Cumartesi 09.06.2012
Son Güncelleme: Cuma 08.06.2012

Şarap turizminin yeni rotası: Kapadokya

Turistik altyapısı, tarihi arka planı, üzüm bağları ve kaliteli şarap, mahzen ve fabrikalarıyla Kapadokya Türkiye'nin şarap turizmine liderlik etmeye hazır

Kapadokya deyince aklınıza ne gelir? Peri bacaları, yeraltı şehirleri, tarihi kiliseler ve balonlar... Oysa Kapadokya bundan ibaret değil. Bakmasını ve tatmasını bilenler için bambaşka olanaklar var. Üzüm bağları ve şarap mahzenleri mesela... Geçtiğimiz haftasonu katıldığımız 'Gurme Turu', Kapadokya'nın işte bu yönüne dikkat çekiyor. Katılımcılar, şarap uzmanı ve rehber Murat Yankı ile birlikte yöredeki üzüm bağlarını dolaşıyor; farklı üzüm türleri ve bunlardan elde edilen şaraplar hakkında bilgi alıyor; yerel üreticilerin mahzenleri dolaşılarak şarabın nasıl fermante edildiği ve üretildiği hakkında bilgi alıyor. Şüphesiz bu, kuru kuruya bir bilgilendirme gezisi değil. Farklı üzümlerden üretilen kırmızı, beyaz ve roze şarapların tadımı yapılıyor. Kapadokya'da şarap fabrikaları 1940'lı yıllarda kurulmuş. Hikayesi ilginç. Dönemin CHP hükümetinin Ürgüplü bakanı Suat Hayri Ürgüplü, Başvekil İsmet İnönü'yü Nevşehir'de bir mola vermeye zorluyor. İnönü, yöredeki temasları sırasında halkın üzüm bağlarının değerlendirilmesiyle ilgili taleplerini dinliyor ve Ürgüplü'yü göstererek: "Söyleyin bu adama, yapsın," diyor. Tekel'in şarap fabrikaları böyle yapılıyor. Ürgüplü, emekli öğretmen Hasan Turasan'ı bu fabrikaların yapımına nezaret etmekle görevlendiriyor ve ondan, işleri öğrenip küçük de olsa kendi fabrikasını kurmasını istiyor. Gelenek bugün üçüncü kuşak Turasanlar tarafından devam ettiriliyor. Rehberimiz Murat Yankı bu işi en iyi bilenlerden. İngilizce, Fransızca, İtalyanca ve Japonca rehberlik yapabiliyor. Okullu bir şarap uzmanı. www.vinotolia.com adlı internet sitesinin kurucusu, Mutfak Dostları Derneği üyesi. Gezimiz boyunca bağlar, üzümler ve şaraplar hakkında bilgi veriyor. Şarabın dünya ve Türkiye'deki tarihini anlatıyor; işin ekonomik boyutunu değerlendiriyor. Anlattıklarının hepsini burada özetlemek mümkün değil ama biri önemli:"Şu bizim yaptığımız tur Avrupa'nın ve dünyanın en iyi şarap turizmi uygulamalarından biri. İtalya'da ya da başka yerlerde hop hop içiriyorlar, geçiriyorlar, bizimki gibi bir anlatım olmuyor. Ayrıca o ülkelerde bizde olduğu gibi Hititlerden başlayan tarihi derinliği sağlayacak bir zenginlik yok. Roma geçmişi olmakla birlikte daha çok modern şarap üreticiliğini anlatıyorlar. Kapadokya bölgesi tarihi arka planı, turistik altyapısı ve var olan üretici kalitesi sayesinde Türkiye'deki şarap turizminin başkenti olmaya aday."
EKİBİNİ TOPLA GEL
Gurme Turu konseptini, EB Tur geliştirmiş. E harfi Esra'dan ve B harfi Büşra'dan geliyor. Esra Albayrak ve Büşra Artırdı iki kuzen. Üç kuşaktır Pamukkale Turizm'in işletmeciliğini yapan bir aileden geliyorlar. Esra Albayrak, 17 yıl boyunca Pamukkale Turizm'in çeşitli departmanlarında çalıştıktan sonra kendi şirketini kurmaya karar vermiş ve kuzeniyle ortak olmuş. Durumu: "Uzun süre süpermarkette çalıştıktan sonra kendi butiğimi açmaya karar verdim," diye özetliyor. Gerçekten de 'butik' bir çalışma yöntemleri var. Çok kalabalık olmayan gruplar için özgün konseptler geliştiriyorlar. Tura katılanlar genellikle kültür düzeyi yüksek ve birbirini iyi kötü tanıyan insanlardan oluşuyor. Esra-Büşra kuzenlerin geliştirdikleri bir diğer konsepti de; 'Ekibini Topla Gel' olarak açıklayabiliriz. Diyelim ki geniş bir aile ya da arkadaş grubusunuz. Hep birlikte bir yerlere gitmek istiyorsunuz ama organizasyon işleriyle başınızı derde sokmak istemiyorsunuz. Binilecek uçağı, kiralanacak arabayı, kalınacak oteli, yenecek yemeği, görüşülecek kişileri sizin adınıza bir başkası ayarlasın istiyorsunuz. Size bu hizmet sunuluyor ve yolculuğunuz boyunca Esra ya da Büşra sizinle birlikte gelerek işleri yürütüyor. Geliştirdikleri bu konsepte ilginin nasıl olduğunu soruyoruz. "İnsanların kendilerini evlerinde gibi hissetmelerini sağlıyoruz. Müşterilerimizle bir aile gibi oluyoruz. Bu yüzden sadık bir müşteri veri tabanımız var. Kendileri için farklı konseptler geliştirmemizi istiyorlar. Üstelik birbirinden çok farklı gruplara hizmet veriyoruz. Sadece kadınların katıldığı gezilerimiz oluyor mesela." Esra ve Büşra kuzenlerin bu yaz için geliştirdikleri bazı konseptler şöyle: Arjantin'e gidip bütün geziyi 1940'lı yılların otantik otomobilleriyle yapmak, İtalya'da şarap turu, Endülüs İspanyası. (EB TUR, 0212 2252407/ 0535 498 00 33)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.