Cumartesi 04.05.2013

Haylaz sözlükler değişime hazır

İnternetin haylaz çocukları sözlükler, Türkiye'de alternatif bir medya yaratıyor. Takma isimler üzerinden popüler olan, ne varsa her şeyi değerlendiren sözlük yazarları topluma tutulan ayna gibi

İnternet , sokaklarda konuşulanın daha cesaretle yazıya dönüştüğü adres oluyor. İşte bu adreslerden biri de internet sözlükleri. Ekşi Sözlük, İTÜ Sözlük, İnci Sözlük ve Uludağ Sözlük bazen şişman, bazen zayıf gösteren bir ayna gibi. Kibar, akıllı, duyarlı veya tutarlı olmak zorunda değiller. Takma isimler üzerinden nefret, cehalet, manipülasyon veya söylenemeyen sözlerin adresi olabiliyor. Kimi bu sözlüklerle söz söyleme cesareti kazanıyor. Kimi ise ciddiye bile almıyor.
ARAMALARDA İLK SIRADA
Ancak nasıl düşünürseniz düşünün, sözlükler internette yaşamın parçası. Takma isimler kullanıldığı ve internet karşısında insanlar yalnız olduğu için bazen sert sözler seçiliyor. Google aramalarında isminizi yazdığınızda ilk sırada sözlükler de çıkabildiği için kalp çarpıntısı daha çok artıyor. Ve şikayetler ve mahkemeler büyük sorun yaşatıyor. İnternet hukuku kırarak dökerek yerleşiyor. Aslında mahkemeler yoluyla sonuç almaya çalışanların önemli bir bölümü internet kullanıcısı değil. İnternetin ruhunu kavramakta zorlanan bu kesim biraz empati kurmayı denese, aslında sorun kendiliğinden çözülebiliyor. Önceleri amatör bir paylaşım ortamı olan sözlükler ziyaretçi sayısının ve doğru orantılı olarak şikayet oranlarının artmasıyla işi daha profesyonelce yönetmeyi öğreniyor. Reklam bütçelerinin artması, sözlüklerin içerik yönetimi konusunda daha ciddi yatırım yapmasına neden oldu. Site trafiğini artırmak ve Google aramalarından daha fazla pay kapmak isteyen sözlükler, içeriği fotoğraf ve videolarla zenginleştirmeye başladı. Önceleri çok yadırganan bu durum şimdi normal bir durum olarak algılanıyor. Ekşi sözlük trafiği artıracak işbirliklerine de yeşil ışık yaktı.
MOBİL SÖZLÜKLER CEPLERE GİRDİ BİLE
İTÜ Sözlük sadece içeriği zenginleştirmekle kalmadı. İTÜ Sözlük mobil ortamdan takip ve giriş yapılması için de yatırım yapıyor. Tablet ve akıllı telefonlarla üye ve ziyaretçi sayısını artırmaya çalışan girişimler, 2014 yılında her sözlüğün geleceğini belirleyecek. Sözlükler öğrencilerden daha çok faydalanırken, uzmanlaştığı konularla ilgili içerik oluşturmaya gayret ediyor.
SÖZLÜKLER BİZİ, BİZ SÖZLÜKLERİ ANLADIK
Her ne kadar kendilerine kutsal bilgi kaynağı deseler de sözlükler popüler dünyanın sivri dilli sözcüleri. Yani en sivri eleştiri en popüler olma kaygısında üstelik adını bile vermeden. Önceleri siteleri kapatarak sonuç almaya çalışan mahkemeler artık uyarma yöntemini kullanmaya başladı. Ayrıca kullanıcılar sözlüklerde takma isimle yazılanların çok ciddiye alınmaması gerektiğini öğrendi. Sözlükler de moderasyonu daha profesyonelce yönetmeye başladı. Bu da şikayetlerin azalmasına neden oldu.
ONHAYAT BUGÜN SÖZLÜKLENİYOR
ahaber bugün saat 12:15'te yayınlanan ONHAYAT programına sözlükler konuk oluyor. Bu bölümde Ekşi Sözlük kurucusu Sedat Kapanoğlu ve ortağı Başak Purut konuk oluyor. Yine İTÜ Sözlük yöneticileri de ONHAYAT'ın konukları arasında yer alıyor. Şirketlerin sözlüklerle başlayan hikayelerinin sonra nasıl dönüştüğü anlatılıyor.

Bursa internet projelerini gelenekselle buluşturdu
TURKTICARET.Net Bursa'da teknopark içerisinde yer alan projesini imrenilecek bir çalışma ortamı ile buluşturuyor. Bursa'nın geleneğine ait tüm semboller şirketin rahat çalışma ortamının birer örneği olarak karşımıza çıkıyor. Teleferik, İpek Kozası toplantı odalarına dönüşürken, şehrin sokakları ve kır kahvesi 1000 metrekarelik bahçeye dönüşüyor. Google, Facebook, Twitter gibi internet devlerinin çalışma ortamlarının yerel bir içerikle buluşarak karşımıza çıkıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.