Cumartesi 24.08.2013

Fransa'da organik trend: Sebzeni tarladan topla

Büyük şehirlerde yaşayanlar, yazın sebze ve meyveyi marketten almaktansa dalından topladıkları çiftliklere akın ediyor

Eyfel Kulesi ile turizm cenneti ya da Peugeot, Renault gibi büyük otomobil markalarıyla bir endüstri ülkesi zannetsek de Fransa aslında Avrupa'nın bir numaralı tarım üreticisi. Marketlerin yanı sıra semt pazarlarında her türlü sebze ve meyveyi alma imkanına sahip Fransızlar, yazın, günler önce dalından koparılan ve kilometrelerce yol yapan ürünlerin yerine, sebze ve meyveyi dallarından toplama fırsatı sunan çiftliklere akın ediyor. 1970'li yıllarda tarlalarını taze ürün meraklılarına açan bir grup çiftçi tarafından başlatılan uygulamaya bugün ülkenin her köşesinde rastlanıyor. Çiftliklerin girişindeki el arabaları ve bıçaklardan ödünç alıp resimli tabelaları takip ederek kabak, patlıcan tarlalarında, elma ve armut bahçelerinde, çilek ve frambuaz tarlalarında beğendiğiniz ürünleri kendiniz topluyorsunuz. Girişin ücretsiz olduğu çiftliklerde körpe salatalıklardan domateslere, çileklerden rengarenk elmalara kadar her şeyin tadına bakabilirsiniz. Yarı endüstriyel tarım tekniklerinin kullanıldığı tarlalarda, ürünlerin tümü organik olmasa da mecbur kalınmadıkça kimyasal tarım ilaçları kullanılmıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.