Cumartesi 16.11.2013

Markalar İstanbul'a akışta

Son altı ayda Türkiye'de tam 16 marka ilk mağazasını açtı. Bu, bir tesadüf değil. Dünyanın en iyi markaları artık İstanbul'da olmayı prestij kaynağı olarak görüyor

Geçtiğimiz hafta Paris'e giden bir moda bağımlısı İstanbul'da görüp beğendiği Christian Dior marka botların Fransa'da, Türkiye'den daha pahalıya satıldığını gördü. Bunun sebebi kur değişimleri ve Türk lirasının avro ile olan ilişkisiydi ama olaya moda gözüyle bakan biri için bu durum Dior'u Türkiye'den almanın artık daha kârlı, daha heyecanlı hale geldiğinin bir kanıtı olarak da görülebilir. Ayrıca Paris, Londra gibi moda başkentlerinde, kapısında uzun sıralar olan Chanel, Louis Vuitton, Hermes gibi lüks markaların İstanbul şubelerinde dünyanın en iyi servisinin ve en rahat alışveriş olanağının tanınması da bir artı.
HER SEGMENTTEN MARKA VAR
Tüm bunlar Türk müşteriler ve Türkiye'yi ziyaret eden turistler için tabii büyük lüks. Geçtiğimiz altı aylık sürede bu markalara yenileri eklendi. Lüksten orta segmente, spor giyimden mücevhere kadar farklı kitlelere hitap eden 16 yeni marka ilk mağazalarını açtı. Lüks segmentte Stella McCartney, Valentino, Emilio Pucci, Saint Laurent, Lanvin ve Tom Ford değişik adreslerde Türk müşterisine hizmet vermeye başladı. İşin heyecan verici bir yönü de, bu markaların pek çoğunun Türkiye'nin komşuları ve çevre ülkeler arasında ilk mağazalarını İstanbul'da açmaları. Lüks mücevher markası Bulgari ve saat markası Panerai de İstanbul'da ilk kez mağaza açanlar arasında. Ulaşılabilir lüks klasmanında Türk kadınının çok sevdiği Tory Burch ile renkli tasarımları ve eğlenceli aksesuvarları ile kısa zamanda çok popüler olması beklenen başka bir Amerikan markası Kate Spade var. Yine ulaşılabilir lüks segmente hizmet veren ve Fransızlar'ın son dönemde yaptıkları en büyük atılımlardan olan, Fas asıllı iki kız kardeşin kurdukları Sandro ve Maje de İstanbul'da ilk mağazalarının kapısını açtılar bile.
HARD ROCK CAFE VE APPLE GELİYOR
İstanbul'da mağazalaşan markalardan biri de Londra kökenli. Ted Baker kaliteli ürünleri ve geniş renk skalası ile Türk müşterinin kalbini çalmaya çalışacak. Ulaşılabilir lüks segmentin biraz daha uygun fiyatlı alternatifi, İsveçli Hennes Mauritz grubunun sahibi olduğu, H&M'in oturaklı ablası Cos da Türk müşterisine kendini tanıtmak için sıraya giren markalar arasında. Uzunca süre konuşulan ve sonunda bir sektör dedikodusu olarak kalan Abercrombie&Fitch'in yerini ise İngiliz Superdry dolduracak. Dünyadaki gibi Türk gençlerinin de favori markalarından olan Superdry'ın ilk mağazasından beklenti yüksek. Dünya markaları Türk gençlerine çok güvendiğini sadece tekstil yatırımları yaparak kanıtlamıyor. Dünyanın en iyi bilinen markaları arasında üst sıralarda yer alan iki marka Hard Rock Cafe ve Apple da yakın zamanda Türkiye'de mağaza açıyor.
AYASOFYA SİLÜETLİ SAAT
Dalgıç saati olarak da bilinen ve metal, deri kayışların hüküm sürdüğü bir dönemde plastik kayışı saat meraklılarına tanıtan Panerai, İstanbul'da açtığı ilk mağazası için koleksiyon parçaları da tasarladı. Sınırlı sayıda üretilen saatlerden biri Luminor Marina, ikincisi ise Radiomir 10 days adını taşıyor. Saatlerin arka kadranında Ayasofya silüeti resmedildi.
FİYONKLU ÇANTALAR TÜRKİYE'DE
Uzun yıllardır Türk kadınını fiyonklu çantaları ile peşinden koşturan İngiliz Ted Baker markası da sonunda İstanbul'da mağazalaşmaya karar verdi. Ted Baker mağazasında markanın klasikleşen modellerini sınırsız renk skalası ile bulmak mümkün.
YENİ DÖNEMİN EN ÇEKİCİSİ
1990'lı yıllarda vizyonu ile Gucci markasını batma noktasından büyük bir başarı hikayesine dönüştüren Tom Ford şimdi zekasını kendi markasını uçurmak için kullanıyor. Londra Moda Haftası'nda koleksiyon sergileyen Tom Ford da artık İstanbul'da.
LÜKS MARKALARA DA PRESTİJ SUNUYORUZ
Yukarıda adı geçen bu 16 dünya markasının Türkiye'de pek çok ürünün bir arada satıldığı çok markalı mağazalara girmekle kalmayıp, sadece kendi ürünlerinin satıldığı mono mağazalar da açmasının tek sebebi Türk müşterisindeki potansiyel büyüme değil. Tüm markaların ağız birliği yapmışçasına aynı zamanda Türkiye pazarına girmelerinin bir önemli nedeni de İstanbul'da bulunmanın bir prestij sebebi olması. Son yıllarda yıldızı hiç olmadığı kadar yükselen İstanbul trendlerin izlendiği değil New York, Londra ve Berlin gibi yaratıldığı şehirlerden biri olduğunu bu yatırımlarla da kanıtlıyor.
EFSANE ARTIK TÜRKİYE'DE
Dünyanın en çok satan lüks markalarının başında gelen Fransız menşeili Lanvin, koleksiyonunun büyük bölümünü kapsayan ilk butiğini açtı. Markanın kreatif direktörü Alber Elbaz moda endüstrisinin en önemli isimlerinden biri olarak kabul ediliyor.
OTURAKLI VE ZAMANSIZ
Zamansız ve kaliteli ürünleri çatısı altında toplamayı hedefleyen Cos'un bir alt segment markası da Türkiye pazarına birkaç yıl önce giren H&M. İsveç markası COS'un Türkiye'ye giriş sebebinin, kardeş markası H&M'in ülkemizde yakaladığı başarı olduğu düşünülüyor. COS hızlı moda markalarının aksine, müşterilerine daha kaliteli materyalden üretilen uzun ömürlü ürünler vaadediyor.
KATE SPADE
Oyuncaklı, bol renkli tasarımlar giymeyi sevenlerin tutkunu olduğu Kate Spade tam bir Amerikalı. Geleneksellikten uzaklaşmadan eğlenceli kıyafetler sunan marka aksesuvarda da çok güçlü.
SANDRO
Dünyanın en büyük lüks grubu LVMH tarafından satın alınan Sandro minimalist Fransız zevkini her sezon modanın ana hatları ile birleştirmesiyle ünlü. Lüks markalardan daha uygun fiyatları ve kullanışlı modelleri ile dünyanın ilgisini üzerinde toplayan markayı Türk müşterisi de çok sevecek.
MAJE
Sandro'nun asi kız kardeşi Maje, daha koyu renkler ve rock şıklığın peşinde olanların vazgeçilmezi olacak. Maje'in çok çekici bir ayakkabı ve çanta koleksiyonu da bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.