Cumartesi 09.11.2013
Son Güncelleme: Cuma 08.11.2013

Türk kadını akıllı ve şehirli

Türkiye'deki ilk mağazasını açan Bulgari bütün dikkatleri üzerine çekti. Markanın genel müdürü Paolo Quacquarini markayı ve Türkiye'ye yapmayı düşündükleri diğer yatırımları anlattı

Bvlgari mağazası çağdaş mücevher koleksiyonlarının yanı sıra saat ve aksesuvar koleksiyonlarının da tüm parçalarını sunuyor. Mağazada dikkati ilk çeken detaylardan biri, özel Murano cam şamdanlarla çevrelenmiş, sekiz şeklindeki vitrin. Bu vitrin markanın zenginliğini ve Bulgari el işçiliğinin detaylara olan hakimiyetini yansıtıyor. Acılış için İstanbul'a gelen Bulgari Genel Müdürü Paolo Quacquarini sorularımızı yanıtladı.
- Lüks bir marka olarak Bulgari neyi ifade ediyor?
- Lüks insana zevk veren, insanı heyecanlandıran ve aynı zamanda prestij sağlayan bir olgudur. Lüks zevkler insanın kendisini şımarttığı, kişiliğini ve sevdiği tatları ifade eden deneyimlerdir. Bu yüzden lüks tamamen duygularımızdan ve hayallerimizden ibarettir. Ve lüks her açıdan mükemmelliği sembolize eder.
- Bulgari kadınını tanımlar mısınız?
- Karizmatik, zeki ve kendine güvenen, şehirli kadının Bulgari`nin ilham kaynağı olduğunu söyleyebiliriz.
- Bulgari köklü bir geçmişi olan klasik bir marka ama son kampanyanızın fotoğraflarını Terry Richardson çekmişti, Bulgari otelde yapılan partinizin ev sahipliğini de Purple dergisinin editörü Olivier Zahm yapmıştı. Bulgari`nin popüler kültüre bakışı nedir?
- Bulgari eklektik ruhuna bağlı kalarak pop kültürü ilham kaynaklarından biri olarak görüyor. Özellikle 70'lerde ve 80'lerde Bulgari, dondurma külahı şeklindeki broşlarını, oyun kartı kolyelerini ve ABD bayrağının çizgilerini ve yıldızlarını yeniden yorumlayarak mücevherler tasarladı. Bu cesur denemeler pop art'ın bir taklidi değil! Mücevherlere pop kültürünün ironik tarzı Bulgari`nin ikonik karakteristik özellikleriyle birleşiyor. Yalnız Bulgari bir lüks markasıdır, moda markası değil. Diva kampanyası için markanın heyecan verici ruhu üzerinde durmak ve Terry Richardson`ın sıra dışı ve alternatif tarzını yansıtmasını istedik. Bulgari Diva koleksiyonunun yüzü olarak, gerçek bir divayı, Carla Bruni Sarkozy'i seçti. Neşeli, akıllı ve ayakları yere basan bir diva.
- Sizce tasarımlarınız hangi açıdan Türk kadınlarının dikkatini çekecek?
- Türk kadınları akıllı ve şehirli. Dolayısıyla Bulgari`nin renkli ve cesur modellerini, ikonik Serpenti serisini ve Bulgari Bulgari gibi modern tasarımlarını beğenecekler.
- Yılan figürü nasıl Bulgari'nin sembolü haline geldi?
- Geçmişten bugüne mücevher tasarımında hep önemli olan bilgeliğin, yaşamın ve sonsuzluğun sembolü yılan, Bulgari tarihinde bir mihenk taşıdır. 20. yüzyılda yılan motifini tekrar yorumlayan mücevherciler arasında bu figürü kol saatine adapte eden ilk marka Bulgari olmuştur. 1940'lardan itibaren yılan formlu bileklik-kol saatleri Bulgari`nin imzası haline gelmiştir.
Türkiye'ye gelmek için çok bekledik

- Türkiye'de mağaza açmak için neden bu kadar beklediniz?
- Satış noktası konusunda hayli seçiciyiz çünkü müşterilerimize en iyi satış deneyimini sunmak istiyoruz. Bu yüzden doğru noktayı bulmak uzun zaman alabiliyor. Zorlu Center gerek mimari tasarımı, gerekse teknoloji ve yeşil alanı ile Bulgari ürünleri için en mükemmel nokta.
- Ne zaman Türkiye'de bir otel açmayı planlıyorsunuz? Bunun için bir yer araştırmanız var mi?
- Bulgari her zaman hem şehir içi hem resort noktaları olmak üzere yeni prestijli lokasyonlar peşinde. Fakat bunun için belirli bir zamanlama yok, çünkü bizim için öncelikli olan projenin alacağı vakit değil, sonucun istediğimiz gibi olması. Bütün otel ve resort projelerinde Bulgari olarak amacımız kalite, tasarım ve yaşam tarzı bağlamında Bulgari'nin kendine özgü özellikleriyle örtüşen benzersiz bir lokasyonda, benzersiz bir otel yaratmak; bir lüks otel daha yaratmak değil. Bu benzersiz deneyim için, en mükemmel yeri bulmak için bu kadar vakit harcıyoruz.
- Türkiye'nin şu anki ekonomik durumu ve gelişmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?
- Türkiye'nin hızlı ekonomik gelişimi ve uluslararası pazarda lider rol oynamaya kendini adamışlığı lüks markalar için harika bir potansiyel oluşturuyor. Bu yüzden Bulgari`nin amacı Türkiye'de sağlam bir pozisyona sahip olmak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.