Cumartesi 11.05.2013
Son Güncelleme: Cuma 10.05.2013

Bu markalar dünyaya taze çıktı

Yanda gördüğünüz kadınlar sınırlı bütçe, kısıtlı iş gücü, bulunması zor ham maddelerle birer marka yarattı. Onların ilham veren hikayelerini dinledik

Dünyanın gözü üzerimizde, İstanbul'a gelen turistler de, etnik kimliğinden ödün vermeden şık olmak isteyen bizler gibi, yerli olan ama aynı zamanda da global dünyaya ayak uyduran tasarımların peşinde. Uzun zamandır tasarım gücü yüksek, DNA'sında Türklük öğeleri taşıyan markaların peşindeyiz. Sayısı bir elin parmaklarını geçmese de, artık ülkemizde, gelecek vaat eden, göğsümüzü gere gere dünyaya tanıtabileceğimiz, hatta dünyanın tanıdığı markalarımız var. Bunlar arasında bizim radarımıza giren beş markanın, ilham veren hikayesini ve markalaşma sürecini bugünlere tırnakları ile gelen beş kadından dinledik.
Else lıngerıe Ela Onur
Dünya markası yarattım
Türkiye'de tasarıma dayalı butik bir iç giyim markası olmadığını gördüm ve 2007 yılında Else Lingerie'yi kurmaya karar verdim.
İlk günden itibaren hedefim hep ABD pazarı oldu. Girmesi çok zor ve çok rekabetçi bir pazar olsa da dünyadaki en büyük iç çamaşırı ithalatını yapan ülke orasıydı.
İlk zamanlar, cumartesi günleri mesai saati bittikten sonra atölye kiralayıp numune ve koleksiyon yapıyorduk. Bir sene sonra kendi atölyemi kurmaya karar verdim.
Şu anda Amerika, İngiltere, Dubai ve hatta Japonya'da satış noktalarımız var. Victoria's Secret, Anthropologie, Shopbop. com, Fenwick, Harvey Nichols gibi dünyaca bilinen mağazalarda Else markası altında ürünlerimiz satılıyor. Bunu gerçekleştiren tek Türk iç giyim markasıyız.
Mehry Mu Güneş Mavituncalılar
Bütçeyi hep kısıtlı tuttum
100'ün üzerinde markayı aynı çatı altında toplayan, ticaret ile içeriği birleştiren bir site kurdum. Uygun fiyatlı, sitemin havasına uyacak çantalar eksikti. Bu eksiği kendim kapatmaya karar verdim, ilk Mehry Mu'yu ürettim.
Bütçeyi bilinçli olarak hep kısıtlı tuttum. Bu sayede markanın gerçekten ihtiyacı olan yatırım ve adımlara odaklanabildim.
Tanıtım için hiç para harcamadım. Satış noktaları konusunda çok titiz davrandım.
Ekibim kurulana kadar her şeyi kendim yaptım.

Kısmet Milka Karaağaçlı:

İşin başında olmak şart
Yaklaşık beş sene önce, Londra'da yaşayan bir İngiliz arkadaşıma hediye olarak, nazar boncuklu bir kolye götürdüm. Arkadaşımın arkadaşları bana sipariş etmeye başladılar. Kısa sürede çok yol kat edince işin şekli değişti 'Kısmet by Milka' markası doğdu.
Türkiye takı pazarında ciddi bir açık vardı. Bir yanda pahalı mücevherler satan kuyumcular, diğer yanda da bijuteri diye adlandırılan, maddi bir değeri olmayan takılar vardı. Kısmet by Milka dünyada 'fine jewelery' olarak geçen, mücevher ve bijuteri arasında konumlandı.
Gece gündüz uyumadan çalıştım. Sadece tasarım değil, pazarlamaya odaklandım. Marka Aşk-ı Memnu dizisiyle yükselen 'Bihter kolyeleri' ile tanındı.
İşimin tasarım kısmı tamamıyla bende, üretim takibi, pazarlama ve iletişim benim sorumluluklarım arasında. İşin başında olmazsanız hayallerinize ulaşmanız zorlaşıyor.
Marka şu anda yurtdışında toplam 11 ülkede satışta.

Cashmere Inl ove
Esra Bezek
Yaşayan bir süreç
Parsons the New School for Design'da okurken kaşmir üzerine yaptığım bir projede böylesi lüks ve değerli bir ipliğin genç ve modern bir şekilde yorumlanmadığını fark ettim. Ve kendimi, Uzakdoğu'da üretici gezerken, triko detaylarını öğrenirken buldum.
Markanızın kimliğini, hayat felsefesini ve tarzını doğru ifade edebilmek önemli. Bulunduğumuz hızlı tüketim dünyası ve marka karmaşası içinde farklılığımızı net bir şekilde sunmak şart.
Markalaşmanın yaşayan bir süreç olduğunu düşünüyorum.
Cashmereinlove'da stil ve tarz sahibi ürünlerle, kaliteden ödün vermeden lüks ve butik bir dünya markası yaratmayı hedefledim.

OYE Swımwear
Ayça-Zeynep Sadıkoğlu
Yurtdışı önceliğimiz
Biz alternatif bir yol izledik. İlk adım olarak yurtdışı satışa ve reklama yüklendik. Orada belli bir tanınırlığa ulaştıktan sonra Türkiye pazarına girdik.
Markamızı ilk yarattığımızda atölyelere üretim yaptırıyorduk. Üç sene önce Gümüşsuyu'nda showroom ve atölyemizi kurduk. Bu da bizi satın almacılara karşı çok avantajlı bir konuma getirdi.
OYE markasının kreatif tasarımı, sosyal medya yönetimi, satış ve finansal her bölümüyle biz ilgileniyoruz. İki kişi olduğumuz için iş bölümü yapıyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.