Cumartesi 27.07.2013

Akıllı tatil taktikleri 'cep'te!

Akıllı telefonlar ve tabletler, tatilde bilmediğiniz yerlerde yön bulmaya yardımcı olarak ve rehberlik hizmetleri sunarak kişisel bir asistana dönüşüyor. Akıllı telefon ve tableti olanlar, bayram tatiline çıkmadan önce akıllı uygulamaları indirsin!

Telefonu akıllı yapan içindeki yazılım ve uygulamalar olduğunu biliyoruz. Sonuçta kullanıcıların dilinden anlayan tablet ve akıllı telefonlarda tatil havası başladı. İndirilen uygulamalarla tatil asistanına dönüşen cihazlar, kalacağınız otelden yol tarifine, şehir rehberinden faydalı bilgilere her konuda akıllı asistana dönüşüyor. Özellikle yurtdışına gidecekler için bu bilgiler daha da önemli.
YURTDIŞI PAKETİ ALIN
Özellikle yurtdışına gidenlerin internet, SMS ve konuşma paketlerinden alması hayat kurtarıyor. Maliyetini bileceğiniz için yurtdışı kullanım paketleri bazen yurt içi paketi kullanıyormuşcasına avantajlar kazandırabiliyor. Bunun dışında ücretsiz WiFi yakalayan uygulamalar, offline yani internet kullanmayan harita uygulamaları akıllı cihaz kullanıcılarının eli ayağı oluyor. Ancak bu cihazlarda satın aldığınız data paketini uygulama güncellemesiyle harcamamak için bu uygulamaları WiFi bulduğunuzda güncelleme yapın.
ŞARJINIZ BİTMESİN
İngiltere, ABD, Uzakdoğu'da farklı elektrik şebekeleri söz konusu. Bu ülkeler için yanınızda adaptör bulundurmakta fayda var. Eğer alışveriş yapacaksanız elektrik uyumluluğunu mutlaka gözden geçirin. 220 volt uyumu olmayan elektrikli cihazlar desteğe ihtiyaç duyabilir. Ancak en önemlisi yedek pil ve ekstra şarj üniteleri taşımakta fayda var. İletişiminizin kesilmesini, en güzel görüntüyü yakalamışken fotoğraf makinesinde 'pil bitti' mesajı görmek isteniyorsanız yedek pil veya şarj ünitesi hayat kurtarıyor. Bunun dışında hafıza kartları ve harici diskler kaydedeceğiniz video ve fotoğraflar için alan yaratır.

Online dünyanın baharat yolu
Elektronik alışveriş konusunda yeni alışkanlıklar oluştu. Özellikle fırsat siteleri, teknolojiye uzak duran kadınların bile yolunu online alışverişle kesiştirdi. İnternette alışverişin gizemli kaynağı yok. Paranın güvenli dolaşmasını sağlayan çeşitli uygulamalar var. PayPal bu modern dünyanın baharat yolunu iyi bilen şirketler arasında. Paypal tarafından hazırlanan "Modern Baharat Yolları: Sınır Ötesi Alışverişin Kültürel Etkisi" başlığını taşıyan rapor, altı pazar olan ABD, Birleşik Krallık, Almanya, Avustralya, Çin ve Brezilya'daki sınır ötesi online alışveriş harcama ve davranış modellerini analiz ediyor. Araştırma, bir ilki gerçekleştirerek, tüketicilerin dünyanın farklı yerlerindeki satıcılardan doğrudan alışveriş yaptığı online ticaret koridorlarından oluşan yeni baharat yollarının da haritasını çiziyor. Araştırma raporu ve video referansları www.paypal. com/spiceroutes adresinden indirilebiliyor.
AKILLI CİHAZLARA TATİL AYARI!
* KENDİNİZE PAKET SEÇİN! Daha uygun fiyatlarla konuşmak için konuşma, yurt içinde mesaj gönderiyormuşcasına rahat olmak için SMS ve faturayla boğuşmamak için internet data paketi almak tatilcilerin ilk yapacağı şey.
* ŞEHİR REHBERLERİ İNDİRİN! İlk kez gideceğiniz yerlerin offline çalışan şehir haritalarını, şehir rehberlerini, toplu ulaşım haritalarını mutlaka cihazınıza indirin. Nokia gibi bazı telefonların ücretsiz kullanılan şehir haritaları var. Bunları önceden cihaza indirmekte fayda var.
* HER İŞ İÇİN ASİSTAN! Para ve ölçü birimi olarak kullanacağınız uygulamalar, hava durumu sizin elin ayağınız olacaktır. Ayrıca saat farkı olan ülkelerdeyseniz, akıllı uygulamalarla Türkiye saatiyle gittiğiniz ülkenin saatini aynı anda ekranda görebilirsiniz.
ONLİNE ALIŞVERİŞÇİNİN BEŞ FARKLI KARAKTERİ VAR!
* Korkusuz Maceracılar: Farklı olmayı severler ve sürekli olarak yurtdışındaki yeni sitelerin peşindedirler. Mobil cihazlarıyla alışveriş yapmayı severler ve yerel mağazalarda bulunmayan benzersiz ürünler için daha fazla para ödemekten çekinmezler. Alışverişlerinin yüzde 30'unu yurtdışındaki sitelerden yaparlar.
* Etkin Kaşifler: Çok meşgul insanlardır, dolayısıyla kolaylığa çok önem verirler. Çoğunlukla yurtdışındaki tanıdıkları ve güvendikleri satıcılardan alışveriş yaparlar ve eğlence veya uçak biletleri gibi online alışverişler için çok para harcarlar.
* Değer Avcıları: Alışveriş yapmayı ve en son trendleri takip etmeyi severler. En kaliteli ve en değerli ürünleri bulduklarından emin olmak için favori online araçlarını kullanarak yurtdışındaki ürünleri kontrol eder ve karşılaştırırlar.
* Güvenlik Arayanlar: Online alışverişleri daha çok eğlence odaklıdır, ancak yurtdışı sitelerde bulunan çeşitliliği ve markaları severler. Ne aldıklarına dikkat eder ve yalnızca güvenilir online satıcılardan veya iade politikası olanlardan alışveriş yaparlar.
* İndirim Avcıları: Nadiren online alışveriş yaparlar ve yaptıklarında da sıklıkla kendi ülkelerindeki siteleri tercih ederler. Ancak yabancı bir sitede daha düşük fiyatlar veya fırsatlar bulduklarında mutlaka faydalanırlar.
105 MİLYAR DOLARLIK PAZAR!
* Analiz edilen altı pazarda, 94 milyon tüketicinin düzenli olarak yurtdışındaki web sitelerinden alışveriş yapmasıyla, bu yılki toplam sınır ötesi online alışveriş miktarı 105 milyar dolar olacak.
* Ankete katılanların en çok alışveriş yapmayı tercih ettikleri pazar ABD'li online satıcılar olurken (yüzde 45), ABD'yi sırasıyla Birleşik Krallık (yüzde 37), Çin (yüzde 26), Hong Kong (yüzde 25), Kanada (yüzde 18), Avustralya (yüzde 16) ve Almanya (yüzde 14) takip ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.