Giriş Tarihi: 9.02.2013

Şifreler takipten hoşlanır

Nerede olduğunuzu, nelerden hoşlandığınızı, hangi arkadaşlarınızla gezdiğinizi, parmak izinizi, avucunuzdaki damarları, yüzünüzün şeklini, şifrelerinizi bilen bir dünyadan kaçacak delik bulmak neredeyse imkansız

Kaşın gözün oynamasından, avuç içi veya parmak izinden, yüzünün tas gibi tanınmasından korkmayan nesiller geliyor. Onlar her yerde yer bildirimi yapmaktan, beğendiğini söylemekten, arkadaşlarını ve en derin sırlarını açıklamaktan korkmuyorlar. Şifrelerini arkadaşlarına söylemekten, hesaplarını halka açmaktan korkmayan nesiller bilinçle kuşatılmadıkları için rahatlar. Facebook veya Google+ üzerinden etiketlenmek rahatsız etmiyor kimseyi. Oysa her hareketimiz dijital dünyanın pazarlamacılarına değerli bilgiler sunuyor.
BENİ TANI, BANA SAT
Ücretsiz kablosuz ağ bağlantısı için TC kimlik numarası alan şirketten okuldaki ilk öğretim çocuğunun TC kimlik numarası ile sınav yapana her yerde takip için bilgiler toplanıyor. Ne devlet rahatsız bilgilerin toplanmasından ne vatandaş. Sebep hazır: Bedava internet servisi ve çocuğunuz hakkında tüm bilgiye internetten ulaşma şansı sunuluyor olması. Peki kişisel verilerin gizliliği kimin umrunda? Bugün İngiltere, Almanya ve Fransa Sony, Google, Facebook, Apple gibi dünya devi şirketlere kişisel veriler konusunda sessiz kalmayacaklarını mahkeme kararı ve farkındalıklarını gösteren hareketlerle uyarıyor. Avrupa Birliği bu konuda katı kurallar getiriyor. Kişisel verilerin toplanması veya kullanılması belli esaslara dayanıyor.
ETİKETLER KORKUTUYOR
Nerede kiminle yemek yediğinizi bulmaya çalışmak magazin basının işiydi. Şimdi size akşam yemeği için öneride bulunmak isteyen bir mobil uygulama, daha önce yer bildirimi yaptığınız mekanları bilmek istiyor. Bulunduğunuz yere en yakın yerleri öneri olarak sunuyor. Peki karşılığında ne tür bilgileri alıyor? Bu bilgileri başka amaçlarla kullanıyor mu? Kullanırsa bir cezası var mı?

***
Kırmızı sevgililerin buluşma rengi
Bilgisayar dünyasında iki renk yükseliyor. Teknolojik ürünlerin soğuk ama çekici rengi gümüş ve kadınların büyük rağbet gösterdiği kırmızı. Teknolojik ürünler artık bu çekici renklerde tasarımlarla hazırlanıyor. Kırmızı ve gümüş renklerinde zarif, şık ve göz alıcı tasarımı ile göz doldurur. Sadece 15,6 mm kalınlığında ve dünyanın en ince 14 inç ekranına sahip bu Ultrabook sadece 1.4 kg ağırlığıyla taşıma kolaylığı sağlıyor. Lifebook U772 Red ve Lifebook 772 Silver ürünleri göz alıcı renkleri ve zarif tasarımları ile de dikkat çekiyor. Lifebook 772 Silver ise gümüş rengindeki iddialı dizaynı ve güçlü donanımsal yapısı sayesinde performans bekleyen kullanıcıları tatmin ediyor. Son teknoloji Intel Core i7 işlemci ile donatılan seri aynı zamanda tamamı magnesyum kaplı kasasıyla yüksek dayanıklılık ve hareketlilik imkanı sunuyor. Birbirine uygun tasarımları ile hem kendinize hem de hediye olarak alabileceğiniz Red ve Silver LIFEBOOK serisi, Sevgililer Günü'nün monotonlaşan hediye seçeneklerinden çıkmak isteyenlere önerilebilir. Ancak bu tür cihazlar özellikle mobil çalışanlar için çok anlamlı.

***
Sevgililer Günü seven hacker'lar iş başında
Özel günleri, yıl dönümlerini ve korkularımızı bilen bilgisayar korsanları her gün yeni ortaya çıkan yöntemlerle bizi kandırmaya devam ediyor. Hediye olanak çekici ürünleri öne çıkarıyorlar. iPhone 5 en çekici teknolojik ürünlerden biri. Dünyanın önde gelen güvenlik yazılımı üreticisi Bitdefender ve Türkiye distribütörü DataStar, bilgisayar kullanıcılarını, yaklaşan Sevgililer Günü nedeniyle ortaya çıkan siber dolandırıcılığa Siber suçluların bu tür özel günleri fırsat bilerek sahte mesajlar, alışveriş siteleri benzeri yollarla tüketicileri kandırdığını belirten Bitdefender yetkilileri, sahte ve kötü amaçlı yazılım bulaşmış web sitelerine kullanıcıların yönlendirildiğine dikkat çekiyor. CreditDonkey. com tarafından yapılan bir ankete göre, bu yıl Sevgililer Günü için erkekler kadınlara oranla yüzde 75 daha fazla harcama yapmayı planlıyor. Dolandırıcıların hedefleri de cazip hediyelerle bu tüketicilerin ilgisini çekmek ve siber dolandırıcılık gerçekleştirmek. Bitdefender, özellikle erkek tüketicileri elmas yüzük, parfüm, çikolata, kalp şeklinde takılar, sahte saatler ve kişiye özel hediye teklifleri sunan e-postalar ve sitelere karşı uyarıyor.
IPHONE 5 KAZANDINIZ
Bu yıl en fazla görülen sahtecilik uygulamalarını da belirten Bitdefender, sevgililer günü duvar kağıdı önerileri ile 'iPhone 5 kazandınız' e-postalarının yaygın olduğunu bildiriyor. Bu tür mesajlarla kişisel bilgilerin istendiğine dikkat çeken Bitdefender, tüketicilerin kesinlikle kişisel bilgilerini paylaşmaması gerektiğini vurguluyor. Ayrıca benzer dolandırıcılığın Facebook'ta da olduğu belirtiliyor. İngilizlerin çiçek tekliflerine, Almanların Sevgililer Günü kartlarına dikkat etmelerini isteyen Bitdefender, Android kullanıcılarını da ayrıca uyarıyor.
Yerini bildir indirim yapayım
Mobil internet kültürü akıllı telefon ve tabletlerle hayatımızın içine girerken daha çok kişisel bilgiyi paylaşmaya başladık. Bu bilgileri paylaştığımızda başımıza geleceklerden son derece habersiz yaşıyoruz. Bilgi toplamak için kullanılan yöntemlerin başında hediye ve indirim teklifleri geliyor. Pek çok kişi bu indirim ve hediyelerin cazibesine kanarak kişisel bilgileri paylaşılıyor. Bu durum kimi yerde hasta olmadığınız halde ameliyata alınmışsınız gibi işlem yapılmasına neden oluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.