Son Güncelleme: Cuma 16.11.2012
Trendler tasarımcıdan değil, kumaşlardan çıkar
Modacıların trendleri belirlerken çıkış noktası kumaşlar. Artık 'iyi tasarımcı' olabilmek, doğru kumaşları seçmek ve hakkıyla işlemekten geçiyor. Türkiye'den sadece Cumartesi SABAH, modacılarla birlikte dünyanın en büyük kumaş fuarı olan Paris'teki Premiere Vision'ı araştırdı
ALTINDAN DEĞERLİ
Dünyanın en büyük kumaş fuarında, sezonun öne çıkacak eğilimleri, renk paleti ve hatta modelleri belirleniyor. Pek çoklarımızın, önce modacıların beyinlerinde, ardında da moda evlerinin atölyelerinde hazırlandığını sandığı tüm trendler, aslında kumaş üreticilerinin elinden çıkıyor. Bu artık bir sır da değil. Fuar alanında konuştuğum, Lacoste'un baş tasarımcısı Felipe Oliveira Baptista "Modada artık yapılmayan model, keşfedilmeyen trend kalmadı. Artık innovasyon, kimsenin ulaşamadığı dokuları ve desenleri bulmak ve bunları işleyecek bilgi birikimine sahip olabilmek," diyor. Anlayacağınız, kumaşların dilinden anlayabilmek, günümüzde iyi tasarımcı olmanın kapılarını açan en önemli unsur. Premiere Vision kreatif takımı yıl boyunca, dünyanın farklı noktalarında, tasarımcılar, trend avcıları ve ürün geliştirme uzmanları gibi yaratıcı beyinlerle, kumaşların masaya yatırıldığı toplantılar yapıyor. Milyonlarca kumaşın değerlendirildiği bu toplantılar, modacıların en iyi ve en yeni kumaşlara ulaşmasını sağlıyor. Fuar çatısı altında gerçekleştirilen ve önemli modacıların jüri koltuğuna oturduğu yarışmada ise ödül alan kumaşlar, dünyanın en büyük moda evlerinin koleksiyonlarının ana öğesi oluyor. Mesela, geçen senenin birincisi olan, iki siyah materyal arasına yerleştirilen kırmızı dokulu kumaş bu sezon Chanel'in reklam kampanyalarında kullanıldı. Chanel gibi dev bir modaevi, reklam kampanyalarında tasarım ve dikişle öne çıkmaktansa, düz bir paltoya uyguladığı şaşırtıcı kumaşla, liderlik koltuğunu korudu. Gelecek yılın kumaşlarının tanıtıldığı bu yılki Premier Vision'da profesyoneller; ellerini, yün gibi tok görünen, sıcak tutan, ama aynı zamanda da rahat şekil verilebilecek, hafif kumaşlardan alamadı. Esneme kabiliyetine de sahip ipekler, birden fazla katmanla doku verilebilen ama inceliği ve uçuculuğundan bir şey kaybetmeyen kumaşlar fuarda öne çıktı. Tasarımcılar, dokusu olan, nefes alan, spor kumaşlardan da çok etkilendi.
PREMIERE VISION'A KATILANLARIN SATIŞI YÜZDE 30 ARTIYOR
Paris'in ana havalimanı Charles de Gaulle'ün hemen yanında, her yıl iki kere, bir şehir daha kuruluyor: 30 bin metrekarelik, kabaca Fenerbahçe Şükrü Saraçoğlu stadının üç katı büyüklüğündeki alanda konumlanan fuar; lüksten orta ölçeğe, dünya modasının trendlerini belirleyen Premiere Vision. Aralarında 63 Türk firmasının da olduğu, 745 katılımcı şirket, dünya modasında gerçekleşecek her türlü yeniliğin yaratıcısı. Fuarı yöneten, 55 kişilik Premiere Vision'ın çalışan sayısı, organizasyonlar sırasında binlerce kişiye ulaşıyor. Bu yıl 2 binin üzerinde ziyaretçinin gezdiği Premiere Vision'da ürünlerini sergileyen kumaş firmaları, bu fuarla birlikte satışlarında yüzde 30'lara varan artış olduğunu söylüyor. Modaevleri, yeni sezon koleksiyonlarını hazırlamaya başlamadan önce, Premiere Vision kreatif ekibinin kurguladığı ve sadece ziyaretçilerle paylaşılan trend kataloglarından, fuar alanına kurulan dev trend duvarlarından faydalanıyor.
EN SON HABERLER
- 1 Sanal dünya çocuklara okuldan tatlı geliyor
- 2 Öğrendiğinizde şaşıracağınız 4 önemli beslenme bilgisi
- 3 Oysa her şey çok iyi gidiyordu
- 4 Sokaklar tenis kortuna döndü
- 5 Her şey bu ülkenin çocukları için
- 6 Bir rüyanın peşinde
- 7 7/24 şehirde yaşam
- 8 Hiçbir doğruluğu olmayan beslenme önerileri
- 9 İnsana güvenmekten vazgeçmeyin
- 10 Küçük sanatçılar için büyük deneyimler