Cumartesi 11.01.2014

Bir tişörtten fazlası

Dünyada moda ve popüler kültüre yön veren pek çok ismin üzerinde DeerDana tişörtleri var. Durum böyle olunca markanın biri Türk olan yaratıcılarını New York'ta bulduk

Versace, Katy Perry, Kate Moss ve Olivier Theyskens. Birbirinden çok farklı olsalar da kendi alanlarında modaya yön veren isimler bu saydıklarımız. Kate Moss modanın kraliçesi. Geride bıraktığımız yıl Google arama motorunda en çok aranan marka olan Versace'nin kreatif tasarımcısı Donatella Versace ile Theory markasının art direktörü Olivier Theyskens'in modadaki eğilimlere direkt etkisi kadar, Jay Z ve Katy Perry de bu alanda söz sahibi. Bu beş ismin ve hatta daha pek çok ünlünün bir ortak noktası daha var: Bu ünlülerden her birinin gardırobunda, iki ortağından biri Türk olan New York çıkışlı DeerDana markasının tişörtleri var. Aslına bakarsanız, üzerinde popüler kültürün öne çıkan figürlerinin illüstrasyonu olan bu tişörtler yeni değil. Markanın hikayesi DeerDana'nın kurucu ortağı Kevin Tekinel'in İstanbul'dan New York'a taşınmasıyla başlıyor. Bundan sekiz yıl önce bugün markanın Soho'daki tasarım atölyesinde yeni projeler ürettiği ortağı Dana Veraldi ile tanışıyorlar. Yaratıcı bakış açılarının benzerliği sebebiyle de bir daha ayrılmıyorlar.
ÇOCUKLAR İÇİN ÜRETECEKLER
Bugün DeerDana'nın yanı sıra profesyonel kariyerlerini de devam ettiren ikili önce evlerinde arkadaşları için tişörtlerin üzerine çizim yapmaya başlıyor. DeerDana'nın kuruluş hikayesi hediye tişörtlerle gezen arkadaşların New York sokaklarında durdurulmasıyla devam ediyor. Kevin ve Dana'nın çizimlerinin olduğu tişörtlerin markasını merak eden insanların sayısı arttıkça DeerDana markasının ana hatları da oluşmaya başlıyor. Bugün ünlü müşteriler kadar Amerikan Vogue, Nylon gibi dünyanın en önemli yayımlarında da yer alan DeerDana kurulduğu günden bu yana Kevin ve Dana görevleri paylaşmak yerine tanıtımdan çizime, üretimden yeni projelere kadar her işi birlikte yapıyor. Şimdiye kadar Colette, Openening Ceremony, Theory, Gap ve Saks Fifth Avenue ile kolaborasyonlar yapan markanın yeni işbirliği ise dünyanın lider çocuk moda markası Bon Point ve denimin lider markalarından Citizens of Humanity ile olacak. Şimdiye kadar Chanel'in kreatif direktörü Karl Lagerfeld, Seinfeld dizisinin yaratıcılarından Larry David, fotoğrafçı Terry Richardson, televizyon ünlüsü Kim Kardashian, Apple'ın kurucusu Steve Jobs, Amerikan Vogue dergisinin efsane moda editörü Grace Coddington ve ABD Başkanı Barack Obama gibi tek ortak özellikleri bir şekilde tanınmaları olan insanları resmeden ikilinin tişört ve bez çantalarının üzerinde kimi kullanacaklarının ise kısa ve net bir kuralı var. Tekinel, "Tanıdığımız, sevdiğimiz ya da hayran olduğumuz insanları çiziyoruz" diyor.
NEW YORK'TA HERKES İKİ İŞLİ
Tekinel, DeerDana'nın yanında Versace, Miu Miu, Salvatore Ferregamo gibi markaların reklam kampanyalarının çekildiği bir ajansta sanat yönetmeni olarak da çalışıyor. Dana ise Theory markasının dijital platformunda görev alıyor. Ama New York'ta birden çok işi bir arada götürmek olağan. Tekinel markalarını kendini ispat etmenin en zor olduğu New York'ta başlatmalarının nedenini "New York dünyanın merkezi" diye özetliyor. Belki markayı oturtmak zaman alıyor ama yaratılan iş NY'ta takdir görüyorsa devamlılığı kesin oluyor. DeerDana da bunun ispatı. Neden mi? Moda dünyasında ikonların ve çizimin hiç olmadığı kadar değerli olduğu şu günlerde DeerDana bu işi en iyi yapanlar arasında akla gelen ilk isimlerden. Dünyada Colette, Opening Ceremony, Harvey Nicols, Harrods gibi noktalarda satılan DeerDana'nın ürünlerine Türkiye'de ise Beymen ve Midnight Express mağazalarından ulaşılabiliyor. New York'tan çıkıp Suudi Arabistan, Los Angeles, Paris ve İstanbul'a ulaşan bu çizimlere yakın zamanda tasarımcı Riccardo Tisci, Nirvana'nın bugün hayatta olmayan solisti Kurt Cobain ve rockçı Tina Turner eklenecek. DeerDana'yı takibe devam.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.