Giriş Tarihi: 10.5.2014

Erkekler değişiyor

2014 itibariyle günlük giyim harcamalarında kadınlarla aynı seviyeye gelen erkekler bu sezon kökten bir değişim içinde. Şık görünmek için cüzdanlarından feragat etmeye hazır olan erkekler için şimdi tabularını yıkma zamanı. Peki Türk erkeği buna hazır mı?

Erkekler bu sezon bir taraftan çiçek deseni gibi bugüne kadar çok da yanına yaklaşmadıkları feminen motifler kullanıyor, bir taraftan da uzun yıllar geriye gidip değişik formda takımlar giyiyor. Uzun yıllar kendilerini hapsettikleri ceket pantolonun alternatifi olarak spor giyimi keşfediyor, kadınların hayatında uzunca bir süredir var olan 'statement piece' yani 'vurucu parça' terminolojisini sadece saatleri ve renkli kazaklarıyla yapmak zorunda olmadığını kavrıyor. Erkek modasının geçtiğimiz beş yılda yüzde 14 büyüdüğünü ve 2014 itibariyle 402 milyar dolarlık bir endüstri haline gelmesi beklendiğini hesaba katarsak erkekleri bu sezon ciddi bir değişim içinde göreceğiz. Her sezon aynı lacivert takımın evrilip, çevrilip müşteriye tekrar satılmaya çalışılmasının ne kadar zor olduğunu anlayan tasarımcılar artık er meydanları sayılan kadın koleksiyonlarına ayırdıkları kadar zaman ve emeği erkekler için de harcıyor. Ortaya da dahiyane, ilham veren işler çıkıyor. İşte yeni sezon erkek trendlerinin en iddialıları...
ÇİÇEKLE BARIŞ ZAMANI
'Çiçek' dendiğinde akla neden menekşelerin, sümbüllerin geldiğini anlamak zor. Hele de moda dünyası geçtiğimiz beş senede kadınlar için bu deseni dijital baskılar, pikseller hatta karanlık figürler haline getirmişken. Bu sezon aynı desen erkeklere uygun, maskülen formlarda uyarlandı. Erkeklerin çiçekleri karanlık, savaş formlarıyla birlikte kurgulanmış, fazlasıyla maskülen desenler. Ceketten sweatshirt'e, pantolondan şorta her ürün üzerine uygulanan çiçek deseni bu sezon Alexander McQueen'den Marc Jacobs'a, Gucci'den Saint Lauren'e kadar her markanın koleksiyonunda mevcut.
TAKIMA YENİ RAHATLIK
Uzun yıllardır sert kesimli, daracık takımların içine sıkışan erkekleri bu sezon akıcı, yumuşacık ceket pantolonlar kullanırken göreceğiz. Pantolonlar pilili , ceketlerdeyse formlar değişkenlik gösteriyor. Küçük yakalı, kalçayı kapatan ceketlerde düğmeler çoğu zaman iki düğmeli. Bu 1980'lerin nostaljik izlerini taşıyan takımlar kravatla kullanmak için değil, fakat daha formal bir görüntü kazandırmak ihtiyacında olanlar için yelekle kullanmaya müsait. Akıma öncülük eden markalar arasında Giorgio Armani'den Versace'ye, Yohji Yamamoto'dan Comme des Garçons'a kadar farklı eğilimlerden pek çok modaevi var.
1950 RAHATLIĞI
1950'ler Amerikası'ndan esinlenen bu süper-maskülen trend değişimin ilk adımını atmaya hazır erkekler için bulunmaz nimet. Yüksek belli, pilili pantolonların paça boyları uzun yıllardır olmadığı kadar kısa. Bu tip pantolonları 1980 sonlarında babalarımızın gardıroplarından da hatırlamak yardımcı olacaktır. Pantolonların üzerine desenli V yaka gömlekler, yine belde biten fermuarlı montlar kullanılıyor. Pantolonların altına kalın dikişli loaferlar hatta çorap bile kullanabilirsiniz.
PARLAMA ZAMANI
Erkekler bu sezon hiç olmadıkları kadar iddialı parçalarla günlük hayatlarını devam ettiriyor. Parlak kumaşlı takımlar, bol desenli smokinler, yanar döner materyaller bu sezon iddialı erkeklerin gardıroplarındaki yerini alıyor. Erkekler de doreler, şal desenleri ve alternatif materyallerle kaplanıyor. Bu trende yol gösteren markalar arasında Dolce&Gabbana, Roberto Cavalli, Emporio Armani, Berlutti gibi İtalyanlar da, Acne Studios, Maison Martin Margiela gibi alternatif modaevleri de var.
SPOR GİYİMİN YÜKSELİŞİ
Çevreye duyarlı ama bir o kadar da akıllı materyallerle hazırlanan spor kıyafetler bu sezon günlük giyime uyarlanarak kadınlar gibi erkeklerin gardıroplarındaki yerini de alıyor. Yalnız bu akımı halı sahada maç yaparken kullanılan pamuklu eşofman, tişörtlerle karıştırmayalım. Yeni nesil spor giyime teknolojik detaylar ve keskin bir görüntü hakim.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.