Giriş Tarihi: 1.6.2013

Yiyeceklerin ne kadarı çöpe gidiyor?

Dünya Çevre Günü'nün bu yılki teması 'Düşünmek, yemek ve tasarruf.' Çöpe yiyecek ve ekmek atmadan önce bir kez daha düşünelim

Birleşmiş Milletler Çevre Programı, bu yıl Dünya Çevre Günü'nün temasını 'Düşünmek, yemek ve tasarruf etmek' olarak seçti. Amaç gıda israfını önlemek ve karbon emisyonunun azaltılmasını teşvik etmek. 5 Haziran Dünya Çevre Günü'nde yediğimiz yemeklerden nasıl tasarruf edebileceğimizi ve böylelikle dünyaya nasıl daha az zarar verebileceğimizi düşünmemizde yarar var.
10 EKMEKTEN BİRİ BOŞA GİDİYOR
Dünyada 2 milyar insan açken, acaba günde ne kadar çok yiyeceğin, ekmeğin çöpe atıldığını, suyun boşa akıtıldığını biliyor muyuz? Buzdolabınızı açıp, içine şöyle bir bakın: Çürüyen domatesler, meyveler, bozulan sütler ya da birkaç gündür yenmediği için çöpe gitmeyi bekleyen yemekler yok mu? Peki ya ekmek sepetinizin hali? Özellikle ekmek israfında Türkiye'deki rakamlar, gerçekten inanılır gibi değil. İstatistiklere göre Türkiye'de her gün Somali'deki açları doyuracak sayıda ekmek, çöpe atılıyor. Yani her 10 ekmekten biri boşa gidiyor. O halde şu dakikadan itibaren, yediğimiz her lokmanın kalori hesabı kadar, çöpe giden kısmını da hesaplayalım. Belki hem ülkece hem de cüzdanca daha kârlı çıkar, biraz daha huzurlu uyuruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.