Cumartesi 26.01.2013
Son Güncelleme: Cuma 25.01.2013

Türkler "Bizi kimse durduramaz," diyor

Uluslararası medya grubu Viacom'un yöneticilerinden Antonio Campo Dall'Orto ile milenyum gençliğini konu alan araştırmalarını ve müzik dünyasını konuştuk. Dall'Orto: "Türk gençlerinin başarma azmi, dünya ortalamasının çok üstünde"

The Doors grubunun solisti Jim Morrison "Her nesil yeni semboller, yeni insanlar, yeni isimler ister. Çünkü ancak bu şekilde kendilerini önceki nesillerden ayrıştırabilirler," dediğinde yıl 1969'du. Aradan 44 yıl ve haliyle pek çok nesil geçti; ama 'Kertenkele Kral'ın sözleri geçerliliğini kaybetmedi. Peki bugünün gençleriyle önceki nesiller arasında ne gibi farklar var? Türk gençleri, dünya genelindeki nesildaşlarıyla hangi ortak ve karşıt eğilimlere sahip? Türkiye'de MTV, Nickelodeon, Paramount Pictures gibi markaları ile bilinen Viacom International'ın Müzik Markalarından Sorumlu Başkan Yardımcısı Antonio Campo Dall'Orto'nun İstanbul'a geldiğini öğrenince kendisiyle milenyum kuşağı üzerine yaptıkları araştırmayı değerlendirmek hem de müzik dünyasını etraflıca konuşmak hem de üzere bir araya geldik. 24 ülkede gerçekleştirilen araştırma, 1982 - 2003 arasında doğan ve şu an 1 trilyon dolarlık ekonomik güce sahip olan milenyum neslini kapsıyor. Bu nesil, Türkiye nüfusunun da yüzde 34'ünü oluşturuyor. Dall'Orto'ya göre milenyum neslinin başlıca özelliği, 2. Dünya Savaşı sonrası doğan nesilden bu yana en pozitif nesil olması. Ayrıca hedeflerine ulaşmaya kararlı, toleranslı, güvenilir, meraklı, sabırsız, çabuk sıkılan ve biraz da şımartılmış bir yapıya sahipler. İtalyan yönetici, araştırmanın en dikkat çekici sonuçlarından birinin, gençlerin ailelerine daha fazla önem verir hale gelmeleri olduğunu söylüyor: "Önceki nesillere kahramanlarını sorduğumuzda anne babaları ilk 10'a bile giremezdi. Şimdiyse mutlaka ilk üçte yer alıyorlar."

İNTERNET, İNSAN HAKKI OLMALI
Peki araştırma Türk gençliğine dair ne gibi bilgiler sunuyor? Dall'Orto, öncelikle gençlerimizin yüzde 74'ünün kendini mutlu olarak tanımladığına dikkat çekiyor. Bu oran, yüzde 76'lık dünya ortalamasına son derece yakın. "Sizi en çok ne mutlu eder?" sorusunaysa Türk gençlerinin yüzde 52'si "Başarılı olmak," cevabını veriyor. Bu oran, yüzde 34'lük dünya ortalamasının oldukça üzerinde. Diğer yandan gençlerimizin kendine güveni de tam. Yüzde 86'sı "Yeterince çalışırsam her şeyi başarırım," diyor. Türkiye'ye dair dikkat çekici başka sonuçlar da var elbet. Örneğin gençlerimizin yüzde 57'si için teknoloji çok önemli. 24 ülke arasında dördüncü sırada yer aldığımız bu alandaki dünya ortalamasıysa yüzde 45. Söz konusu internet olduğundaysa, Türk gençleri dünya ortalamasından çok daha üzerinde. Örneğin dünya ortalaması yüzde 68'ken, gençlerimiz arasında internetin temel insan hakkı olması gerektiğini düşünenlerin oranı yüzde 80. Sosyal medya konusunda da gençlerimiz oldukça meraklı. 9-14 yaş grubunun yüzde 88'i, 15-30 yaş grubununsa yüzde 90'ı Facebook hesabı sahibi. Dünyada bu oranlar sırasıyla yüzde 60 ve yüzde 85. Gençlerimizi en çok endişelendirense yüzde 67'yle işsizlik. Türkiye hakkında son sözü Dall'Orto'ya bırakalım: "Yalnızca büyük bir ekonomi olduğunuz için değil, Ortadoğu'ya sağlıklı bir şekilde ulaşabilmek açısından da MTV için çok önemlisiniz. Çünkü bölge kültürü üzerinde büyük bir etkiniz var. Diğer yandan Türkiye'de en çok hoşuma giden şey, diğer Akdeniz ülkelerinde kaybolmaya yüz tutan iyimserlik hissini her yerde hissetmeniz. Bu his müthiş bir atmosfer yaratıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.