Cumartesi 12.05.2012

Avrupa'da F1 esas şimdi başlıyor!

Formula 1'de ilk dört yarış geride kaldı ve dört sürücü yarış kazandı. Ancak Avrupa sezonu bu hafta sonu İspanya Grand Prix'siyle başlıyor

Avustralya, Malezya, Çin ve Bahreyn Grand Prix'lerinde dört farklı sürücünün yarış kazandığını gördük. Hem de hepsi farklı takımlara ait pilotlardı. Tüm bu veriler, sezonun ne kadar çekişmeli geçeceğini işaret ediyor. F1'de her zaman söylenir, "Avrupa yarışları başlamadan, sezon gerçekten başlamamıştır" diye. Belki de bu sözler 2012 sezonundan daha fazla hiçbir yıla uyamaz. Bu hafta sonu yapılacak İspanya yarışı öncesi gerçekleştirilen Mugello testleri, bu nedenle geride kalan takımlar için bulunmaz bir nimet gibiydi. Zaten takımlar da yeni parçalar deneyerek en ufak saliselerin peşinde koştu.
FERRARİ İÇİN YENİ ZAFERLER UZAK MI?
Gözler özellikle son iki yılın şampiyonu Red Bull'da ve sezona çok geride başlayan Ferrari'deydi. İtalyan takımın koltuğu sallantıda olan sürücüsü Felipe Massa'nın bir an önce podyuma ve galibiyete ihtiyacı var. Aksi halde kendisini Ferrari'nin dışına atılmış bulacak. İlk dört yarışta sıralamada ilk 10'a dahi girmekte zorlanan Massa, testlere en çok umut bağlayan isimlerin başında geliyordu. Fakat yine de gerçekçi konuşmayı seçti: "İspanya'da ilk beklentim her iki otomobilin de ilk 10'da start alması. Birçok parça denedik ve bunların nasıl tepki vereceğini göreceğiz. Yarış kazanmak çok iyimser bir beklenti ama iyi bir gelişim gösterdiğimizi düşünüyorum." Kariyerinin ilk galibiyetini elde eden Nico Rosberg de Mercedes otomobillerinin özellikle hızlı virajlarda sıkıntı yaşadığını ve bu konuda gelişmeleri gerektiğini belirtti. Rosberg, "İtalya'da iyi bir test programı gerçekleştirdik. Özellikle lastiklerin kullanımı hakkında önemli bilgiler edindik. Hızlı viraj performansında da gelişim göstermeliyiz" yorumunda bulundu. Mercedes takımı, ilk dört yarışta çok fazla lastik aşınması problemi yaşadı ve bu nedenle yarışlarda sürekli sıkıntılarla boğuştular. Yedi kez dünya şampiyonu olan Michael Schumacher de lastiklerden şikayetçiydi. Red Bull'dan Mark Webber ve Sebastien Vettel ise testlerin takımları açısından çok kritik olduğuna değindi. Eski hızlarını yitiren Red Bull pilotları, testlerde ilk sıraları zorlayacak performanslar ortaya koydular, ancak şampiyonluk mücadelesi için birçok kişiye göre bu yeterli olmayabilir. Kısacası İtalya'daki üç günlük testlerde takımların hepsi birçok yeni parça denedi ve gelişim kaydetti.
CATALUNYA'DAKİ ZORLU MÜCADELE
F1'de üç haftalık aradan sonra perde İspanya'nın Barcelona kentindeki Catalunya Pisti'nde açılacak. Burası yıllardan beri, hem yarış hem de test pisti olarak kullanılıyor. Bu nedenle pilotların en iyi bildiği pistlerden birisi. Diğer yandan araçları aerodinamik açıdan oldukça sınaması nedeniyle de yarış takviminin en dikkat çekici pisti olarak gösteriliyor. Eğer bir F1 otomobili Catalunya Pisti'nde hızlıysa her yerde hızlıdır. Bu açıdan Catalunya Pisti, takımlar için önemli bir yerdir.
YELDA CANCI

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.