Cumartesi 27.10.2012
Son Güncelleme: Cumartesi 27.10.2012

120 metrelik resimle Guiness'e başvurdu

Guiness Rekorlar Kitabı'na ülkemizden ilgi büyük. Dünyanın en uzun boylu adamı, en kısa boylu kadını, en büyük omlet, en büyük sosis, en hızlı Kolbastı dansı, ülkemizden çıkan 80 rekorun sadece bir kısmı. Şimdi bunlara bir yenisinin eklenmesi hedefleniyor: Dünyanın en uzun resmi. Genç ressam Şeyda Çetin'in amacı üç yılda hazırladığı 120 m boyunda, 220 cm enindeki dev resmiyle bu kitaptaki rekorlar arasına girmek. Çetin, Guinness'e başvurmuş. Ancak yetkililer, böyle bir kategori bulunup bulunmadığını bildireceklerini söylemiş. Ressam Çetin "Bu resmi yaparken başka projeye odaklanamadım. Adeta boya yutan ve doymayan bu resme baktıkça, zaman zaman moralim bozuldu. Bazen de destekleyen ve 'Devam et, ilk kez bu kadar limitleri zorlayan bir proje gördük,' diyenlerle coştum. Sonuna doğru, 'Benden daha büyük eser yapan var mıdır?' diye düşünmeye başladım. İnternette bir araştırma sonunda, 'Belki de rekor kırdım,' dedim," diyor. Marmara Güzel Sanatlar Resim Bölümü mezunu Çetin, ilk kişisel sergisini İstanbul'da Kasa Galeri'de açmış. Sanatçı rekoruyla bir ilke imza atmak istiyor: "Bir insanın tüm duygularını barındıran ve farklı zamanlarda yapılmış tek bir parçada en büyük resmi yapmakla yaşamın tekdüzeliğini kırdığımı düşünüyorum. Yeni bir söz ve yaşanmış zamanın gelecek zamana kattığı tecrübeyi paylaşmak istedim." Şeyda Çetin'in şimdiki amacı da eserini sergilemek ve hakkında bir katalog hazırlamak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.