Cumartesi 15.09.2012

Modaya mikro bakış

Modada öne çıkan trend, tasarım kadar yenilikçi kumaşları da tanımak. Tenimize dokunan kumaşı anlamak, teknolojinin geldiği noktayı görmek, denim kumaşları bilmekten geçiyor. Moda ile üretim arasındaki çizgiyi kaldıran Çalık Denim, mucizevi materyalin geldiği son noktayı tanıttı

25 yıllık geçmişi ile Türkiye'deki denim kumaş üreticilerinin liderlerinden olan Çalık Denim, geçtiğimiz hafta, sektörün alışık olmadığı bir organizasyona ev sahipliği yaptı. Denim kumaşının geldiği son noktayı, sektördeki gelişmeleri ve biz moda meraklıları için en önemli nokta olan 2014 ilkbahar-yaz sezonunda kullanılacak kumaşları, renkleri ve desenleri tanıtan Çalık Denim, garajistanbul'da bir defile düzenledi. Kumaşları sadece elle tanımanın zor olduğunu düşünen Çalık Denim ekibi, modacı Ümit Ünal'ın kreatif desteğini alarak, üretilen materyalleri hayal gücünün sınırlarını zorlayan tasarımlarla bir araya getirdi. İki sezondur üretici ve tasarımcı iş birliği devam eden marka, 2014 ilkbahar-yaz sezonunun kumaşlarını 'See Yourself' (Kendini Gör) sloganı ile tasarlamıştı. Kumaşlarını, tasarım ile birleştirebilme öngörüsüne sahip olan yegane markalardan biri olması nedeniyle, müşterileri arasında Diesel'den H&M'e, Gap'ten Calvin Klein'a kadar pek çok dünya devi olan Çalık Denim'in son koleksiyonunda dört ana tema yer aldı. Trendleri çıkış noktası yapan temalar Denim Classic, Denim Vintage, Denim Delux ve Non-Denim başlıkları ile sunuldu. Tasarımın minimalleştiği ve kumaş gücünün ön plana çıktığı koleksiyonda yer alan parçalarda teknolojinin, doğaya ve doğal olana saygısı vurgulandı.
YENİLİKLER ŞIKLIKLA BİRLEŞTİ
Modadaki eğilimleri koklamanın, yaklaşan trendleri önceden sezmenin önemine inanan Çalık Denim, son koleksiyonunda gabardin kumaşı saten ile birleştirdi. Tayyör, takım elbise gibi geleneksel formlarda görmeye alıştığımız gabardini sıra dışı bir forma sokan marka, bu kumaşı alışılmadık renk ve dokularla birleştirerek, modaya yepyeni ve genç bir materyal sundu. Çalık Denim, modanın kalbine oturan dar kesimleri desteklemek için genişleyebilen, nefes alan kumaşlar üretti. Markanın, skinny modeller için tasarladığı bu kumaşlar alışılmadık bir yumuşaklık ve esneklik sağladığından yaz sezonunda fazlasıyla ilgi görecek materyallerin başında geliyor. Ketenleri denim koleksiyonuna dahil eden marka, bolca çiçek ve kamuflaj deseni de kullandı. Moda tasarımcılarının, hayallerinin çıkış noktası olan kumaşlarda yenilikler, desenler ve formlar belirlendi. Çalık Denim, yakın zamanda tüm dünyanın karşısına yepyeni materyalleri ile çıkmaya hazır.
TRENDLERİ ANTREPO'DAN TAKİP
Her geçen yıl tasarımda minik, organizasyonda dev adımlar atan İstanbul Moda Haftası'nın (IFW) bu yıl 7'ncisi düzenleniyor. 10-13 Ekim tarihleri arasında, 34 moda tasarımcısının katılımıyla gerçekleştirilecek olan etkinlikte, en büyük ve heyecan verici değişiklik; şovların Karaköy'deki Antrepo 3'te gerçekleştirilecek olması. Akranı moda haftaları gibi şehrin farklı noktalarına kısıtlı bütçeler nedeniyle yayılamayan IFW, İstanbul'un tarihi dokusunu geçtiğimiz sezonlar boyunca Odakule'de tanıttı. Şimdi sıra Karaköy'de. Dört gün boyunca 'moda gözlüklerinin takılacağı' İstanbul Moda Haftası'nı izlemek isteyen, davetiye bekleyen moda meraklıları, organizasyonun resmi sitesi www.ifw.com.tr 'den faydalanabilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.