Cumartesi 27.10.2012

Etiketsiz dev marka halka inişini kutladı

Tasarımcıların, kendi ürünleri dışında giydiği tek marka olan Maison Martin Margiela, H&M ile işbirliği yapıyor. Moda dünyasının merak ettiği koleksiyonu Cumartesi SABAH, New York'ta inceledi

MaIson Martin Margiela, dünyanın en ikonik moda evlerinin başında geliyor. Bunun pek çok sebebi var: Modaevinin ismini aldığı Belçikalı tasarımcı Martin Margiela'nın 30 yıla yakın bir süre hiç fotoğraflanmamış ve röportaj vermemiş olması. Margiela görevden sessiz sedasız ayrıldıktan sonra da modaevinin tek bir ünlü tasarımcıya bağlı kalmadan, koleksiyonların isimsiz tasarımcılar tarafından hazırlanması. Modaevinin, kurulduğu yıllardan itibaren reklam ve pazarlama bütçesi olmadan ayakta kalması. Koleksiyonlarının zamansız ve cinsiyetsiz olması, obje ve aletleri günlük giyime uyarlanması... Bu kadar eşsiz olup, şimdiye kadar modaya gönülden bağlı küçük bir kesim ve tasarım endüstrisi tarafından alkışlanmak dışında, gün yüzüne çıkmamış olan Maison Martin Margiela, dünyanın en büyük reklam ve pazarlama gurularından H&M ile işbirliği yapıyor. 15 Kasım'da, aralarında İstanbul'daki İstinyePark AVM'nin de bulunduğu, dünyada genelinde 40'tan fazla ülkede toplam 230 mağazada satışa çıkacak olan modaevinin tarihini anlatan, ikonikleşmiş parçaların yer aldığı koleksiyonda; yatak örtüsü olarak kullanılabilen paltolardan sadece kemerlerden yapılmış ceketlere; erkekler için üretilmiş, fakat kadınların giyilmesi için tasarlanmış deri ceketlerden 'içinde saat olmayan' saatlere kadar, moda meraklılarının gardıroplarında olması gereken 110 parça var. Şimdiye kadar hiç röportaj vermeyen Maison Martin Margiela tasarımcıları, sorularımızı cevapladı.
- H&M'le böyle dev bir işbirliği teklifini kabul etmenizin sebebi nedir?
- Birinci sebep, markanın yaratıcı duruşunu bir kez daha hatırlatmaktı. Ayrıca, böyle büyük bir kitleye hitap etmek, dünyada 230 mağazada satışa çıkacak olmak bizi çok heyecanlandırdı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.