Cumartesi 15.12.2012

Popüler kültürün arayıp buldukları

Yemeden içmeye, sağlıktan ölüme, siyasetten savaşa, ünlü film yıldızlarından TV dizilerine popüler kültür Google'ın arama çubuğuna merakını döktü

Cep telefonuna, dizüstü bilgisayara ve tablet ekranına açılan her internet tarayıcısı Google arama çubuğunda merakına yanıt aradı. En çok aranan şarkıcı, şarkı, politikacı, TV dizisi kısaca herkes aradığını Google arama çubuğuna döküldü. Tasarımın basitliği arama konusunda genel kitlenin en güvendiği kaynak aslında bize doğruyu değil, daha önceden kurgulanmış kredi derecesi olan sınıflandırılmış basit bilgiyi oluşturuyor. Google'da ortaya çıkan bilgiler kimi zaman itibarı gölgeleyebiliyor. Yani aslında size "Belgesel izliyorum" diyen kuşağın ne kadar yalan söylediğini gösteriyor. 2012 yılında 50'yi aşkın ülkede en çok neler arandı, hangi başlıklar, kişiler arama trendlerinde yükseldi? Tüm bunların cevaplarını Google'ın her yıl açıkladığı Zeitgeist listesinde yer alıyor. Google Zeitgeist 2012 listesinde, geride bıraktığımız yılın en önemli olayları ve en son trendleri gözler önüne seriliyor. Farklı kategorilerden oluşan listelerde Türkiye'de ünlü isimler arasında Hadise ilk sırada yer alırken, en fazla aranan TV dizisi geçen yıl olduğu gibi bu yıl da 'Muhteşem Yüzyıl' oldu.
ÖLÜMLER UNUTULMADI
Google Zeitgeist'da, yılın en hızlı yükselen 10 sorgusuyla birlikte 2012'hin ruhunu yakalayabilmek amacıyla milyarlarca Google araması incelendi. Google tarafından her yıl, yıl içinde aramalarda yükselen trendlerin açıklandığı Zeitgeist, bu yıl da 2012 yılının en önemli olayları ve en son trendlerini gözler önüne serdi. Dünyada trend olan aramalar arasında ise ilk sırada ani ölümüyle büyük üzüntü yaratan Whitney Houston yer aldı. İkinci sırada Gangnam Style yerleşirken, üçüncü sıraya Sandy kasırgası oturdu. Google'ın farklı kategorilerde belirlediği yükselen arama trendleri listesinde bu yıl Facebook, Youtube ve e-Okul ilk sıralara yerleşti.
DİZİLER DİKKAT ÇEKTİ
En çok aranan TV Dizileri listesinde ise geçen yıldan bu yana en çok konuşulan yapımlar arasında yer alan popüler TV dizisi 'Muhteşem Yüzyıl' dizisi ilk sıraya oturdu. En fazla aranan ünlüler listesinde Hadise ilk sıraya yerleşirken, en çok aranan spor takımları arasında da Galatasaray birinci sıraya yerleşti. Google Zeitgeist 2012'in en hızlı yükselen Seyahat Noktaları aramalarında ise Antalya, Bodrum, Alanya gibi tatil destinasyonları Paris, Mısır, Maldivler, İspanya gibi şehirleri ardında bırakarak üst sıralara yer aldı. Türk kullanıcılarının önemli bölümü adres satırı yerine arama çubuğuna yazarak siteye ulaşmaya çalışıyor. Google'ın ekranın tam ortasına yerleşen arama çubuğu her kullanıcının işini kolaylaştırıyor. Ancak bu her kelimenin arandığı için o çubuğa yazılmadığını gösteriyor. Google Zeitgeist 2012'de daha fazla detaya erişmek için www.google. com/zeitgeist/2012 world sitesini ziyaret edebilirsiniz. Zeitgeist videosu için; www.youtube.com/watch ziyaret edebilirsiniz.
EN ÇOK ARANAN ÜNLÜLER
1. Hadise
2. Mustafa ceceli
3. Tarkan
4. Halil Sezai
5. Murat Boz
6. Orhan Gencebay
7. Demet Akalın
8. Yıldız Tilbe
9. Hande Yener
10. Ajda Pekkan
DÜNYADA TREND OLAN ARAMALAR
1. Whitney Houston
2. Gangnam Style
3. Hurricane Sandy
4. iPad 3
5. Diablo 3
6. Kate Middleton
7. Olympics 2012
8. Amanda Todd
9. Michael Clarke Duncan
10. BBB12

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.