

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.