Cumartesi 22.09.2012
Son Güncelleme: Pazartesi 24.09.2012

Sosyal medya yarışı etek bile giydirdi

'Kariyer yetmez, sosyal hayatımla da varım' temalı yarışma için internet ortamında mücadele ettiler. Kazananlar, İskoçya'da bir şatoda ağırlandı. Geleneklere göre de erkekler de etek giydi

BİRİ kadın, ikisi erkek, üç başarılı gencin ortak özellikleri, sosyal medya ağını hem iş hem de günlük hayatlarında çok iyi kullanmaları. İnternetin günümüzdeki önemini kavradıkları için de altı hafta Ballantine's'ın internet tabanlı bir projesi olan 'Kariyer yetmez, ben sosyal hayatımla da varım!' başlıklı yarışmasında, en fazla takipçiye ulaşmak için mücadele ettiler. Ödül İskoçya'daki efsanevi Linn House Şatosu'nda eşleriyle birlikte iki gece tatil hakkıydı. Sonunda bu eğlenceli, ama bir o kadar da heyecanlı yarışmayı onlar kazandı: Birinci Cihan Keser, ikinci Natali Yeşilbahar, üçüncü de Ali Rıza Babaoğlan oldu. Sonuç hepsini çok sevindirdi, ama işin ucunda İskoçya'da erkeklerin de giydiği 'kilt' adındaki geleneksel eteği giyerek, şatoda düzenlenen yemeğe katılmak da vardı. Genç ve hırslı sosyal medyacılar, bu sürprize "Hayır," demedi ve ortaya eğlenceli görüntüler çıktı. Üstelik etek, hepsine çok yakıştı. Fotoğraf çekildi, danslar edildi. Ballantine's'ın organize ettiği yarışma kapsamında ayrıca İskoçya'da markanın damıtım evinde, viskinin üretimiyle ilgili bilgiler verildi. Üç yarışmacı da dereceye girebilmek için değişik stratejiler geliştirmişti. Bizimle de bu stratejileri paylaşıp, İskoçya tatili ödülünün onları nasıl motive ettiğini anlattılar.
CİHAN KESER (BİRİNCİ)
BAŞARI İÇİN SÜREKLİ AKTİFLİK ŞART
"Günümüzde gelişen teknolojiyle iletişimin geldiği bu noktada, sürekli aktif ve online olmadan başarı olanaksız. Mesafelerin artık olmadığı bu online dünyada, sosyal medyayı aktif olarak kullanmalı ve iş hayatınızda verimliliği artırmalısınız. Bu doğrultuda sosyal medyayı, pazarlamanın temel kollarından biri olarak görüyor ve uyguluyorum. Yarışma için sistemin izin verdiği şekilde her gün düzenli olarak sosyal medyada paylaşımlarda bulundum ve doğru kişileri yarışmaya davet ederek, iyi bir başarı puanı yakaladım. İskoçya'ya eşimle ilk kez gittik. Muhteşem doğasıyla bizi karşılayan viskinin anavatanındaki Linn House konuk evi, büyüleyici bir şato. Kendimizi özel hissettirmesi ve İskoç kültürünü tanıtması açısından çok güzel bir tatildi. Geleneksel İskoç yemeği haggis'in görkemli törenle sunumu ve hayatımda giydiğim ilk etek, unutulmaz anılarım arasına girdi."
NATALİ YEŞİLBAHAR (İKİNCİ)
BU YARIŞMA SANKİ BENİM İÇİN YAPILMIŞ
Yarışmada ikinci olan ve "Bu yarışma sanki benim için düzenlenmiş," diyen Natali Yeşilbahar, uyguladığı stratejiyi şöyle değerlendirdi: "Sosyal medya, kişilerin kendilerini tanıtmasına ve gerçekleştirdikleri işleri göstermelerine olanak sağlayan değerli bir kanal. Sosyal medyada kendisini doğru konumlandırmayla tanıtan kişinin, kariyer hedeflerine kısa sürede ulaşması mümkün. Gerçek hayatta nasıl güzel görünmek için çaba gösteriyorsak; günümüzde internet ortamında da görünüşümüz hedeflerimize ulaşmamız için önem taşıyor. İskoçya'da şatoda kalmak ve İskoçya yerel kıyafetlerini giymek, benim için özel bir deneyimdi."
ALİR. BABAOĞLAN (ÜÇÜNCÜ)
İNTERNET LÜKS DEĞİL, GEREKLİLİK
"İnternetin çağımızda artık bir lüks değil, gereklilik olduğuna inanan Ali Rıza Babaoğlan da yarışmanın kendisi için önemini şöyle anlatıyor: "İnternet, yani sanal hayat bana göre gerçek hayatın farklı bir açıdan görünebilen yansıması. Sosyal medya da sanal hayatın en önemli parçası olan paylaşımların bir arada bulunduğu yer. Takip ettiğim kişilerin yaptığı paylaşımlarla edindiğim önemli bilgiler var. Sosyal medyada yaptığınız paylaşımlara göre aldığınız olumlu veya olumsuz yanıtlar, kazandığınız veya kaybettiğiniz takipçiler, başarı ve başarısızlığınızı belirler. Daha önce farklı ödüller almıştım. Son olarak Ballantine's tarafından başarılı addedilmek benim için çok sevindirici. Yarışma için daha çok kişiye ulaşmamı sağlayacak kişilere mailler gönderdim. Eğlenceli bir süreç oldu. İskoçya, Bravehart / Cesur Yürek filminden dolayı, gitmeyi hep istediğim bir ülkeydi. Bu şekilde gitmek ve görkemli bir şatoda kalmak inanılmazdı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.