Cumartesi 02.02.2013

Hızlı servis yavaş yemek

Türkiye'deki 27. yılını kutlayan McDonald's menüden dekorasyona kadar birçok yenilik yaptı. Türkiye genel müdürü olduktan sonra bir buçuk yıl içerisinde markanın cirosunu yüzde 30 artıran Dilek Başarır'la konuştuk

McDonald's Türkiye'de 27 yıllık geçmişi olan bir marka. Bugün Türkiye'de 200'den fazla restoranı ve 5 bine yakın çalışanıyla yılda yaklaşık 93 milyon kişiye hizmet veriyor. Bir buçuk yıldır markanın genel müdürlük görevini Dilek Başarır yürütüyor. Başarır'ın göreve gelmesinden sonra markanın cirosu yüzde 30 arttı. Başarır dekorasyondan müziğe, üniformalardan light menülere birçok yenilik getirdi. Bunlardan biri de markanın en sevilen ürünlerini şef Tolga Atalay'a yeniden yorumlatmak olmuş. Tolga Atalay aynı ürünleri kullanarak gurme tabaklar hazırlamış ve besin değerleri karşılaştırıldığında Atalay'ın tabakları daha yüksek kalorili çıkmış. Mc Royal yerine pelteli dana tavlaması, elmalı tart yerine fırında elma hazırlamış Atalay. Ama kendisi de sonuçtan memnun değil: "Hem o tadı yakalayamadım hem de daha yüksek kalorili tabaklar hazırladım."
DEKORASYON YENİLENİYOR
Markanın bir diğer önemli atağı ise dekorasyon kısmında. Merter şubesi başta olmak üzere dekorasyon ve konsept çalışmaları uygulamışlar. Dilek Başarır "Modern, şık restoranlarımızda tüm yaş gruplarından misafirlerin daha rahat, daha uzun saatler geçirebilmesini sağlıyoruz," sözleriyle neden dekorasyonlarını yenilediklerini dile getiriyor. Yeni açılacak tüm restoranların modern konseptte olacağı bilgisini de paylaşıyor. Mevcut restoranlar da zaman içinde yeniden tasarlanacakmış.
KAPALI DEVRE RADYO İSTASYONU
Son günlerde hiç McDonald's şubelerinde çalan müziğe dikkat ettiniz mi? Mutlaka kulağınıza çalınmıştır. Çünkü marka, Oxi-Gen Music Network ile gerçekleştirdiği işbirliğiyle kapalı devre radyo istasyonu olarak müzik yayını yapıyor.
ÜNİFORMALARDA ÖZLEM SÜER İMZASI
Markanın yeni konseptinde bir de modacı imzası var. Modacı Özlem Süer, McDonald's restoran yöneticilerinin ve ekip üyelerinin pantalondan gömleğe, önlükten fulara kadar tüm kıyafetlerini yeniden tasarladı. Süer bunun için çalışanlarla uzun saatler geçirdi ve onların isteklerini dinledi. Dilek Başarır, bir modacının tasarladığı üniformaların çalışanları motive etme açısından önemli olduğunu söylüyor.
SUCUKLU TÜRK KAHVALTISI
Dilek Başarır kahvaltı menülerinin de önemini vurguluyor. Türkiye'deki müşterilerin istekleri doğrultusunda yeni ürünler çıkardıklarını anlatan Başarır, bu sebeple peynir, zeytin, salatalık ve domatesten oluşan Türk kahvaltı tabağı ve sucuklu yumurtalı McMuffin'i menüye eklediklerini söylüyor.
MCD CAFE TÜRKİYE'DE
McCafe yaklaşık 20 yıl önce Avustralya'da doğmuş bir konsept. Amerika, Kosta Rika, Paraguay, Güney Afrika, El Salvador, İspanya, Ukrayna, Kanada ve Malezya dahil dünyada 32 ülkede 1300'den fazla restoranda faaliyet gösteren kahve zinciri McCafe, Türkiye'de McD Cafe adıyla hizmet vermeye başladı. Kısacası sadece yemek yemek için değil espresso, capucinno, latte ya da frappe içmek için de McDonald's'larda bir mola verebilirsiniz. Kahve çeşitlerinin dışında kek, kurabiye, mufin gibi seçenekler de var.
RAKAMLARLA MCDONALD'S
McDonald's bugün dünyada günde ortalama 67,8 milyon kişiye hizmet veren, dünyanın en büyük hızlı servis restoran zincirlerinden biri.
Türkiye'deki restoranlarda toplam 103 engelli istihdam ediliyor. Bunlar arasında zihinsel engelliler de var.
2006 -2012 yılları arasında McDonald's'a yapılan yatırım harcamaları toplamı 71 milyon doların üstünde.
2012 yılında Türkiye'deki restoranlarda 48 milyon adet ekmek, 3 bin ton et, 1,500 ton tavuk, 4,5 milyon litre süt ve sütlü ürünler, 8 bin ton patates ve 770 ton doğranmış salata tüketildi.
27 yılda McDonald's restoranlarında toplam 588 milyon ekmek, 50 bin ton et, 55 milyon litre süt ve süt ürünleri, 80 bin ton patates, 8 bin 900 ton salata tüketildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.