Cumartesi 21.07.2012

Sosyal Medya'da 2012 Olimpiyatları

2012 Olimpiyatları dünyanın ilk sosyal oyunları olarak gösteriliyor. Facebook, Twitter ve Youtube gibi mecralar, oyunlarda büyük rol üstlenecek. Yani sosyal ağların kalbi Londra'da atacak

2008 Yaz Olimpiyatlarından sonra internet mecrasında çok şey değişti. İnternet kullanımı 4 yılda hızlı bir artış yaşadı. 2008 yılında internet kullanıcı sayısı nüfusun yüzde 23'ünü oluşturarak 1.5 milyar civarında iken, bu yıl 2,3 milyara yükseldi. 27 Temmuz ve 12 Ağustos tarihleri arasında Londra'da düzenlenecek olan Yaz Oyunları her yıl olduğu gibi bu yıl da futbol, basketbol, yüzme ve atletizm gibi popüler sporlara sahne olacağı için sosyal medyada patlama yaşanacak. Kısaca nedenine bakacak olursak, Facebook 2008 yılında 100 milyon kişi sayısına sahipti ve bu yıl neredeyse 1 milyar kullanıcı sayısına ulaştı. Twitter 2008 yılında büyük bir büyüme yaşamış ve 6 miyon kullanıcı sayısına ulaşmıştı. Kullanıcılar günde 300. bin tweet atıyorlardı. Bugün ise Twitter'ın 500 milyon kullanıcı sayısı var ve hergün 400 milyon tweet atılıyor. Tüm sporcuların sıklıklıkla kullandığı Twitter 2012 Londra Olimpiyatlarının popüler sosyal medya mecrası olmaya aday gibi görünüyor. Son olarak YouTube'u incelersek, 2008 yılında video paylaşım devine dakikada 10 saatlik video yükleniyordu ve aynı yıl siteye, 720p HD çözünürlükte video paylaşım seçeneği eklenmişti. Bu yıl ise siteye dakikada 72 saatlik video yükleniyor. Aylık 800 milyon ziyaretçisi bulunuyor ve kullanıcılar ayda 3 milyar saat video izliyor. Tüm bu gelişmeler ışığında, Olimpiyatlarda unutulmayan anlar, kırılan rekorlar, alınan ve kaçırılan madalya anları, bu sosyal medya platformlarında çok konuşulacak. Tivibu, İngiltere'nin başkenti Londra'da gerçekleşecek 2012 Londra Olimpiyat Oyunları'nı 4 ekranda ve 6 özel kanalda yayınlayacak. Tivibu Ev ile televizyon ekranında Tivibu Web ve Tivibu Cep ile mobil ekranlardan takip edilecek Olimpiyat oyunları HD kalitede izlenebilecek. Tivibu izleyicileri sosyal medya bağlantısı ile atletizm takımındaki gözbebeğimiz Nevin Yanıt'ın performansını Facebook veya Twitter'da yorumlayabilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.