Cumartesi 10.08.2013

Tasarımlarını ünlülere giydiriyorlar

Türkiye moda dünyasında her geçen gün daha etkili oluyor. Yeni tasarımcıların hem tasarımları hem de yarattıkları markalarla kendilerini ispat etmeleri moda dünyasında Türkiye'nin daha konuşulmasını sağlıyor. Olcay Gülşen ve Gizem İçöz tasarımlarıyla dikkat çeken iki genç tasarımcı

OLCAY GÜLŞEN
Hollanda'da doğan Türk asıllı Olcay Gülşen, hem kendi ismini taşıyan markası hem de Super Trash mağazalarıyla moda dünyasının etkili isimleri arasına katıldı. Gülşen geçtiğimiz haftalarda bir Hollanda kanalının kendisi üzerine yaptığı televizyon programı için Türkiye'deydi. Demsa grubuyla anlaşan ve tasarımları Türkiye'de Harvey Nichols'ta satışa sunulan Gülşen, seneye de Nişantaşı, İstinye Park ve Kanyon'da kendi butiklerini açmayı planlıyor. 1980 doğumlu tasarımcı, insan kaynakları üzerine eğitim almış olmasına rağmen, çocukluğundan beri hep modayla ilgilenmek istediğini söylüyor. Gülşen ilk olarak tasarım yapmak yerine yabancı markaları Hollanda'da satma kararı almış ve bu amaçla bir şirket kurmuş. İlk kurduğu şirketle ciddi paralar kazanan Gülşen, 2004 yılında da tüm dünyaca bilinen Super Trash isimli markasını kurmuş.
25 ÜLKEDE 1500 MAĞAZA
Genç tasarımcı markanın doğuşun şöyle anlatıyor, "2004 yılında Los Angeles'ta, oranın etkili isimlerinden sosyetik Eva Riley ile tanıştım. Kısa süre içinde birbirimizi çok sevdik ve beraber bir marka yaratmaya karar verdik. Ben markanın Avrupa'da büyümesinden, o da Amerika tarafından sorumlu oldu," diyerek anlatıyor. Gülşen'in markası şu an 25 ülkede, 1500 mağazada satılıyor. Markanın dünyanın farklı noktalarında da 14 butiği var. Markası Hollywood yıldızları tarafından takip edilen Gülşen "Kendi stilinizi bulun ve ona sadık kalın! Trend bağımlısı olmayın! Giyinirken vücudunuzun en güzel yerlerini ve size neyin en çok yakışacağını bilmeniz gerekir. Moda konusunda çok iddialı değilseniz klasik öğeler size hep yol gösterecektir," diyerek moda meraklılarına tavsiyelerde bulunuyor. Şu an IMG Turkey ile görüşmeleri süren Gülşen, ekimde moda haftasında tasarımlarını tanıtmayı istiyor.
GİZEM İÇÖZ
Türk tasarımcılar arasında son dönemde en dikkat çeken isimlerden biri Gizem İçöz (32). Notre Dame de Sion'dan mezun olan İçöz, lise eğitiminin ardından Fransa'nın Nice kentinde iletişim eğitimi aldı. Ardından London College of Fashion'da marka yönetimi okudu. Tekstilci bir ailenin kızı olan İçöz, modaya ve tasarıma daha küçük yaşlardan itibaren ilgi duymaya başlamış. Aile şirketi; Alexander McQueen, Prada, Christian Dior, Balenciaga, Givenchy ve Acne gibi dünya markalarına üretim yaptığı için bu markaların üretim sürecini de inceleme fırsatı bulan İçöz, 2012'de INSU by GIZEMICOZ'ü yarattı. Bir yıl içinde farklı ve futuristik tasarımlarıyla kendisini ispat etmeyi başaran İçöz; hem ünlülerin koleksiyonundan parçalar giymesini hem de tasarımlarının popüler dizilerde kullanılmasını sağladı. İçöz, tasarımlarında polyamid, neopren gibi kumaşları karıştırıp kullanmayı sevdiğini söylüyor. Genç tasarımcı şu anda, markasını uluslararası platforma taşımak için çalışmalar yapıyor.
HÜSEYİN ÇAĞLAYAN'I ÖRNEK ALIYOR
İçöz'ün en büyük hayali Fransa'da ve İngiltere'deki ünlü brandstore'lar içerisinde tasarımlarını görebilmek. İçöz, kendisine Hüseyin Çağlayan'ı örnek aldığını, Christopher Kane, Stefano Pilati, Phoebe Philo gibi tasarımcılardan etkilendiğini, Madonna ve Grace Kelly'nin moda ikonu olduğunu söylüyor. Bu genç marka şu anda; Building Akmerkez, Building Galata, White Butik Bursa, Fashion- LookDesignStore Kıbrıs ve Lookbook Adana'da satılıyor. İçöz Türk kadınlarına da şu tavsiyede bulunuyor: "Şık olmak için abartıya ihtiyaç yok. Vücudunu tanıyan ve ona göre giyinen kadın her kıyafetin içinde 36 beden gibi durur! Kadınlar güvendikleri bölgeleri ön plana çıkartıp, kusurlarını kapatmayı bilmeli."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.