Cumartesi 09.11.2013

Ofiste şıklık

İşteki başarınız için çalışmak kadar giydikleriniz de önemli. Patronlara çalışanlarıyla ilgili mesaj veren ofis kıyafetlerinde yenilikçi olmak önemli. İşte işkadınları için gardırop önerileri

Giyim kuşam söz konusu olunca, yarattığı sistem ile dünyanın en büyük başarı hikayelerinden biri olan ve ayağından şıpıdık terliklerini çıkarmayan Facebook'un yaratıcısı Marc Zuckerberg'i bir kenara bırakın. Konu işyerinde başarı ve yükselmekse, yapılan araştırmalar giyimine dikkat edenlerin ofise özensiz gidenlere oranla yüzde 13 ile 15 arasında daha fazla kazandığını ortaya koyuyor. İşyeri şıklığı erkekler için 'Bir kravat tak' yeterle sonlansa da kadınların işyerinde dikkat çekmeleri veya iş bulmaları için dış görünüşleri ile pek çok sinyali bir arada vermeleri gerekiyor. İngiltere'de yapılan anketlere bakılırsa, kadınların yüzde 34'ü erkek patronları olmasını, kadın işverenlere tercih ediyor. "Kadın patronla gül gibi geçinir gideriz" diyenler sadece yüzde 5 oranında kalıyor. Geri kalanların seksist olmamak için tercih belirtmekten kaçındığı ankete göre kadınlar ne kendilerine ne de işyerindeki diğer kadınlara güveniyor. Kadın patronlara yaranmanın, erkeklere oranla daha zor olduğunu açık açık söylüyorlar. Çünkü kadınlar genelde birbirlerini dış görünüşleriyle değerlendiriyor. İşin eksperleri, gardroplarda asılı olan kıyafetlerin ofiste ve iş görüşmelerinde kendinizle ilgili verdiğiniz mesajda etkisinin büyük olduğunun altını çiziyor. Harvard Tıp Fakültesi'nde yapılan araştırmaya göre, işverenler mulakatın ilk saniyelerinde karşılarındaki kişinin yeterliliği hakkındaki kararlarını vermiş oluyor. Üreticiliğiniz, sorumluluk sahibi olmanız, yaratıclığınız, çalışkanlığınız, hatta risk alma kabiliyetiniz bile kıyafetlerinizin diliyle ifade edebileceğiniz unsurlar.
Yalnız kadınlar tercih sebebi İşyerinde
üzerinizde taşıdıklarınız öyle önemli ki, İngiltere'de geçen hafta yayınlanan bir araştırma her üç kadından birinin işe giderken alyansını çıkardığını ortaya koymuş. İngiliz Grazia dergisinde yayımlanan makaleye görüş veren, kadınlar, işe alyanssız gitmelerinin sebebi olarak özel hayatlarında düzenli ilişkilerinin olmasının patronları tarafından hoş görülmeyeceğini gösteriyor. Patronlar evlilik eşiğindeki kadınların yükselmesine engel oluyor, çünkü bu kadınların kısa süre içinde aile kurmak için işe olan ilgilerini kaybedeceklerini düşünüyor. Peki ne yapmalı? The Sunday Times gazetesinin Style ekinden Laure Weir, kadınlara "İşte ilerlemek istiyorsanız, patronunuz gibi giyinmeye dikkat edin" diyor. Ofis kıyafetlerinin iddialı olmaları değil, kullanışlı, rahat ama aynı zamanda şık ve yenilikçi olanları makbul. İşte tavsiyeler:
Ceket: Spor kıyafetleri bile ofise uygun hale getirmek için bir ceket yeterli. Bu sezon sert kesimli blazerlar ve smokin ceketini andıran modeller gözde. Trussardi kış sezonu için hem spor hem de formal şıklığa uyacak ceketler
Şort: İşyerinde kat kat giyinmek çok avantajlı. Kat kat giyinirken kendinizi pantolon ve etekle sınırlamayın. Bu kış Chloe de dahil pekçok podyumda boy gösteren bermuda şortlar da spor şık ofis kıyafetleri için iyi bir alternatif.
Pantolon: Uzun saatler geçirilen ofislerde kırışmayan kumaştan, bol ve rahat kesimli kumaş pantolonlar öne çıkıyor. Giorgio Armani'nin defilesinde de boy gösteren bu pantolonların paça boyları kardan, çamurdan korunmak için kısa tutulabilir.
Bluz: Kadınları dar kıyafetlerden kurtaran Celine markası ofise kullanmak için yarım boğazlı, yumuşak dokulu bluzlar tasarladı. Hem şık, hem rahat bir görüntü vaad eden bol bluzları uygun fiyatlı markalarda da bulmak mümkün.
Elbise: Ofiste kullanılan kıyafetler illa dar, illa rahatsız olmak zorunda değil. Feminen görüntüyü vücudu sarmayan modellerle de yakalamak mümkün. Alternatifler sınırsız. Alexander Wang rahatlık için iyi bir örnek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.