Cumartesi 15.09.2012

Dekoratif ikiz puseti!

"Bebek alışverişi dediğin ne kadar zor olabilir ki?" diye düşünüyor olabilirsiniz. Ben de eskiden böyle düşünürdüm. Yeni hamile kaldığım günlerde de bebek alışverişi benim için üç-beş giysi, emzik, biberon filan almak demekti. Ne bilirdim o emzik denen şeyin damaklı, damaksız, tombul, zayıf, bakkal tipi gibi 50 bin çeşidinin olduğunu ve bebenin zevkini keşfedene kadar sırayla her birini denemek gerektiğini... Düşünün 3 liralığından 25 liralığına kadar envaiçeşit emzik denedik. Üstelik 25 liralık olanı ikisi de sevmedi de içime oturdu. Emzik mühim mesele. Bebek dostu hastaneler doğumdan sonra önermiyor. Ama bazı doktorlar da çocuğun emme ihtiyacını gidermesi için tavsiye ediyor. Ben, bizimkiler çok ağlayan bebekler olduğu için işimi kolaylaştırır diye düşünüp 'emzikçi ekol'e taraf durdum ve her çeşidini denedim. Oğlan sonunda damaklı bir taneyi kabullendi. Ama kız Nuh dedi peygamber demedi; tükürdü emzikleri. Şimdi emme ihtiyacını gidermek için elini emmeye çalışıyor, onu da beceremeyip zır zır zırlıyor.
HER BABAYİĞİDİN HARCI DEĞİL!
Neyse, emzik konusu böyle. Bir de puset alışverişi konusu var ki, akıllara zarar. İkiz bebeğe puset almak dediğin her babayiğidin harcı değil. Ben hamileyken ikiz arabalarına bakıp bakıp durduk. Yan yanası, önlü arkalısı, büyük tekerlisi, küçük tekerlisi... Sonra kendisinin de ikizi olan bir arkadaşımız bize bir tane hediye aldı. Yan yana oturtulan, büyük tekerli bir ikiz arabası. Çok sevindik. Fakat gelgelelim, bu kocaman puset asansöre sığmadı. Mecburen hafif ve küçük bebek arabalarından iki tane aldık. İkisini ayrı ayrı taşımak zorunda kaldığımız için, benim bebeklerle tek başıma dışarı çıkmam hayal oldu şimdilik. İkiz arabasını da şu sıra dekoratif amaçlı kullanıyoruz, büyük asansörlü bir eve taşınacağımız günü bekliyor. Kıyafet konusu, işin en kolay kısmı. Doğumdan sonra milyon tane kıyafet hediye geldiği için birkaç yenidoğan giysisi alıp bekleyin derim. Biz doğumuma yakın, ünlü iki bebek mağazasına uğradık. Reklam kokmasın diye marka vermiyorum, ama kaliteli ürünleri olan bazı markaların özel indirim günleri oluyor, iyi takip edin. Bir de her çeşit ürünün bir arada olduğu mağazalar var, oralarda da her şeyi bir anda alıp çıkabiliyorsunuz. Bu mağazaların bazılarında ikinci el bölümleri de var. Çoğu çok az kullanılmış ürünleri çok ucuza alabiliyorsunuz. Bebek alışverişinin en kolay yollarından biri de internet. Biz alışverişin önemli bir bölümünü doğum sonrasında ihtiyaçlarımıza göre yaptık. İnternet annelerinden de çok fikir ve yardım aldım bu konuda. Örneğin yine iyi bir markadan aldığımız kangurularda bizimkiler durmadı. Sling denen bebek taşıma ürününü de hep duyuyordum, hangisi bize uygun, bir türlü karar veremiyordum. İmdadıma Twitter'da tanıştığım Hülya Cinsçiçekçi yetişti. Hülya çocuk doğurduktan sonra online satış mağazası tuniko. com'u kurmuş. "Bebek taşıyıcı alanında boşluk olduğunu fark ettim ve arayışa girdim. Avrupa standartlarında üretim yapan yerler buldum, ürünlerini satmaya başladım. Şimdi kendi markamla yola devam etmeye hazırlanıyorum," diye anlatıyor. Neyse, Hülya doğru modeli bulmamda yardımcı oldu. Şimdi atıyorum bebelerden birini Mei Tai'ye, düşüyorum yollara. Bu arada Hülya gibi bazı annelerin ya da anne adaylarının kurduğu başka hamile, anne ve bebek ürünleri satan internet siteleri de var. Leomio.com, leileo.com, herseybebek.com, cokbebekseyler. com bunlardan bazıları. Bence alışveriş yapmadan önce hepsini tek tek gezin, kampanyaları inceleyin, sonra alışveriş yapın.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.