Giriş Tarihi: 5.5.2012

Plaj için hazır mısınız?

Azımsanmayacak bir kalabalık için plajlar, dinlenme ve rahatlama değil, tüm yıl çalışılıp, elde edilen 'fit ve bakımlı' vücudu sergileme alanı. Durum böyle olunca, günlük, salaş görüntüden uzak, havalı mayo ve bikini üretenler öne çıkıyor. Bu yazın plaj modasını, Zeki Triko tasarım direktörü İdil Başeskioğlu anlattı

Yaşı 30'ları aşan ve denize giren her kadının gardırobunda var olan az markadan biridir Zeki Triko. Türkiye'yi 'tasarım mayo ve bikini'yle tanıştırmasının yanı sıra bu markanın, top modellere Türkiye yolunu açmışlığı da var. 1990'lardan itibaren top modellerin bir telefon uzakta olduğunu bizlere ispatlayan markanın kurucusu Zeki Başeskioğlu'nun ardından bayrağı devralan yöneticiler, aslında markanın içine doğmuş ikinci kuşak aile üyeleri. Başeskioğlu'nun dört çocuğunun yönetimde aktif görev aldığı Zeki Triko'nun tasarım ekibinin başında, gelin İdil Başeskioğlu var. Bir sezonda 300 mayo, 200 bikini ve 250 plaj kıyafetinden oluşan toplam 750 parçalık bir koleksiyon hazırlayan takımın başındaki İdil Başeskioğlu "Mayonun ilk işlevi denize girmek. Biz önceliğimizi, deniz için kullansak da, artık deniz kenarında havalı görünmek için üretim yapıyoruz," diyor. Başeskioğlu, denizde değil, deniz kenarında bu sezon neler kullanılacağını anlattı:
- Deniz kenarında, süper şıklık konusunda çok iddialısınız. Gece kıyafeti gibi mayo üretmenizin nedeni nedir?
- Artık kadınlar, deniz kenarında da çok şık olmak istiyor. Düz modelleri her marka yapıyor, ama detaylı, özel tasarım parçalar yapmak daha zor. Bu alanda uzmanlaştık. Kullandığımız kumaşları yurtdışından alıyoruz, aksesuarlarımızı hep gerçek Swarovski taşlardan tasarlıyoruz. Modellerimiz 'mayo veya bikini' diye geçse de, aslında her biri iddialı bir gece elbisesi olabilecek kadar şık. Zaten mayolarımızla aynı desende ürettiğimiz pantolonlar, tulumlar, asimetrik elbiseler gibi plaj kıyafetlerimiz hem deniz kenarında hem de geceleri kullanılabiliyor.
- Zeki Triko'nun diğer mayo üreticilerinden farkı nedir?
- Aslında pazar öyle genişledi ki, artık pek çok tekstil markası da mayo üretmeye başladı. Bunlardan farkımız, bizim bu işi pek çoklarından daha iyi bilmemiz. Yani biz nasıl kazak üretmiyorsak ve üretmeyi denesek de, yıllardır üretim yapanlarla aynı kaliteyi tutturamayacaksak, onlar da bizim kadar iyi mayo üretemiyor. Her sezon, bir öncekinden daha şık modeller üretiyoruz ve Türk kadınının vücut tipini çok iyi biliyoruz. Diğer markalardan 38 beden alan bir kadın, bizden 36 beden alıyor. Bizde, vücut tipine uygun kalıplar kullanıldığı için bedenler de doğru oturuyor, yaz öncesinde moraller yüksek oluyor.
- Yeni sezonda neler yaptınız?
- Bizim için öncelikli olan, sezonun trendi olan renkler. Bu yaz turuncuları, fuşyaları, mavinin ve yeşilin tonlarını bolca kullandık. Okyanus temalı desenler, plaja çok uygun olduğu için koleksiyonumuzda bunlara da yer verdik. Artık bizim simgelerimizden olan hayvan desenleri ve marin motifler de mevcut. Geçen sene çok ilgi gören püsküllerimizi bu yaz da devam ettirdik. Mayo ve bikinilerimize volanlı eklemeler yaptık.
- 'Zeki'den aldığımız mayolarla pişti oluyoruz,' diyenler var. Çok rağbet görmenin böyle bir dezavantajını da yaşıyor musunuz?
- Evet, bu eleştiriler bize de geliyor, ama aslına bakarsanız bu çok da mümkün değil. Her sezon 500 model piyasaya sürüyoruz ve her modelden de olabildiğince az üretiyoruz. Mesela bazı plaj kıyafetlerimizden 36 ve 38 bedende, toplam sekiz adet piyasaya sürüyoruz. Koleksiyonda 'moda modeller' olarak geçen parçalardan sadece altı adet üretiyoruz.
- Neden küçük beden üretiyorsunuz, aslında sizin gücünüz her bedende kadını kucaklıyor olmanız değil mi?
- Tabii pek çok modelde 46 bedene kadar çıkıyoruz, ama bazı modeller var ki, büyük bedene kullanım rahatlığı tanımıyor. Sadece küçük beden çalıştığımız parçaları, çoğunlukla az adetlerde ve reklam amaçlı tasarlıyoruz. Belli bir modeli beğenen kadınlar için beş farklı alt alternatifi sunuyoruz. Daha girintili bir bikini altını, kapalı ve destekli bir üstle kullanma olanağı sunuyoruz.
HAMİLELER VE ANNE-KIZ MODELLERİ BAŞLADI
- Çok yakında anne olacaksınız. Sizin hamile olmanız, Zeki Triko'da neleri değiştirdi?
- Zeki Triko'nun yeni sezon kampanyasını çekmek için Miami'ye giderken hamileydim ve kendime uygun hamile mayoları bulamadım. Benim gibi örnekler vardır düşüncesiyle, bir de hamile koleksiyonu hazırladık. Straples olarak tasarladığımız modellerin alt kısmı, göbeği sıkmayacak şekilde, bluz gibi hazırlandı. Mayoların üzerine Swarovski taşlardan minik ayaklar koyduk, 'It's a girl' (kız) ve 'It's a boy' (oğlan) yazdık.
- Başka yenilikler de var mı?
- Anneler kızlarıyla birlikte aynı model mayo ve bikiniyi giysinler diye, bir de 'annekız' modelleri tasarladık. Birden 10 yaşına kadar kız çocukları için mayo ve bikiniler tasarladık.
- Küçükler için neler hazırladınız ?
- Modellerimizi hazırlarken çok demokratik davrandık. Hazırlık aşamasında küçük modellerle çalıştık, onların beğenilerini göz önünde bulundurduk. Mayo ve bikinilerimizi denettiğimiz çocuklar daha çok mayoyu tercih etti. Biz de daha çok tek parçalı modeller ürettik.
KAPALI ALTLAR, KALÇAYI DAHA BÜYÜK GÖSTERİR
- Mayo ve bikini seçerken, müşterilerin yaptığı hatalar var mı?
- Olmaz mı, bu hatalar arasında en çok rastladığımız, büyük kalçalı kadınların daha kapalı bikini altlarını tercih etmeleri. Her ne kadar büyük ve kapalı altlar, fazlalıkları kapatır gibi bir düşünce olsa da, bu çok yanlış. Bikini altınızı ne kadar büyük kullanırsanız, kalçalarınıza o kadar dikkat çekersiniz. Büyük kalçalı kadınlar, bu yüzden daha ince modelleri tercih etmeli.
- Mayoları kime, bikinileri kime tavsiye ediyorsunuz?
- Vücuduna çok güvenmeyenlerin mayoyu tercih etmesi gerektiğini artık herkes biliyor. Saklanmak istenen bölgeleri mayo daha iyi kapatıyor. Mayoyu seçerken, bölgesel olarak memnun olmadığınız alanlara odaklanmalısınız. Mesela omzu dar olan kadınlara en uygun model tek omuzlu mayolardır. Göbeğini kapatmak isteyenler için sırtta oyunları olan mayolar idealdir, bunlar dikkati başka yönlere çeker.
ARTIK TOP MODEL KULLANMIYORUZ
- Eskiden top modelleri getiren tek markaydınız, neden artık çok bilinen isimlerle çalışmıyorsunuz?
- Artık cips markalarından emlak firmalarına kadar pek çok marka, top modellerle reklam yapıyor. Biz zamanında getirilebilecek tüm top modelleri getirdik, çalışılabilecek herkesle çalıştık. Artık ürünlerimizi tanıtmak için başka yöntemler bulmamız gerektiğini düşünüyoruz.
- Zeki Triko'nun yüzü olan pek çok modeli, bu isimler daha ünlü olmadan reklam kampanyalarınızda kullandınız. Firma olarak top modelleri keşfeden gözünüz mü var?
- Ben bu görevi sadece üç yıldır yürütüyorum. Ama Başeskioğlu ailesinin böyle bir gözü varmış hakikaten. Mesela Cindy Crawford'u daha ünlü olmadan Zeki Bey'in kızı bir dergide görmüş ve babasına tavsiye etmiş. Claudia Schiffer'i de Zeki Bey, bir tanıtım kampanyasında keşfetmiş. Örnekler saymakla bitmiyor, Zeki Triko'nun reklam kampanyalarında kullandığı her model, kısa zaman sonra çok ünlü olmuş.
- Yeni reklam yüzünüz de ileride çok büyüyecek mi?
- Bu sezon reklam yüzü olarak Rus Tanya Mityushina'i kullandık. Model arayışımız sürerken, bir toplantıda Tanya'yı gördük ve hepimiz onu kullanmamız konusunda hem fikir olduk. Bize sorarsanız Tanya çok yakında dünyanın sayılı isimleri arasına girecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.