Cumartesi 10.05.2014

Bölge liderliği yarışında Hatay atağı

Güneydoğu Anadolu'da bölge liderliği için rekabet eden iki kent favorimdir: Gaziantep ve Hatay. Gaziantep geçen yıllar içinde büyük ölçüde yenilendi, çağdaş, modern görünüme büründü. Hatay'a beş yıl önce gittiğimde şehircilik açısından oldukça olumsuz izlenimlerle ayrılmıştım. Yollarının bir bölümü berbat, şehir pislik içindeydi; görüntü kirliliği rahatsız ediyordu. Bu kez ilk dikkatimi çeken, şehrin ve civar ilçelerin yollarının büyük ölçüde düzelmiş oluşuydu. Gaziantep ve Hatay bölge liderliği konusunda rekabet içindedir. Sanayide Gaziantep önde olsa da, ihracatta, tarımda Hatay iddialıdır. Her ikisinin bir rekabet alanı da mozaik müzeleridir. Gaziantep müzecilik açısından örnek oluşturacak yepyeni Zeugma müzesine kavuştu. Hatay'ın dünyanın ikinci büyüklükteki mozaik müzesini son ziyaret ettiğimde mozaikler çıplak neon ampullerle aydınlanıyor, kimse uyarmadan bazı magandalar mozaikleri tırnaklamaya çalışıyordu. Bu çağdışı müze şu sıralar kapanmış. Buradaki eserler, yersizlikten depolardan çıkarılamamış 35 binin üzerinde tarihi buluntu ile birlikte, 50 dönümlük bir alan üzerine kurulu yeni Hatay Arkeoloji Müzesi'nde teşhir edilmeye hazırlanıyor. Müzede hazırlıklar tamamlanmış. Bu yaz açılacak gibi; içeri bir göz attım. Şimdiden söyleyebilirim; bu müzenin hizmete girmesi dünya çapında yankı uyandıracak ve Antakya'ya gelen turistler kaldıkları süreyi en az bir gün uzatacaklar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.