Giriş Tarihi: 8.12.2012

Dünya'nın rengini onlar belirliyor

Uluslararası Renk Komisyonu Intercolor, 2015-2016'da tüm sektörlerde kullanılacak renkleri belirlemek üzere Helsinki'de toplandı. Komisyonda Türkiye'yi tasarımcı Ümit Ünal ve Özlem Süer temsil etti

50 yıldır dünya renk trendlerini belirleyen uluslararası birlik Intercolor (Uluslararası Renk Komisyonu) 2015-2016 renklerini belirlemek üzere bu yılın ilk toplantısını Finlandiya'nın başkenti Helsinki'de gerçekleştirdi. Almanya, Çin, İtalya, Japonya, Finlandiya, Fransa, Kore, İngiltere, Macaristan, İspanya, Portekiz, Tayland, İsveç ve Türkiye'nin üye olduğu topluluk senede iki kez toplanıyor. Bu organizasyonda Türkiye'yi tam 16 yıldır tasarımcı Ümit Ünal ve Özlem Süer temsil ediyor. Her yıl farklı bir üye ülkenin ev sahipliği yaptığı organizasyon, bu yıl ilk kez kapılarını basına açtı. Alanındaki tek uluslararası kuruluş olan Intercolor, uzun çalışmalar sonucu belirlediği renkleri üyeleri vasıtasıyla tüm sektörlere ulaştırıyor. Otomotiv, kozmetik, dekorasyondan tutun da IT sektörüne kadar birçok büyük şirket bu toplantılardan çıkan renkleri ürünlerinde kullanıyor. Türkiye'den Filli Boya, kurumun çalışmalarından yararlanan şirketlerden biri.
EKONOMİDEN UZAY BİLİMLERİNE
Peki bu renkler nasıl belirleniyor? Bu gerçekten zor bir süreç, çünkü eşyalarımızda, giysilerimizde kullandığımız renkler çok sayıda kriter, sosyoekonomik, kültürel veri kullanılarak değerlendiriliyor. Örneğin işin içine arkeoloji de giriyor, uzay bilimleri de... Ekonomik krizler de değerlendiriliyor, doğal felaketler de... Toplantının basına açık kısmında, katılımcı 14 ülkenin ön sunumlarını izledik. Gördük ki, moda ciddi bir işmiş. Üye ülkelerden Portekiz, yaşanan ekonomik kriz üzerinden renk önerirken, Fransa, bilimsel gelişmelerden ve uzaydan dünyaya atlayan Felix Baumgartner'den yola çıkmıştı. Ümit Ünal ve Özlem Süer'den oluşan Türk takımı ise kara lastik ayakkabıdan günümüzde gençler arasında moda olan lastik ayakkabılara kadar olan süreci kültürel arka planıyla anlattı. Sunumlara bakıldığında ortaya ilginç bir şey çıktı. Birbirinden habersiz çok sayıda tasarımcı sunumlarında sadeleşmekten, az tüketmekten ve kozmostan bahsetti. Görünen o ki 2015-16'da kozmosu temsil eden renkleri sıkça göreceğiz.
MODA, KADIN KIYAFETİNDEN İBARET DEĞİL
Ümit Ünal - Tasarımcı
"16 yıldır bu organizasyonda, Özlem Süer'le birlikte Türkiye'yi temsil ediyoruz. Sunumlarımızda, ülkemizdeki kültürel ve sosyal değişimleri yansıtmaya çalışıyoruz. Dünyanın büyük bir kısmı Intercolor'dan çıkan renkleri ürünlerinde kullanıyor. Biz Türkiye'nin tasarım ve moda konusunda Dünya ile birlikte hareket etmesini sağlıyoruz. Bir süre öncesine kadar Türkiye'de moda kadın giysisinden ibaret bir şeydi. Oysa ki dünyada moda bir yaşam tarzı. Türkiye'de modada bir patlama yaşanacağına ilişkin, bana göre çok gerçekçi olmayan bir düşünce vardı. Türkiye'den dünyaya bir moda çıkamaz, bu giyim kültürüyle ilgili. Ama yaşam tasarımıyla ilgili güçlüyüz. Tasarım, dizayn anlamında doğru bir yere gidiyoruz. Ayrıca sinema ve edebiyat alanında da tanınan bir ülkeyiz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.