Cumartesi 16.11.2013
Son Güncelleme: Cuma 15.11.2013

Ofisindeki gardırobundan giyiniyor

Erkek modasını yönlendiren Süleyman Orakçıoğlu sadece kendi markasını giyiyor. Ona göre erkekler değişiyor

Hayatını 30 seneyi aşkın süredir erkek kıyafetleri üreterek kazanan ve Türkiye'nin dünyaya açılan markalarından üçü olan Damat, D's ve Tween'in sahibi olan Süleyman Orakçıoğlu bireysel stilinde renkleri kullanması, yeni modelleri ve tarzları denemesi ile ünlü. Markaları için hazırlanan her ürünü ilk olarak kendisi deneyen Orakçıoğlu'nun evindeki gardırobu bu yüzden birlikte yaşadığı iki yaşındaki kızınınkinden bile küçük. İçinde yeni sezonda üretilen yüzlerce ürünün bulunduğu gerçek gardırobu Orakçıoğlu'nun ofis binasında bulunuyor. Orakçıoğlu bu durumun sebebini 'Giyinmek benim için sadece zevk değil. İşimin bir parçası da kendi ürettiklerimi test etmek. Bu yüzden kıyafetlerimi evde değil ofiste tutuyorum' diyor.
- Yeni sezonda kişisel gardırobunuzda ne gibi değişiklikler yaptınız?
- Daha dar ve kısa ceketler giymeye başladım. Pantolonlarımın paçaları da kısaldı ve daraldı. Bir de ipek görünümlü kadife pantolonlar kullanıyorum.
- Renk tercihleriniz ne?
- Bu sezon çok geniş bir renk skalası kullanacağım. Mesela Damat ve Tween markasında biz 54 tane renk kullandık. Artık erkekler hardal sarısı, tarçın gibi alternatif renklere kayacak. Aynı şekilde doğru bir kırmızıyı da erkekler rahatlıkla kullanabilir. Erkekler bu sezon sıcak renkler, soğuk tonlar kullanacak.
- Kendiniz de erkek kıyafetleri üretiyorsunuz, modayla ilgili bu kadar bilgi sahibi olmak bir ürünü beğenmenizi zorlaştırır mı?
- Ben sadece kendi markalarımı giyiyorum. Ama kendi ürettiğim ürünlerde bile hep yenilik arıyorum. Gömleklerin sadece şık olması bana yetmiyor, daha fazlasını istiyorum. Mesela leke tutmama veya buruşmama özellikleri bir gömlek satın almama yardımcı etkenlerdir.
- Erkekler de artık detaylara önem veriyor mu?
- Özellikle erkek modasında aldığınız bir ürün ancak detayları ile öne çıkabilir. Mesela el işçiliğiyle yapılan bir dikim tekniği var. Bu sayede giysi çok daha hafif hale geliyor. Biz erkekler teknik terimleri bilmesek de böyle yenilikler cezbedici oluyor.
İyi kalıp, erkeği daha uzun ve ince gösteriyor
- Siz de dahil, çoğu Türk erkeği İtalyan modasını takip ediyor. Bu kalıp Türk erkeğine uygun mu?
- İtalyanlar styling ve tasarım kadar kıyafetlerin vücuda doğru oturmasına da önem veriyor. Çünkü giysinin vücut ergonomisine uyumu önemli. Kıyafetin kalıbı insanın üzerine iyi oturuyorsa, bu kişi daha fit görünüyor. İtalyan kalıplarıyla da insan daha zayıf ve daha uzun hale geliyor.
- Bu kalıplar belki İtalyanlar'a uyuyor ama bize uymak zorunda değil.
- Türkler'i Akdeniz erkeği klasmanında görmek lazım. İtalyanlar'dan ve İspanyollar'dan farkımız yok. İtalyan kesim takımlar, hafif kilo olduğu zaman güzel durmazmış gibi geliyor.
Şık giyimde detaylar önemli
Giyinirken öncelikleriniz ne?
- Erkekler için rahatlık ve konfor çok önemli. Çünkü artık kendimizi ödüllendirme zamanındayız. Artık erkekler sadece kadınlar için değil, kendini iyi hissetmek için giyiniyor.
- İyi giyinmenin şifreleri ne?
- Detaylar... Bir jean pantolonda oksitlenmeyen ve alerji yapmayan titanyum düğme, özel hissettiriyor.
- Dünyadaki dev markalar kalite yerine tasarım satıyor. Erkeklere tasarım yeter mi?
- Bu iş tasarımla bitmiyor. Markayla ilgili kalite algısı, ürünlerde kullanılan materyal ve dikişle doğrudan bağlantılı. İyi bir tasarımı, iki kere kullanıp atmak erkeklerin istediği birşey değil. Dayanıklılık en az tasarım kadar değerli.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.