Cumartesi 30.03.2013
Son Güncelleme: Cuma 29.03.2013

Hem imajınızı hem bedeninizi güçlendiriyor

Tasarımcı Hüseyin Çağlayan, Mavi için hazırladığı koleksiyona, bedenimizi güçlendirmek adına özel eklemeler yaptı. Bu kıyafetler, estetikle teknoloji işbirliğinin ulaştığı son nokta

Dünyanın en saygın tasarımcılarından biri olan ve koleksiyonlarını Chalayan markasıyla Paris'te sergileyen Hüseyin Çağlayan'ın Mavi ile girdiği işbirliğinden çıkacak sonucu bekliyorduk. Tasarımcının imzasını taşıyan herhangi bir kıyafete, lüks segment parası ödemeden sahip olma fikri yeterince cazip olduğundan, ne yapsa kabulumüz olacaktı ama Hüseyin Çağlayan yine kendinden beklenilenin çok üzerinde bir koleksiyonla çıktı karşımıza. "Jean'i ikinci deri olarak görüyorum," diyen tasarımcının koleksiyonu; iyi tasarım, usta işçilik ve teknolojik kumaşların yanı sıra insan bedenini güçlendirmeyi de vaat ediyor. Mavi'yle bir sezonluk olan anlaşmasını uzatmasını ümit ettiğimiz Çağlayan, beş yıl kreatif danışmanlık yaptığı Puma deneyimine ek olarak beden, kemik ve kas yapısı üzerine yaptığı çalışmaları da koleksiyona yansıtmış. Koleksiyonu tasarımcıdan dinledik.
- Mavi ile işbirliğiniz nasıl başladı?
- Sekiz ay önce anlaştık. Bu işbirliğini kabul etmemin sebeblerinden biri, ilgilendiğim konuları denim kumaşıyla hayata daha kolay geçirebilecek olmamdı. Fizyoterapistlerin kasları güçlendirmek için kullandıkları teknikleri inceledim. İnsan vücunda desteklenmesi gereken önemli noktaları belirleyip, oralara yoğunlaştım.
- Yeni bir kumaş, yeni firma ve yeni teknikler. Sizi bu süreçte en çok ne zorladı?
- Tasarımları sade bir hale getirmek, yani fazlalıkları çıkartıp, vermek istediğim mesajı minimumla sunmak zorladı.
- Teknolojiyle her zaman ilgilendiniz. Mavi size bu konuda ne gibi katkılar sundu?
- Koleksiyonu hazırlamam için bana önerilen kumaşlar, teknolojik açıdan çok yüksek kalitedeydi. Denimler üç boyutlu esneme kabiliyetine sahip. Vücudu kaldırmak, sarkmaları engellemek için gereken bölgelere eklemeler yaptık.
- Bir tasarımcı olarak insan vücudundan memnun olmadığınız için mi böyle işlere giriştiniz?
- Memnuniyetsizlik değil ama güven artırmak için çalıştım. Ben zaten tasarım işine, kadınların kendilerini güçlü hissetmeleri için girdim.
- Dünyadan Türkiye'ye baktığınızda, çalıştığınız firmaların global değerlerle yönetildiğini düşünüyor musunuz?
- Diğer markaları bilemem ama Mavi kesinlikle global bir firma. Hatta pek çok markayla işbirliği yapmış bir tasarımcı olarak söyleyebilirim ki, pek çoklarından daha profesyonel, Ar-Ge'ye, teknolojiye daha büyük yatırımlar yapan bir şirket.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.