Cumartesi 25.05.2013

Şifası olmayan dert beğenilmek

Bugün hiç Facebook sayfama girmedim. Twitter'da yazdığım cümle ne kadar ilgi gördü? Instagram fotoğraflarım ne kadar beğeni kazandı? Hayattan beklediklerimizi değiştiren sosyal ağlarda bu kadar yüksek beğenilme arzusuyla karşılaşmak şaşırtıcı değil

Benzer markalar giyme, benzer sözcükler etme, yani gündemin veya grubun dışında kalmamanın yolu televizyonu ve medyayı takip etmekti. Şimdi artık tanımadığımız kitlelerin de onayını beklediğimiz yeni bir mecra doğdu. Bizim için yapılan yorumlar, arkadaşların ve sizi eklen arkadaşların sayısı, beğenen (like) ve beğenmeyenlerin sayısı bizi mutlu etmeye veya günümüzü zehir etmeye yetiyor. Yani dijital itibarımızı sosyal ağlara ve buralarda yapılan yorumlara odaklamışız.
GÜNDEMDE OLMA ÖLÇÜSÜ
Trend Topic (TT) yani mavi kuş Twitter'ın en çok sözü edilen konu olmak isteyenlerin parmakları cep ve bilgisayar ekranına dokunmaktan geri alamıyor. Artık gazete haberleri ve televizyon programlarının tek derdi TT olmak. Artık geleneksel medyanın ölçüm kriteri izlenme oranları veya tiraj değil, TT olup gündem belirlemek. Yılların medya kurumları hem bunu söyleyip hem de kahrolsun şu Twitter demelerine pek akıl sır ermiyor. Yani popüler dünyanın yeni yıldızları artık kendisini internet kanalıyla kabul ettiriyor. Medyanın hipermetrop ve miyop gözlerine Twitter, Facebook, Google+ ve YouTube gözlüğü geldi. İlgi çeken kliplerin ne olduğunu anlamak sosyal yaşama dalanlar artık sadece sosyal ağların sığ sularında bile gerçeklerini yakaladığını düşünüyor.
ÇOĞUNLUK BASKISI
"Ferman geleneksel medyanınsa, sosyal ağlar bizimdir" diyen kuşağın temsilcileri artık gözünü video ve sosyal ağlara çevirdi. Her taşın altında bir çapanoğlu arayan zihniyet internette gerçek mecrasını buldu. Ancak internette bir numaralı etkiyi beğenilme tutkusu oluşturuyor. Ancak çoğunluk baskısının oluşturmanın en kolay olduğu yerlerden biri de sosyal ağlar. Birkaç fotoğraf, mantıklı olmasa da bir yazı veya bir video kamuoyunu yönlendirmek için yeterli oluyor.
SOSYAL AĞLARI DEVLET DE SEVSİN!
Artık Türkiye'de bile milyonlarca insan Twitter ve Facebook gibi sosyal ağları kullanıyor. İnsanlar pek çok gelişmeyi cep telefonundan anında takip ettikleri Twitter ve Facebook mesajlarından takip ediyor. Birçok insan için hayatının parçası. Burada yayını durdurmak ya da kısıtlamak haberleşme hakkını durdurmakla eşdeğer hale geldi. Bu yüzden devletin ve devlet kurumlarının sadece geleneksel basın kuruluşlarına değil, vatandaşlarının olduğu yere yani sosyal ağlara anlık bilgi göndermesi gerekiyor.
DİJİTAL İTİBARI NASIL KORUYACAĞIM?
Peki manipülasyona bu kadar açık bir ortamdan olumsuz etkilenmemenin yolu nedir?
Herkesi mutlu edemezsiniz: Öncelikle bu ortamın interaktif olduğunu, herkesi mutlu etmenin imkansız olduğunu bilmek gerekiyor.
Kullanılan dil: Dürüst, basit ve anlaşılır bir dil kullanmak gerekiyor.
Duygusal anlarda dikkat: Sosyal ağlarda yazı, video vs. paylaşırken duygusal iniş çıkışlarda dikkatli olmak gerekiyor.
Dijital iz takip eder: İnternette paylaşacağınız şeyleri dikkatli seçin. Sonuçta yazdığınız her yazı, yüklediğiniz her video sizi sonsuza kadar takip ediyor.
Blog tutun: Dijital belleğinizi oluşturacak blog tutun. Yıllar içinde gelişiminizi en iyi gösteren ve sizin kontrolünüzde olan ve sizinle ilgili en doğru bilgilerin bulunduğu sayfayı oluşturun, düzenli aralıklarla güncelleyin.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.