Giriş Tarihi: 18.05.2013

Söyle bana Google ben kimim?

Hafızasını kaybetmiş adam Google çubuğuna şu soruyu yazar: Ben kimim? Google, daha çok ne aradığımı, Gmail ile kiminle yazıştığımı, Google Maps ile en çok nerelere gittiğimi, yani bana kim olduğumu, onu kullandığım kadar söyler

Dünyada en büyük dijital gölgemizi Google'da bırakmaya devam ediyoruz. Google dijital dünyada bıraktığımız izin en önemli parçalarına sahip! Hafızasını kaybetmiş bir adam arama çubuğuna "Ben kimim?" diye yazsa, arama motoru Google bana hangi içerikten hoşlandığımı, en çok sevdiğim filmi, ne kadar muhalif veya destekçi olduğumu değil belki ama siyasi görüşümü söyleyebilir. Gmail, en çok kiminle yazıştığımı, kiminle kavga ettiğimi, ne iş yaptığımı söyleyebilir. Google'ın her yıl San Francisco'da düzenlediği geliştiriciler konferasında (Google I/O 2013), bu sorunun yanıtını daha çok vereceğini gösterdi. Mobil işletim sistemi Android ve internet tarayıcı platformu Google Chrome için uygulama geliştiren 5 binin üstünde parlak zihin, Google'da bıraktığım izin peşine düşmemi sağladı.
DİJİTAL AYNA PLATFORMLAR
Dijital izin en doğru aynası şirketin mobil ve internet platformu. Google'a en başlarda sorsaydım kim olduğumu sadece "Arama" ve "Gmail" hizmetinde bıraktığım iz kadar beni tanıyabilirdi. Oysa şimdi binlerce kişi ve şirketlik dev geliştirici platformu bana kim olduğumun yanıtını daha hızlı ve daha doğru bir şekilde verecek. Mobil telefonların en hızlı büyüyen platformu Android oldu.
ARAMAYA SESLİ YANIT
Google aramaların sonuçlarını sesli olarak da vermeye başladı. Google'ın yeni nesil arama teknolojisi Knowledge Graph ile Türkçe aramalar şimdi daha da akıllanacak. Aradığınız kelime veya harf dizisiyle ilgili web sayfalarının listelenmesinin ötesine geçen akıllı arama teknolojisi Knowledge Graph, filmlerden kişilere, köprülerden gezegenlere varıncaya kadar gerçek dünyaya dair inanılmaz çeşitlilikteki şeyi birbiriyle ilişkilendirerek yeni bilgiyi hızla ve kolayca keşfetmenize olanak tanıyor. Örneğin bir sporcunun adı yazıldığında yalnızca en iyi skorlarının değil benzer daldaki diğer sporcuları veya taraftarı olduğunuz takımı aradığınızda yakın zamanlı şampiyonluklarını görebiliyorsunuz. Aynı mantık Rönesans sözcüğü arandığında önerilen sanatçı ve eserler, bir müzik türü arandığında görüntülenen şarkıcı, grup, albüm ve konserler için de geçerli. Google şu anda 570 milyondan nesne, 18 milyar olgu ve bağlantıyı kapsayan Knowledge Graph'ı her geçen gün geliştirmeye ve daha kullanışlı hale getirmek için çalışmaya devam ediyor.
NE GÖRDÜĞÜMÜ GÖZLÜK SÖYLESİN!
Google Glass, şirketin en önemli görüntü belleği olacak. Artık sizin ne yapacağınızı tahmin eden bir cihaz olacak. Google Glass, ekranı ile sesli iletişim kurulacak. Google hesabıyla kullanılan akıllı gözlük, 3 saatlik pil ömrüne sahip. Bazı restoran ve cafeler Google Glass kullanımını yasaklıyor. Akıllı yazılımlar, cihazlar, aradığımız kelimelerle alışkanlıklarımızı ve eğilimlerimizi öğrenen Google, elektronik posta hizmeti Gmail'dan sosyal ağlarda yaygınlaşan Google+ uygulamasına kadar tüm servislerini tek çatıda topluyor. Verinin olduğu her yerde yeni servis ve ürünlerin tasarımını ortaya çıkaran Google, Geliştiriciler Konferansı Google I/O 2013 etkinliğinde yanilikleri heyecanla bekleyenlere müjdeyi verdi.
GÖZÜNÜZÜ YOLDAN AYIRMADAN SÜRÜN
Otomobil kullanıcıları navigasyon cihazlarını kullanmakta zorlanıyor. Elleri kullanmadan yol tarifi almak mümkün olacak. Sadece bu da değil, yolu tarif ettiğiniz arkadaşınıza sizin gözlüğünüzden canlı yayınla tarif verebilirsiniz.
ELLERİNİZİ KULLANMADAN FOTOĞRAF VE VİDEO ÇEKİN!
Google'ın akıllı gözlüğü Google Glass basit fotoğraf ve video çekimleri için kullanılacak. Sadece eşsiz anları ölümsüzleştirecek hatıra fotoğrafları veya videolar değil, en önemlisi eğitim videoları da çekilebilecek.
GÜVENLİK GÖZLERİ AÇMAYA NEDEN OLUYOR
Google Glass, itfaye, sürücü ve tıp eğitimi almak isteyenler için biçilmiş kaftan olacak. İki elini kullanmak zorunda olan mesleklerin işini kolaylaştıracak. Hem onlara veri sağlayacak hem de kullananlara eğitim materyali sürecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.