Cumartesi 21.09.2013
Son Güncelleme: Cumartesi 21.09.2013

Dünya modasına Türk markalarından yeni yorumlar

Türk markaları 2013 sonbaharkış sezonuna iddialı girdi. Öne çıkan trendleri ve renkleri birbirinden şık ürünlerle sunan markaların koleksiyonlarını tasarım sözcüleri anlattı

Sokak modasına lüks yorum
Türkiye'nin en saygın markalarının başında gelen ve köklü bir geçmişe sahip olan Vakko, 2013 sonbahar-kış sezonunda isyakankar bir ruha büründü. Deri pantolon ve ceketlerin öne çıktığı, çizmelerin ve biker botların hakimiyetini sürdürdüğü 'Rock'n Luxury' temalı koleksiyonda erkeksi görünüm seksi detaylarla tamamlanmış. Vakko'nun tasarım ekibi, "Bu sezon sokak modasından ilham alan, fakat bunu lüks bir görüntü ile şıklaştıran bir koleksiyon hazırladık. Lüks bizim vazgeçilmezimiz. Çünkü müşterilerimiz lüksü kendini giyimleriyle ifade etmeyi seven kadınlardan oluşuyor" diyor. Koleksiyonun genelini, tek bir kadın için hazırladıklarının altını çizen Vakko tasarım ekibi sezonunun yeniliklerini şöyle anlatıyor: "Aynı kadının değişik ruh halleri var ve biz bunlara hitap edecek çok farklı parçalar hazırlıyoruz. Koleksiyonları yaratırken aklımızda moda kurbanı olmayan, modayı kendini ifade etmekte araç olarak kullanan bir kadın var. Her müşterimizin evine tek parça ile girmeyi değil, müşterimizin tüm gardrobunu oluşturmayı hedefliyoruz. Bu sezon en çok derilerimiz ilgi görüyor. Fakat Türkiye'de güneşe odaklı yaşadığımız için bizim müşterimiz renkten de vazgeçmiyor. Bu yüzden çok satan ürünlerimiz arasında güneş ışığını temsil eden hardal sarısı, menekşe tonları, kırmızı, saks mavisi ve mücevher renkleri olan safir, yakut ve zümrüt rengi ürünler de yer alıyor." Müşteri profili yoğunlukla çalışan ve üst düzey yöneticilerden oluşan Vakko'nun amacı müşterilerine, öz güvenlerini sağlamlaştıracak ürünler sunmak. Tasarım ekibi özgüven desteği için "Yüksek kalitede ve birbiri içinde çok iyi takımlanan, kombin kolaylığı sağlayan ürünler hazırlıyoruz, kullanımı rahat kıyafetler üretmek için her türlü detayı düşünüyoruz" diyor.
YARGICI
Kombin kolaylığı sağlayan kıyafetler

Mağazalarında satışa çıkartığı her ürünü multifonksiyonel olarak tasarlayan ve kombin kolaylığı sağlayan Yargıcı, bu sezona da 350 model ile giriyor. Yargıcı ürünleri ile toplam 900 farklı kombin alternatifi sağlandığının altını çizen Yargıcı Tasarım Direktörü Beril Goral markanın bu sezon renklere yoğunlaştığını anlattı. Goral "Yargıcı müşterisinin alıştığı yumuşak tonlar da mevcut ama bu sezon biraz daha iddialı renkler kullandık. Koleksiyonun genelinde amber, sarı ve yeşil tonları kullanıldı. Bu ana renklere eşlik etmesi için detaylarda canlı bir mor, gelincik rengi, zümrüt yeşili de ekledik" diyor ve şöyle devam ediyor: "Kanada'nın kuzeyindeki alışılmadık tonlardaki yapraklardan etkilendik, farklı form ve dokulardaki ürünleri bir arada kullanarak romantik aynı zamanda da eklektik bir koleksiyon yarattık." Yargıcı'da bu kış kadife pantolonlar, kalem etekler, Nordik desenli kazaklar ve çok hacimli trikolar da öne çıkıyor. Markadaki bir diğer yenilik de denim kumaşından gelmiş. Kapitone ceketler ve parkalar üretilmiş.
ROMAN
Yakasız kapsül formlu ceketler

Marka bu sezon gelenekselliğini yıkarak, şık ve bakımlı, aynı zamanda da biraz isyankar bir duruş sergiliyor. Markanın Tasarım Direktörü Suzan Toplusoy 2013 sonbahar-kış sezonu için hazırladıkları koleksiyonunun şık aynı zamanda da güçlü bir kadın profili çizmek için hazırlandığını anlatıyor. Toplusoy "Bu güçlü kadını yaratma sürecinde kumaşlardan yardım aldık. Sert ve yünlü kumaşlara ağırlık verdik" diyor. Bu güçlü imajı sağlamlaştırmak için ayrıca bolca deri kullandıklarını söyleyen Toplusoy sezonu şöyle anlatıyor: "2013 sonbahar-kış sezonunda 1980'lerin rock şıklığını uygulasak da Roman'ın ağırbaşlı tutumunu da göz ardı etmedik. Bu yüzden deriyi koleksiyonun içine dengeli bir şekilde yedirdik. Ağırlık olarak siyah ve beyaz kullanılan Roman koleksiyonunda desenli ürünler de var. Desen olarak ekose ve kaz ayağı kullandık. Daha minimal bir kış geçirmeyi hayal ettik. Bu yüzden renk skalamızı kemik ve pudra tonları ile sınırladık. Bu yumuşaklığı kıran yegane renkler ise kan kırmızı ile elektrik mavi. Roman bu sezon etek boylarında da değişime gitti. Bolca maksi elbise olacak."

MUDO
Beden yapısı sıfırdan yaratıldı

Mudo'da bu sezon iki büyük değişim yaşanmış. Koleksiyonun hazırlanma aşamasında ilk olarak köklerine dönen tasarım ekibi, markanın geçmişte çok satan modellerini modern kumaşlarla tekrar üretmiş. Markadaki ikinci değişim ise kalıplarda olmuş. Koleksiyonda daha genç kalıplara yer veren Mudo Tasarım Direktörü Begüm Gülfidanlı bu değişimi şöyle anlatıyor: "Biz genç, modern ve özgüvenli kadınlar için üretim yapıyoruz. Müşterilerimiz sabahtan akşama kadar ofiste. Sonra da dışarıda sosyal hayatlarına devam ediyorlar. Bunları göz önünde bulundurarak koleksiyonu oluşturduk. Bu sezon blazer ceketlerin, kaşmir karışımı trikoların, kalem eteklerin ve sigaret pantolonların tercih edileceğine inanıyoruz." Mudo'nun renklerinde de değişimler var. Başta antrasit ve bordo olmak üzere zümrüt ile ördek yeşili arasında bir renk skalası göze çarpıyor.


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.