Cumartesi 17.11.2012
Son Güncelleme: Cuma 16.11.2012

Trendler tasarımcıdan değil, kumaşlardan çıkar

Modacıların trendleri belirlerken çıkış noktası kumaşlar. Artık 'iyi tasarımcı' olabilmek, doğru kumaşları seçmek ve hakkıyla işlemekten geçiyor. Türkiye'den sadece Cumartesi SABAH, modacılarla birlikte dünyanın en büyük kumaş fuarı olan Paris'teki Premiere Vision'ı araştırdı

Geçtiğimiz günlerde, uzun yıllar Karl Lagerfeld'in Chanel ve Fendi'de yardımcılığını yapmış, 'iki numara' tabir edilen Eric Wright ile bir ödül töreninde bir araya geldim. Wright ile tartıştığımız ana konu, tasarımcıların koleksiyonlarını hazırlama şekli ve ilham kaynaklarıydı. Bir süredir, erkek modasına yoğunlaşan tasarımcı, koleksiyonların 'ilham' meselesinden çok daha farklı bir noktadan çıktığını, sezonların DNA'sını belirleyen ana unsurun kumaşlar olduğunu anlattı. "Tasarımcı önce dokunur, sonra dokunduğu materyalden ne yapacağını hayal eder," diyen Wright "Hayal ettiğiniz ya da çizdiğiniz tasarım için kumaş ararsanız, özgün bir şey yaratamazsınız. Sıfırdan yaratmak, yani çalmamak için önce kullanacağınız malzemeyi bulmanız gerek," diye de açıkladı. Hatta işi bir adım daha ileriye götürüp, "Karl ile çalışırken, gazeteciler geldiğinde 'İlham konusuyla ilgili ne desek?' diye düşünürdük. Çünkü çoğu zaman koleksiyonlarımız, bizi etkileyen dokular, renkler ve özel kumaşların etrafında oluşurdu," dedi. Bu özel kumaşları 'keşfetmenin' de olabildiğince çok alternatif görmekten, yeniliklerin peşinden gitmekten geçtiğini anlattı ve tek bir adres verdi: Premiere Vision Paris. İnnovasyon
ALTINDAN DEĞERLİ
Dünyanın en büyük kumaş fuarında, sezonun öne çıkacak eğilimleri, renk paleti ve hatta modelleri belirleniyor. Pek çoklarımızın, önce modacıların beyinlerinde, ardında da moda evlerinin atölyelerinde hazırlandığını sandığı tüm trendler, aslında kumaş üreticilerinin elinden çıkıyor. Bu artık bir sır da değil. Fuar alanında konuştuğum, Lacoste'un baş tasarımcısı Felipe Oliveira Baptista "Modada artık yapılmayan model, keşfedilmeyen trend kalmadı. Artık innovasyon, kimsenin ulaşamadığı dokuları ve desenleri bulmak ve bunları işleyecek bilgi birikimine sahip olabilmek," diyor. Anlayacağınız, kumaşların dilinden anlayabilmek, günümüzde iyi tasarımcı olmanın kapılarını açan en önemli unsur. Premiere Vision kreatif takımı yıl boyunca, dünyanın farklı noktalarında, tasarımcılar, trend avcıları ve ürün geliştirme uzmanları gibi yaratıcı beyinlerle, kumaşların masaya yatırıldığı toplantılar yapıyor. Milyonlarca kumaşın değerlendirildiği bu toplantılar, modacıların en iyi ve en yeni kumaşlara ulaşmasını sağlıyor. Fuar çatısı altında gerçekleştirilen ve önemli modacıların jüri koltuğuna oturduğu yarışmada ise ödül alan kumaşlar, dünyanın en büyük moda evlerinin koleksiyonlarının ana öğesi oluyor. Mesela, geçen senenin birincisi olan, iki siyah materyal arasına yerleştirilen kırmızı dokulu kumaş bu sezon Chanel'in reklam kampanyalarında kullanıldı. Chanel gibi dev bir modaevi, reklam kampanyalarında tasarım ve dikişle öne çıkmaktansa, düz bir paltoya uyguladığı şaşırtıcı kumaşla, liderlik koltuğunu korudu. Gelecek yılın kumaşlarının tanıtıldığı bu yılki Premier Vision'da profesyoneller; ellerini, yün gibi tok görünen, sıcak tutan, ama aynı zamanda da rahat şekil verilebilecek, hafif kumaşlardan alamadı. Esneme kabiliyetine de sahip ipekler, birden fazla katmanla doku verilebilen ama inceliği ve uçuculuğundan bir şey kaybetmeyen kumaşlar fuarda öne çıktı. Tasarımcılar, dokusu olan, nefes alan, spor kumaşlardan da çok etkilendi.
PREMIERE VISION'A KATILANLARIN SATIŞI YÜZDE 30 ARTIYOR
Paris'in ana havalimanı Charles de Gaulle'ün hemen yanında, her yıl iki kere, bir şehir daha kuruluyor: 30 bin metrekarelik, kabaca Fenerbahçe Şükrü Saraçoğlu stadının üç katı büyüklüğündeki alanda konumlanan fuar; lüksten orta ölçeğe, dünya modasının trendlerini belirleyen Premiere Vision. Aralarında 63 Türk firmasının da olduğu, 745 katılımcı şirket, dünya modasında gerçekleşecek her türlü yeniliğin yaratıcısı. Fuarı yöneten, 55 kişilik Premiere Vision'ın çalışan sayısı, organizasyonlar sırasında binlerce kişiye ulaşıyor. Bu yıl 2 binin üzerinde ziyaretçinin gezdiği Premiere Vision'da ürünlerini sergileyen kumaş firmaları, bu fuarla birlikte satışlarında yüzde 30'lara varan artış olduğunu söylüyor. Modaevleri, yeni sezon koleksiyonlarını hazırlamaya başlamadan önce, Premiere Vision kreatif ekibinin kurguladığı ve sadece ziyaretçilerle paylaşılan trend kataloglarından, fuar alanına kurulan dev trend duvarlarından faydalanıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.