Cumartesi 28.07.2012

Sıcak Ramazan klima satışlarını patlattı

Bu yıl Ramazan temmuz ayına denk gelince, bastıran sıcaklarla birlikte klima satışları patladı. Oruç tutarken sıcaktan bunalmak istemeyenlerin siparişleriyle satışlar iki katına çıktı

Bu yıl, oruç ayı Ramazan yılın en sıcak zamanına denk geldi. Hal böyle olunca da klima satışları patladı. Satışlar yüzde 100'den fazla bir oranda arttı. Klima şirketlerinin toplam satışları ise iki katına çıktı. Yetkililer klima satışlarında geçen yıla göre büyük bir artış olduğunu belirtiyor. Klimanın artık lüks bir ürün olmaktan çıkıp, bir ihtiyaç haline geldiğine vurgu yapan yetkililer, haziran ayı sonu itibarıyla klim satışlarının geçen yılın aynı döneminin yüzde 25 üzerine çıktığını söylüyor. Tabii klima kullanımındaki artış elektrik tüketimine de yansıdı. Türkiye'de günlük elektrik tüketimi 25 Temmuz itibariyle 785 milyon 446 bin kilovatsaate ulaştı. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın verilerine göre, rekora yurt genelindeki tüketim artışı etkili olurken, İzmir, Antalya, Adana ve Güneydoğu'daki artışlar dikkat çekici seviyelere ulaştı. Doğu ve Güneydoğu'daki tarımsal sulama, sanayi üretimi ve sıcak havalar nedeniyle yoğun olarak kullanılan klimaların elektrik tüketiminde artışa neden olduğu belirtilirken, sıcak havalara bağlı olarak bu tüketim seviyesinin önümüzdeki hafta da devam edeceği belirtildi.
KOMŞULARDAN DESTEK GELDİ
Elektrikte rekor tüketimin olduğu temmuz ayında, tüketimin ihtiyacının karşılanması için Gürcistan, Bulgaristan gibi komşu ülkelerden elektrik alındı. Türkiye'nin elektrik tüketimi, haziranda geçen yılın aynı ayına göre yüzde 11.3 artarak 20 milyar 40 milyon kilovatsaate ulaştı. Yılın ilk yarısında ise Türkiye'nin elektrik tüketimi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8.1 artarak 119 milyar 389,2 milyon düzeyine yükseldi.
KLİMA HAYVANLARA DA YARIYOR
Klimalar sadece insanları değil hayvanları da serinletiyor. Ana vatanı İsviçre olan Saanen keçileri, Adıyaman'ın kavurucu sıcağından klimalarla korunuyor. Yaklaşık yedi yıl önce başladığı Saanen keçi yetiştiriciliğinin ticaretini yapan işletme sahibi Növfel Bozdoğan, soğuk iklime alışkın olan keçileri serinletmek için çareyi klimada buldu. 500'e yakın keçinin bulunduğu Camgazi Barajı yakınlarındaki çiftlik, merkezi sistem klima ile soğutuluyor. Etrafı yarı açık olan çiftliğin tavan kısmı merkezi klima sistemiyle serinletilirken, keçiler soğuk havanın geldiği kısımlarda duruyor. Növfel Bozdoğan, üç yıldan beri klimalarla soğutma yaptığını, ancak geçen yıllarda günde 10 saat çalıştırırken, bu yıl klimaların en az 20 saat çalıştırıldığını söyledi.
YÜZDE 15 BÜYÜME BEKLENİYOR
Türkiye'de sadece Ege ve Akdeniz'de değil, tüm ülkede klima kullanımı hızla artıyor. Öyle ki, Türkiye klima satışlarında İtalya ve İspanya'dan sonra Avrupa'da üçüncü durumda. Bu durumda etkili olan sadece yaşanan küresel ısınma ve iklim değişikliği de değil. Artan alım gücünün de bu durumda büyük bir etkisi var. Şu an Türkiye'de her 10 evden en az birinde klima olduğu tahmin ediliyor. Araştırmalara göre evde ve ofislerde tüketilen enerjinin yüzde 74'ü ısıtma ve soğutma nedeniyle gerçekleşiyor. Tüm Türkiye'de yaşanan bu artış markaları da harekete geçirdi. Panasonic Klima Satış Müdürü Hakan Otyıldız, önümüzdeki yıllarda amaçlarının bütün Türkiye'de satış noktaları oluşturmak olduğunu söylüyor. Otyıldız, Panasonic olarak Türkiye'deki inverter klima pazarında yaklaşık olarak yüzde 15 büyüme beklediklerini de vurguluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.