Çığlık çığlığa teknoloji aşkı
Şimdi bir mağaza açılışı hayal edin: Yeni ürün yok, indirim yok, sadece bir tişört ve mağazaya ilk giren kişi olmak isteyen genç-yaşlı yüzlerce insan. Aklınızdan "Deli mi bu insanlar?" diye geçirdiğinizi biliyorum. İşte teknoloji aşkının 30 saat bekleten öyküsü
MAĞAZA DEĞİL DENEYİM
İlk Apple basın toplantısına 2000'li yılların başında New York'ta katılmıştım. Toplantı sırasında çığlık atan alkışlayan Apple fanatiklerinin bu heyecanını görünce şaşırmıştım. Apple geliştiricileri ve Apple ürünleri odaklı çalışan gazetecilerin tutkusu inanılmazdı. Şimdi bu heyecanın kat ve kat fazlasınımağaza açılışında görmek inanılmazdı. Yani öncesinde Apple ekosisteminden insanlar bu heyecanı yaşıyordu. Şimdi para ödeyen müşteriler bu heyecanı yaşıyor. Apple itibarı tek elden yöneterek donanım, yazılım, tasarım ve mağaza konusunda her aşamada kontrolü ve standartları elden bırakmıyor. İtibarı yönetirken 4 önemli kurala dikkat ediyor:
TİŞÖRT ALMAK İÇİN 30 SAAT BEKLİYORLAR!
Berlin'deki mağazanın açılışında mağazaya ilk giren kişi olmak için 2 arkadaş 30 saat önceden kuyruğa girmiş. 4500 adet tişörtün sadece birkaç saat içinde tükendiği mağazaya müşteriler akşam saat 5'te metrelerce uzunluklta kuyrukta bekleyerek girdi. Her yaştan insanların yer aldığı kuyrukta gençler çoğunluğu oluşturdu. Mağazaya çığlıklar ve alkışlar arasında giren müşteriler ellerindeki iPad ve iPhone ile anı ölümsüzleştirirken heyecanlarını arkadaşlarıyla paylaştı. Mağazanın etkinlik merkezinde Cumartesi akşamı Passenger konseri ile sürpriz yapıldı.
SANAL MAĞAZASI 9 MİLYAR DOLARI AŞTI
Apple sanal mağazası app store 2011 yılında 6.9 milyar dolar gelir elde etmiş, 2012 yılında gelirler yüzde 33 büyüyerek 9 milyar doları aşmıştı. Bu rakam şirketin toplam gelirinin yüzde 5'inden biraz fazla. Yankee Group araştırmasına göre şirketin 2013 yılında yüzde 40 büyümeyle 12.9 milyar doları yakalayacağı tahmin ediliyor. 2016 yılında tahminler bu rakamın 22 milyar dolara ulaşacağı yönünde.
MAĞAZA ÇALIŞANI SAATTE 12 DOLAR KAZANIYOR
Ülkeden ülkeye farklılık göstermekle birlikte ortalama Apple Store çalışanı saatte 12 dolar, yılda 25 bin dolar kazanıyor. Apple çalışan başına mağazaya 420 bin dolarlık satış yapıyor. Apple mağazasında çalışan bir eleman saatte 10 dolar kazanan Best Buy mağazasından fazla, saatte 15 dolar kazanan Tiffany mağazası çalışanından az kazanıyor. Ancak mağaza karlılık oranı Apple yüzde 26, Tiffany de ise yüzde 20.
EN SON HABERLER
- 1 Sanal dünya çocuklara okuldan tatlı geliyor
- 2 Öğrendiğinizde şaşıracağınız 4 önemli beslenme bilgisi
- 3 Oysa her şey çok iyi gidiyordu
- 4 Sokaklar tenis kortuna döndü
- 5 Her şey bu ülkenin çocukları için
- 6 Bir rüyanın peşinde
- 7 7/24 şehirde yaşam
- 8 Hiçbir doğruluğu olmayan beslenme önerileri
- 9 İnsana güvenmekten vazgeçmeyin
- 10 Küçük sanatçılar için büyük deneyimler