Cumartesi 27.07.2013

Herkes kraliyet bebeği!

Dünyanın merak ettiği İngiltere veliaht prensi dünyaya gelmişken, lüks bebek ve çocuk moda sektörünü mercek altına aldık. Durumu ti'ye alan reklamlardan girdik, Londra'da yapılan Uluslararası Çocuk Moda Haftası'ndan çıktık

Geçtiğimiz çarşamba günü dünyaya gelen George Alexander Louis adındaki kraliyet bebeği, basının karşısına ilk kez beyaz bir battaniye içinde çıktı. İleriki yıllarda, büyük değer kazanacağını düşündüğüm bu battaniye, aslında ciddi bir endüstrinin görücüye çıkan ilk ürünü. Bir rivayete göre, Cambridge Prensi unvanını alan bebek, İngiltere ekonomisine 400 milyon dolarlık katkı sağlayacak. İngiltere ekonomisindeki bu heyecan belki sadece çocuk modası konusunda yaşanmayacak ama inanın geçtiğimiz 10 yıl içinde artan lüks çocuk modası harcamaları bu değerleri çoktan geçti bile. Düşünün bir kere, geçtiğimiz mart ayında Londra'da gerçekleştirilen ilk Uluslararası Çocuk Moda Haftası'nda çocukları podyuma çıkartan markalar arasında Kenzo, Oscar De La Renta, Paul Smith Junior, Junior Gaultier, Chloe, Little Marc Jacobs, BOSS Kids, Roberto Cavalli, Fendi, Missoni, Marni ve daha pek çokları vardı.
EN ÇOK ANNELER ALIYOR
Bu ne demek biliyor musunuz? Sizin olmasa da, yan komşunuzun, iş arkadaşınızın ya da bir akrabanızın bebeği Baby Dior elbisesi, Bonpoint ayakkabıları ve Little Marc tokası ile geziyor. Biraz daha büyüyen ve artık babalarının cüzdanına eli uzanan çocuklar için ise lüks her yerde. Saks Fifth Avenue'dan Harrods'a kadar Amerika ve Avrupa'daki tüm saygın çok markalı mağazalarda, devasa metre karelerdeki alanlar özel olarak lüks çocuk modasına ayrılmış durumda. Her ne kadar bebek hediyeleri artık bu lüks moda ürünleri üzerinden ilerlese, kendini tutamayan aile büyükleri ve akrabaların da bu endüstriye katkı sağladığı biliniyor. Fakat lüks markaların en büyük müşterileri her zamanki gibi kadınlardan, konu çocuk modası olunca da annelerden oluşuyor. Moda bağımlısı annelerin, çocuklarını kendilerinin minyatür birer devamı olarak gördüklerinden, çocuklarına kendileri kadar para harcamaya hazır olmaları, bu sektörle ilgili kaygıları arttırmaya devam ediyor. Uzmanlar, özellikle marka ve para konularıyla erken yaşta tanışan çocukların gelişimlerinden kaygı duyduklarını saklamıyor. Bu konuyu hafif şakayla eleştirmek için yapılan en yaratıcı eylem, geçtiğimiz hafta Rusya'nın dijital mecralarında dönen ve Rus bir sanatçı tarafından hazırlanan Armani Baby reklam kampanyası oldu. Durumun absürtlüğünü göstermek ve insanların bir bebek bezine üzerinde Armani yazması halinde 30 dolar harcamaya hazır olduğunu anlatmak isteyen sanatçı, müşterilerin bebek bezinin peşine düşmesiyle amacına ulaşmış oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.